Kirjoittaja Aihe: Lähdekoodipaketista asentaminen (.tar.bz2 ja .tar.gz)  (Luettu 11119 kertaa)

heke

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Moi!
Osaako kukaan sanoa, miten asennetaan .tar.bz2 ja .tar.gz paketeista ohjelmia koneelle.
Olisin aikeissa asentaa KToon ja F4L ohjelmat vertailua varten, niitä ei ilmeisesti pakettivarastoista löydy.

Olen purkanut ne omiin kansioihinsa ja kokeillut
Koodia: [Valitse]
./configure
make
sudo make install
, mutta ei onnistu.
« Viimeksi muokattu: 18.09.07 - klo:09.23 kirjoittanut heke »

juyli

  • Vieras
Vs: Pakettien asentaminen (.tar.bz2 ja .tar.gz)
« Vastaus #1 : 14.09.07 - klo:22.44 »
Olen purkanut ne omiin kansioihinsa ja kokeillut
Koodia: [Valitse]
./configure
make
sudo make install
, mutta se ei toimi.
Käännöstyökalut puuttuvat. Sekä kääntämiseen vaadittavat muut kehitys- eli devel-paketit. Kannattaa lukea tarkkaan ohjelman tarjoamat manuaalit sekä lähdekoodin README/INSTALL tms. dokumentit.
Lisäksi suosittelen lämpimästi tutustumaan checkinstall ohjelmaan. http://packages.ubuntu.com/feisty/admin/checkinstall
Vaikka ohjelmien kääntäminen lähdekoodista onkin varsin helppoa, se ei ole ihan triviaalia.

heke

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Lähdekoodipaketista asentaminen (.tar.bz2 ja .tar.gz)
« Vastaus #2 : 18.09.07 - klo:09.22 »
OK. Kiitos tiedoista, luen oppaan ja kokeilen.

Jyrki L

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 502
    • Profiili
Vs: Lähdekoodipaketista asentaminen (.tar.bz2 ja .tar.gz)
« Vastaus #3 : 15.10.07 - klo:19.53 »
Moi

Asensin:
sudo apt-get install build-essential

Purkamisen jälkeen käytetään 17,3Mt lisää levytilaa.
Haluatko jatkaa [K/e]? k

Kaikki meni niin kuin pitikin.
sitten komento
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install build-essential python libsdl1.2-dev libsdl-gfx1.2-dev libsdl-image1.2-dev libsdl-net1.2-dev libsdl-mixer1.2-dev libsdl-ttf2.0-dev gettext libiconv-hook-dev zlib1g-dev libpng12-dev libpngwriter0-dev scons libstdc++6-dev libgcc1 exuberant-ctags optipng

Asentaa kirjastot widelands pelin kääntämiselle.  tai niin kerrotaan alla olevassa linkissä:
http://xoops.widelands.org/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=202&forum=5&post_id=1113#forumpost1113

Tuo toinen komento apitude on kai vaihtoehtoinen sillä ei asentanut mitään.

Haluaisin vielä tarkistaa ne riippuvuudet ennen kääntämistä.
Komento:

./configure
./configure: No such file or directory
 
$ ./configure
 $: command not found

Mikä meni vikaan?
« Viimeksi muokattu: 15.10.07 - klo:20.14 kirjoittanut Jyrki73 »

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Lähdekoodipaketista asentaminen (.tar.bz2 ja .tar.gz)
« Vastaus #4 : 15.10.07 - klo:20.26 »
Asentaa kirjastot widelands pelin kääntämiselle.  tai niin kerrotaan alla olevassa linkissä:
http://xoops.widelands.org/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=202&forum=5&post_id=1113#forumpost1113

alkuun tietty klassikko...
miksi paketinhallinnan kautta löytyvä paketti ei kelpaa?
Janne

Jyrki L

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 502
    • Profiili
Vs: Lähdekoodipaketista asentaminen (.tar.bz2 ja .tar.gz)
« Vastaus #5 : 16.10.07 - klo:01.38 »
alkuun tietty klassikko...
miksi paketinhallinnan kautta löytyvä paketti ei kelpaa?

Tässä sulle toinen klassikko:   ::)  Se on vanhentunut.  >:(
Se on versio 9half
Uusi versio nro: 11 julkaistu syyskuussa 2007
Luin mitä parannuksia on tehty, ja totesin että tuo versio 9half olikin kovin keskeneräinen.
« Viimeksi muokattu: 16.10.07 - klo:01.59 kirjoittanut Jyrki73 »

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Lähdekoodipaketista asentaminen (.tar.bz2 ja .tar.gz)
« Vastaus #6 : 16.10.07 - klo:08.05 »
Tässä sulle toinen klassikko:   ::)  Se on vanhentunut.  >:(
Se on versio 9half
Uusi versio nro: 11 julkaistu syyskuussa 2007

gutsyssä (julkaisu torstaina) ja debianissa on versio 10-1 ja jos sen tarvitsee vanhemmille ubuntuille, niin debianisoiduista lähdekoodeista kääntäminen on varmasti helpoin tapa saada uudempaa.

