Mistä mahtaa johtua, että kun boottaan usb-tikulta niin näppäimistö ei toimi o0 Edes num lock valo ei mene päällä/pois päältä kun painaa num lock nappia. Vika ei ole imagessa. Olen koettanut muutamalla slax imagella ja netistä löytyvillä ohjeilla, miten sen saa bootattua tikulta. Boottaa hyvin mutta näppäimistö ei toimi. Testasin myös DSL:lää...ensin poltin levyllä, boottasin levyltä ja valikosta laitoin asentamaan tikulle. Hyvin asentui ja boottasi, mutta näppäimistö ja hiiri eivät toimi. Sekä slaxissa että DSL:ssä näppäimistö toimii vielä siinä vaiheessa, kun annetaan bootti komentoja. Näppäimistö on ihan tavallinen ps/2 (vai mikä se perinteinen pyöreä liitin onkaan) näppäimistö ilman mitään ylimääräisiä nappeja. olen koettanut sekä tavallisia hiiriä että langatonta USB hiirtä tuon DSL:n kanssa, mutta mikään ei ole toiminut.
CD:ltä bootatessa hiiri ja näppäimistö toimii hyvin, molemmilla distroilla.
EDIT: Nyt sain näppäimistön toimimaan usb-tikulta bootatussa slaxissa. Biossia tutkailin ja sieltä löytyi "Allow USB-device to emulate legacy-device" tai joku vastaava, en nyt tarkalleen muista. Se oli pois päältä, testasin huvikseni, että jos sen laittaisi päälle-> toimii.
DSL:n lataus (usb-tikulta bootattuna) jämähtää kohtaan, jossa etsitään usb-laitteita. Tätä en jaksa alkaa sen enempää tutkailemaan, kerran tuo slaxi toimii. Slaxi oli alunperin tarkoituksenakin asentaa, DSL:ää testasin vain testatakseni, oliko vika slaxissa vai minun koneessa.