Asensin Thunderbird 2.0 Automatixilla. Innostuin säätämään TB:ssä fontteja, jonka jälkeen TB tilttasi eikä enää käynnistynyt vaan antoi virheilmoitusta.
Floating point exception (core dumped)
Kaikki tuntuivat automaattisesti antavan rukkaset Automatixille (usein syystä), mutta ongelma tuskin on siinä. Olet todennäköisesti saanut vain yksinkertaisesti rikki conffitiedoston.
Itse en ole osannut kuin yhdellä tavalla (vastaavassa tapauksessa) palauttaa Thunderbirdin uudelleen lentoon.
Aluksi päätteellä uudelleen nimeä päätteellä, nautiluksella, konquerorilla tai dolphinilla tai jollain lempi tiedostonnimen muuttajalla
.mozilla-thunderbird-piilohakemiston nimi toiseksi.
Tämän jälkeen käynnistä Thunderbird.
Sen pitäisi käynnistyä, mutta kaikki asetukset on menetetty.
Laita postipalvelin ja muut asetukset kohdilleen.
Vanhat viestit löydät uudelleennimeämästäsi kansiosta, jostakin puun osasta. (Mulla on Gutsy, joten ei välttämättä aivan sama).
Mulla ne löytyy tällaisesta kansiosta:
.mozilla-thunderbird2/hap1issw.default/Mail/Local FoldersSieltä tärkeimmät tiedostot ovat:
Inbox
Sent
Ne pitäisi kopioida uuteen profiiliisi. (Kannattaa ennen poistua Thunderbirdistä kuin kopioi
.mozilla-thunderbird-hakemiston vastaavaan alihakemistoon)
Edit - Jos haluat versionumeron alkavan 2:lle niin päivitä järjestelmäsi Gutsyyn, jolloin Thunderbird:kin päivittyneen 2:lla alkavaan versioon. Tosin päivityksen jälkeen olen joutunut kerran tekemään mainitsemani operaation elvyttääkseni sähköpostitilini.