Luin mitä parannuksia on tehty, ja totesin että tuo versio 9half olikin kovin keskeneräinen.

syy on riittävän tietty hyvä. ensinnäkin, koska gutsy julkaistaa ihan kohta, en jaksaisi käännellä mitään paketteja vanhemmille ubuntuille. jos gutsyssä olisi pakko saada versio 11, niin minä ehkä odottelisin sen valumista debianiin, mutta jos asialla olisi kiire, niin debianisoimatonkin buildi tulisi ehkä kyseesseen.

tällöin ei kannata koskaan uskoa mitään geneerisiä configure, make, make install loitsuja, vaan homma hoidetaan pakettikohtaisesti. esim. tässä yhteydessä cunfigure ei toimi, koska paketti ei käytä autotoolseja ja buildausyökaluna käytetään sconsia. äkkiseltään katsottuna antamasi linkki viittaisi siihen, että paketin buildaamiseen on olemassa scripti nimeltä build-widelands.sh ja oletettavasti helpoin lähestymistapa olisi käyttää sitä. tarkempia ohjeita löytyy varmasti lähdekoodihakemistosta.
Janne

Jyrki L

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 502
    • Profiili
Vs: Lähdekoodipaketista asentaminen (.tar.bz2 ja .tar.gz)
« Vastaus #7 : 16.10.07 - klo:16.08 »
joo ehkä sitten odotan sen 2 päivää ubuntu 7.10 julkistamista. Toisaalta olin jo urkanut nuo paketit, enkä siis malttanut olla kokeilematta.

./build-widelands.sh
bash: ./build-widelands.sh: No such file or directory

Jos vaikka innostuisin pelistä, ja kun noita päivityksiä tulee peliin varsin tiheään niin, luultavasti haluan oppia sen kääntämisen.

Lainaus
Following information are taken from German ubuntu-user-community from this wiki-article
http://wiki.ubuntuusers.de/Spiele/Widelands
En kumminkaan osaa saksaa.  ???
« Viimeksi muokattu: 16.10.07 - klo:16.11 kirjoittanut Jyrki73 »

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Vs: Lähdekoodipaketista asentaminen (.tar.bz2 ja .tar.gz)
« Vastaus #8 : 16.10.07 - klo:16.52 »
Jos latasit http://downloads.sourceforge.net/widelands/widelands-build-11-linuxi386.tar.bz2, niin se on jo valmiiksi käännetty. Siirry kansioon minne purit tuon Widelandsin ja komenna ./widelands
alias vililikku

Jyrki L

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 502
    • Profiili
Vs: Lähdekoodipaketista asentaminen (.tar.bz2 ja .tar.gz)
« Vastaus #9 : 16.10.07 - klo:18.07 »
Jos latasit http://downloads.sourceforge.net/widelands/widelands-build-11-linuxi386.tar.bz2, niin se on jo valmiiksi käännetty. Siirry kansioon minne purit tuon Widelandsin ja komenna ./widelands

Ööh nii joo. Nii tietysti.
Testasin
No eipä sekään sitten toimi.

Mutta ei se mitään Peli on jo asennettuna koneeseen Windowsin puolelle.
Onko joku kysellyt hyviä syitä siirtyä windowsista ubuntuun.
No tässä 1 hyvä syy siirtyä takaisin Windowsiin.

Ryppy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 837
    • Profiili
Vs: Lähdekoodipaketista asentaminen (.tar.bz2 ja .tar.gz)
« Vastaus #10 : 16.10.07 - klo:23.05 »
Joillekin este = tappio, toiselle se saattaa olla haaste  ;)
Poistuu taka vasemmalle - - -

arijoutsi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 91
    • Profiili
Vs: Lähdekoodipaketista asentaminen (.tar.bz2 ja .tar.gz)
« Vastaus #11 : 17.10.07 - klo:08.34 »
Joskus oli itselläkin sama tilanne, että parin ohjelman takia oli pakko käyttää Windowsia, mutta ei suinkaan syy hylätä Linuxia. Sillä tehtiinkin sitten kaikki muut hommat ;)

juyli

  • Vieras
Vs: Lähdekoodipaketista asentaminen (.tar.bz2 ja .tar.gz)
« Vastaus #12 : 17.10.07 - klo:09.11 »
Mutta ei se mitään Peli on jo asennettuna koneeseen Windowsin puolelle.
Onko joku kysellyt hyviä syitä siirtyä windowsista ubuntuun.
No tässä 1 hyvä syy siirtyä takaisin Windowsiin.

