Kirjoittaja Aihe: VLC-player ja DVD-menu  (Luettu 2742 kertaa)

Hantte

• Käyttäjä
    • Profiili
VLC-player ja DVD-menu
« : 23.09.07 - klo:21.24 »
Tervehdys!

Eli pikakysymys, on varmaan vielä tyhmäkin johon helppo ratkaisu, mutta;

Miten VLC-playerissä saa ensinnäkin levytoiston alkamaan (minulla siis Ubuntu 7.04 ja uusin vlc-player, mutta levy ei ala automaattisesti toistamaan ja kun painan play, pyytää vlc valitsemaan vain tiedostopolun toistoa varten, josta ei siis hyötyä. Eli dvd-levyn sisältö näkyy vain tiedostokansiona). Totem aloitti suoraan toiston, mutta sekään ei näyttänyt dvd-menua ja xgine (jota ohjattiin kokeilemaan jos juuri tuo dvd-menu ei toimi) ei toiminut koneellani ollenkaan, joten päädyin siksi kokeilemaan vlc:tä. Koneellani olevat .avi -elokuvatiedostot ovat toimineet/toimivat kyllä kaikki normaalisti. DVD-elokuva ilmestyy työpöydälle normaalisti kun syötän levyn asemaan, mutta kun klikkaan sitä, avautuu tiedostoselain, joka sekin näyttää vain levyn sisällön tiedostokansioina.

Lyhyesti: Miten siis voisin katsella dvd-elokuvia (jollakin em. ohjelmista, lähinnä nyt vlc-playerillä) siten, kuin normaalisti elokuvia dvd-soittimella katsellaan, eli levyvalikkoineen kaikkineen?
HP Pavillon dv7
Model: dv7-6b13eo + 128gb ssd - 640hdd
Distribution: Ubuntu 16.04.1 LTS  (LXDE Lubuntu)

jemaku

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: VLC-player ja DVD-menu
« Vastaus #1 : 23.09.07 - klo:23.58 »
Lyhyesti: Miten siis voisin katsella dvd-elokuvia (jollakin em. ohjelmista, lähinnä nyt vlc-playerillä) siten, kuin normaalisti elokuvia dvd-soittimella katsellaan, eli levyvalikkoineen kaikkineen?

Mitäs sanoisi vlc:ssä file->open disc?
Tai se eject-napin kuva ja sieltä välilehti disc?
Mulla tosin jos valkkaan dvd(menus), niin ainakin kirjaston huuliharppukostajan menut näkyy, muttei oikein toimi oikein. Ja jos valkkaan pelkkä dvd, niin se aloittaa jostain trailerista jota xine ei edes näytä menuissa. Ja kun on leffaa katsonut 10 min niin selviää, että Bronsonhan puhuu saksaa! (kieli korjautui tietysti ohjelman valikosta klikkaamalla.)

xine ilman g:tä olen tottunut käyttämään kaikkeen, mutta sen gnome-integraatio tuntuu olevan huonohkolla tolalla tällä hetkellä. Toimii se silti ihan ok.

Hantte

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 24.09.07 - klo:12.10 »
Kiitos!

Nyt kun sain levyn pyörimään, ja dvd-menun esille, valitsin main menusta ''subtitles''. Yritin saada suomenkieliset tekstitykset toimimaan klikkaamalla yksinkertaisesti hiirellä valikosta että ''Suomi'' (kuten varsinaisissa dvd-soittimissakin kaukosäätimen navi-näppäimillä valitaan). Tästä huolimatta 'kopiointi ja levityskielto' -varoitus, joka esitetään aina ennen elokuvan alkua, oli ensin joko norjaksi tai tanskaksi, sitten ruotsiksi. Levyn toisto pysähtyi myös tähän, eli en vieläkään päässyt näkemään itse elokuvaa... >:(

VLC-playerin ylävalikon valintamahdollisuuksia aikani kokeiltuani huomasin, ettei niilläkään ollut mitään haluamaani vaikutusta, tilanne esiintyi samana kuin edellä mainitsin. Muutenkin vaikutti siltä, että jos itse levyvalikoissa hiirellä klikkailu toimisi oikein, ei itse soittimen valikoista tarvitsisi levyä/toistoa ohjailla (ainoastaan äänen/kuvan säädöt yms. ''ei levyn sisältöä'' -ohjaileva tietty valitaan soittimesta).

Eli onko vlc-playerissä jokin bugi, kun se ei suostu oikein toimimaan, vai voiko itse dvd-levyissä olla eroavuuksia jolloin vlc ei kaikkia levyjä vain osaa lukea?
HP Pavillon dv7
Model: dv7-6b13eo + 128gb ssd - 640hdd
Distribution: Ubuntu 16.04.1 LTS  (LXDE Lubuntu)

Riku

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 24.09.07 - klo:12.31 »
Ogle niminen soitin tietääkseni hanskaa DVD-menut.

Credo

• Vieras
« Vastaus #4 : 24.09.07 - klo:14.20 »
Ite tappelin eilen "Parempi kuin Beckham" leffan kanssa.Stereot dvd:llä varustetut,eivät suostuneet soittamaan,kuin 1h 10min kohdasta eteenpäin.VLC päästi valikkoon valitsemaan kielen ja play movien ja sitten sammu.Enpä keksinyt muuta,kuin kopioida levy koneelle ja sitten katsomaan.VLC soitti sen jälkeen kunnolla,mutta menut piti jättää lukematta.DVD oli kyllä naarmunen,mutta rippaus ei pätkinyt kertaakaan.Suojaus varmasti löytyy,vaikka sitä ei lue kotelossa.Ei lue monessa muussakaan.Mikähän lie??? No aina keinot keksitään ;)