Kirjoittaja Aihe: Java Server ja NAT/SPI Firewall..  (Luettu 2223 kertaa)

LinuxManne

• Vieras
Java Server ja NAT/SPI Firewall..
« : 26.09.07 - klo:13.04 »
Moro!

minulla on JDK6 kodea,
simppeli datagramsocket serveri joka lähettää kellon aikaa..

saan kellon ajan siirtymään datagrampackettina OK kun käytän osoitteena 10.0.0.3 eli mun "sisäverkkoani"..

tilanne mutkistuu kun yritän lähettää pakettia omalta koneeltani nettiin ja takaisin, eli,
otan IP osoitteen "www.myip.dk" sivuilta ja yritän lähettää saamaani osoitteeseen porttiin 4488 dgpakettia, mutta ei onnaa,

minulla oli aina aikaisemmin sisäinen ADSL modeemi, eli, ei natteja ei firewaleja, kaikki oli helppoa ja kaikki koodi aina toimi..

kysymykseni on mitenkä nyt tämä reikä sitten tehdään nattiin ja mikä on SSH ??
riittääkö sshn käyttö minulle vai tarvitsenko jotakin syvällisempää modeemiini tutustumista,
tuli ostettua bulk rr84 eli ei mitään ohjeita (joku pieni vajaa lappu jossa vaikeita kirjainyhdistelmiä)

aloitteleva netti harrastelija kyseessä..

kiitos,,
« Viimeksi muokattu: 26.09.07 - klo:13.08 kirjoittanut LinuxJari »

Toni Alenius

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Java Server ja NAT/SPI Firewall..
« Vastaus #1 : 26.09.07 - klo:14.27 »
sekä nat että palomuuri? huh, valmistaja lienee pelännyt mörköjä vielä yliopistossakin...
Ubuntu 24.04.01 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
2x480 GB SSD

Petri Järvisalo

• Käyttäjä
    • Profiili
    • Kotisivut
Vs: Java Server ja NAT/SPI Firewall..
« Vastaus #2 : 26.09.07 - klo:20.37 »
Helpointa on, kun saat ulkosesta boxista natin ja firewallin kokonaan pois. Ohjekirja auttanee tässä. Yleensä homma menee silleen, että ykkösportista otetaan yhteyttä  tiettyyn ip osoitteeseen, voisin veikata 10.0.0.1, ja syötetään tunnus ja salasana, jonka jälkeen voi purkaa boxin asetukset, itse tein näin heti ensimmäisenä kun sain oman laitteen.
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma on ratkennut.