Kuten olen joskus aiemminkin todennut: jos pelit ja leikit ovat tietokoneen pääkäyttötarkoitus, kannattaa toki harkita, mikä mahdollinen hiekkalaatikko, jota voi myös käyttöjärjestelmäksi kutsua, parhaiten täyttää koneenkäyttötarpeet. Palaa Windowssiin ja unohda Linux/Ubuntu.

Tonde

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 919
  • Feisty Fawn
    • Profiili
Vs: Lähdekoodipaketista asentaminen (.tar.bz2 ja .tar.gz)
« Vastaus #13 : 17.10.07 - klo:09.19 »
./build-widelands.sh
bash: ./build-widelands.sh: No such file or directory

Siirryitkö ennen ./build-widelands-komennon suorittamista cd-komennolla hakemistoon, josta tuo /build-widelands.sh löytyy? Eli jos latasit sen kotihakemiston alle download hakemistooon, sinun pitää komentaa ensin
Koodia: [Valitse]
cd download
ja sitten suorittaa tuo build-widelands.sh skripti komennolla
Koodia: [Valitse]
./build-widelands.sh
Heitä hyväsit hitaudelle. Asenna ubuntu!

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4268
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Lähdekoodipaketista asentaminen (.tar.bz2 ja .tar.gz)
« Vastaus #14 : 17.10.07 - klo:10.05 »
No niin, otetaanpas alusta.
Purat tuo paketin jonka Elias sanoo, ja se purkautuu näin:
Menet siihen hakemistoon johon ko. härpäkkeen imuroit, ja komennat
Koodia: [Valitse]
tar xfjv widelands-build-11-linuxi386.tar.bz2

Sitten kun siirryt widelands hakemistoon  cd widelands -komennolla ja yrität käynnistää peliä ./widelands komennolla, se ei käynnisty vaan ilmoittaa virheeksi
Koodia: [Valitse]
./widelands: error while loading shared libraries: libSDL_image-1.2.so.0: cannot open shared object file: No such file or directory
Vaan emme pyörry tästä, asennetaan tuokin palikka, mahtuuhan niitä.
Jos ei tiedä mitä on asentamassa tai mikä on hukassa tämä komento auttaa
Koodia: [Valitse]
apt-cache search PAKETIN-NIMI-TAI-HAKUSANA
nyt haetaan libSDL_image-1.2.so.0 koska ohjelma siitä valittaa
Koodia: [Valitse]
apt-cache search libSDL
ja heti löytyy libsdl-image1.2, joka sitten asennetaan näin:
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install libsdl-image1.2
tämän jälkeen yritetään taas käynnistää peliä komennolla ./widelands ja ei lähde, tulee virhe:
Koodia: [Valitse]
./widelands: error while loading shared libraries: libSDL_ttf-2.0.so.0: cannot open shared object file: No such file or directory
HEP, ei hätää, taas komennetaan
Koodia: [Valitse]
apt-cache search libSDL
ja löytyy libsdl-ttf2.0-0, joka asennetaan
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install libsdl-ttf2.0-0
ja sitten taas yritetään käynnistää ko. peliä komennolla ./widelands
tuleekin virhe:
Koodia: [Valitse]
./widelands: error while loading shared libraries: libSDL_net-1.2.so.0: cannot open shared object file: No such file or directory
jo varmaan arvaaatkin, etsitään taas...
Koodia: [Valitse]
apt-cache search libsdl
löytyy paketti libsdl-net1.2 joka asennetaan
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install libsdl-net1.2
jonka jälkeen yritetään käynnistää peliä komennolla ./widelands ja taas tulee virhe
Koodia: [Valitse]
./widelands: error while loading shared libraries: libSDL_gfx.so.4: cannot open shared object file: No such file or directory
joo, huonosti tehty peli, mutta ei anneta periksi, eikä etenkään ajatella ikkunoita, ne on likaisia!
Koodia: [Valitse]
apt-cache search libsdl
löytyy libsdl-gfx1.2-4, joka asennetaan
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install libsdl-gfx1.2-4
ja taas yritetään käynnistää peliä komennolla ./widelands EIKÄ se lähde, vaan tulee virhe
Koodia: [Valitse]
./widelands: error while loading shared libraries: libSDL_mixer-1.2.so.0: cannot open shared object file: No such file or directory
loput varmaan jo osaatkin, samaan tapaan haet kaikki puuttuvat palikat ja asennat ne.
Minun pitää mennä nyt syömään.
Mutta totean että widelands toimii kunhan kaikki riippuvuudet on asennettu, kokemusta on. ;)
Pelin tekijälle voi lähettää terveisiä, että näin ei pitäisi tehdä, tai ainakin pitäisi kertoa näkyvästi asiasta.
« Viimeksi muokattu: 17.10.07 - klo:10.08 kirjoittanut raimo »
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

Jyrki L

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 502
    • Profiili
Vs: Lähdekoodipaketista asentaminen (.tar.bz2 ja .tar.gz)
« Vastaus #15 : 18.10.07 - klo:02.50 »
Joo, siis kiinnostaa edelleen saada se kääntäminen onnistumaan.  kääntämisen aikana päätteen puskuri tulee yli enkä saa tai osaa etsiä kääntämisen alussa tulleita vikailmoituksia. Valokuva muistiakaan mulla ei ole.

Sitten kääntämisen jälkeen komennolla:
widelands
Koodia: [Valitse]
istered song from file "music/intro_00.ogg" for songset "intro"
Registered song from file "music/menu_00.ogg" for songset "menu"
Registered song from file "music/ingame_00.ogg" for songset "ingame"
Registered song from file "music/ingame_01.ogg" for songset "ingame"
Registered song from file "music/ingame_02.ogg" for songset "ingame"
Registered song from file "music/ingame_03.ogg" for songset "ingame"
Loaded sound effect from "sound/create_construction_site_00.ogg" for FXset "create_construction_site"
Loaded sound effect from "tribes/barbarians/workers/fisher/fisher_throw_net_00.ogg" for FXset "fisher_throw_net"
Loaded sound effect from "tribes/barbarians/workers/fisher/fisher_pull_net_00.ogg" for FXset "fisher_pull_net"
Worker tribes/barbarians/workers/fisher failed: Error reading worker fisher: Parse error in program fish: Line 2: Usage: playFX <fx_name> (garbage directory?)
Loaded sound effect from "tribes/barbarians/workers/geologist/geologist_hammer_00.ogg" for FXset "geologist_hammer"
Worker tribes/barbarians/workers/geologist failed: Error reading worker geologist: Parse error in program search: Line 2: Usage: playFX <fx_name> (garbage directory?)
Loaded sound effect from "tribes/barbarians/workers/lumberjack/timber_00.ogg" for FXset "timber"
Loaded sound effect from "tribes/barbarians/workers/lumberjack/timber_01.ogg" for FXset "timber"
Worker tribes/barbarians/workers/lumberjack failed: Error reading worker lumberjack: Parse error in program chop: Line 3: Usage: playFX <fx_name> (garbage directory?)
Loaded sound effect from "tribes/barbarians/buildings/farm/farm_animal_00.ogg" for FXset "farm_animal"
Loaded sound effect from "tribes/barbarians/buildings/farm/farm_animal_01.ogg" for FXset "farm_animal"
Building tribes/barbarians/buildings/farm failed: Error reading building farm: Error in program work: Usage: play <sound_fx_name> (garbage directory?)
Parsed production command 'worker (ferner) plantflax'
Radius: 1
         findspace
Parsed production command 'worker (ferner) plantreed'
Radius: 1
         findspace
Parsed production command 'worker (ferner) harvestflax'
Radius: 1
         findobject
Parsed production command 'worker (ferner) harvestreed'
Radius: 1
         findobject
Parsed production command 'worker (fisher) fish'
Building tribes/barbarians/buildings/fisher failed: Error reading building fisher: Error in program work: Tribe_Descr::get_safe_worker_index: Unknown worker fisher! (garbage directory?)
Parsed production command 'worker (gamekeeper) release'
Radius: 3
         findspace
Loaded sound effect from "tribes/barbarians/buildings/headquarters/warehouse-bringitin_00.ogg" for FXset "warehouse-bringitin"
Loaded sound effect from "tribes/barbarians/buildings/headquarters/warehouse-bringitin_00.ogg" for FXset "warehouse-bringitin"
Parsed production command 'worker (hunter) hunt'
Radius: 13
         findobject
Parsed production command 'worker (lumberjack) chop'
Building tribes/barbarians/buildings/lumberjack failed: Error reading building lumberjack: Error in program work: Tribe_Descr::get_safe_worker_index: Unknown worker lumberjack! (garbage directory?)
Parsed production command 'worker (stonemason) cut'
Radius: 6
         findobject
Parsed production command 'worker (ranger) plant'
Radius: 5
         findspace
Loaded sound effect from "tribes/barbarians/buildings/stonegrinder/stonegrinder_00.ogg" for FXset "stonegrinder"
Building tribes/barbarians/buildings/stonegrinder failed: Error reading building stonegrinder: Error in program work: Usage: play <sound_fx_name> (garbage directory?)
Loaded sound effect from "tribes/barbarians/buildings/warehouse/warehouse-bringitin_00.ogg" for FXset "warehouse-bringitin"
Building Axefactory (0) enhances to warmill (41)
Building Coal mine (8) enhances to deep_coalmine (10)
Building Deep Coal Mine (10) enhances to deeper_coalmine (13)
Building Deep Coal Mine (10) enhances to deeper_coalmine (13)
Building Deep Gold Mine (11) enhances to deeper_goldmine (14)
Building Deep Iron Ore Mine (12) enhances to deeper_oremine (15)
Building Fortress (18) enhances to citadel (7)
Building Gold Mine (20) enhances to deep_goldmine (11)
Building Deep Gold Mine (11) enhances to deeper_goldmine (14)
Building Inn (27) enhances to big_inn (4)
Building Metallworks (28) enhances to axefactory (0)
Building Axefactory (0) enhances to warmill (41)
Building Metalworks (29) enhances to axefactory (0)
Building Axefactory (0) enhances to warmill (41)
Building Micro brewery (30) enhances to brewery (5)
Building Iron Ore Mine (31) enhances to deep_oremine (12)
Building Deep Iron Ore Mine (12) enhances to deeper_oremine (15)
Building Stronghold (37) enhances to barrier (2)
Building Tavern (38) enhances to inn (27)
Building Inn (27) enhances to big_inn (4)
Critical Error: Unhandled exception: Error loading tribe barbarians: tribes/barbarians/conf: In section [startworkers], worker fisher is not know!

Ensimmäinen virhe taisi tapahtua rivillä:
Koodia: [Valitse]
Loaded sound effect from "tribes/barbarians/workers/fisher/fisher_pull_net_00.ogg" for FXset "fisher_pull_net"
Worker tribes/barbarians/workers/fisher failed: Error reading worker fisher: Parse error in program fish: Line 2: Usage: playFX <fx_name> (garbage directory?)

En tosiaan ymmärrä mitä tämän johdosta pitäisi tehdä.
« Viimeksi muokattu: 18.10.07 - klo:02.55 kirjoittanut Jyrki73 »

Jyrki L

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 502
    • Profiili
Vs: Lähdekoodipaketista asentaminen (.tar.bz2 ja .tar.gz)
« Vastaus #16 : 18.10.07 - klo:03.07 »
Ensimmäinen virhe taisi tapahtua rivillä:
Koodia: [Valitse]
Loaded sound effect from "tribes/barbarians/workers/fisher/fisher_pull_net_00.ogg" for FXset "fisher_pull_net"
Worker tribes/barbarians/workers/fisher failed: Error reading worker fisher: Parse error in program fish: Line 2: Usage: playFX <fx_name> (garbage directory?)

En tosiaan ymmärrä mitä tämän johdosta pitäisi tehdä.

Siis luettaessa tiedostoa tapahtui virhe rivillä 2.
Ok. yritän avata tiedostoa nähdäkseni sen sisällön. 

Ohjelma ei osaa selvittää merkistön koodausta.
yritä uudelleen k/e

Tonde

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 919
  • Feisty Fawn
    • Profiili
Vs: Lähdekoodipaketista asentaminen (.tar.bz2 ja .tar.gz)
« Vastaus #17 : 18.10.07 - klo:10.49 »
komento
Koodia: [Valitse]
widelands yrittää käynnistää paketinhallinnan avulla mahdollisesti asennettua widelands-peliä.

sen sijaan widelands hakemistosta komennettu
Koodia: [Valitse]
./widelands suorittaa siinä hakemistossa olevan widelands tiedoston.
Heitä hyväsit hitaudelle. Asenna ubuntu!

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Lähdekoodipaketista asentaminen (.tar.bz2 ja .tar.gz)
« Vastaus #18 : 18.10.07 - klo:11.42 »
Joo, siis kiinnostaa edelleen saada se kääntäminen onnistumaan.  kääntämisen aikana päätteen puskuri tulee yli enkä saa tai osaa etsiä kääntämisen alussa tulleita vikailmoituksia. Valokuva muistiakaan mulla ei ole.

kääntämisen pitäisi kyllä pysähtyä kriittisiin virheisiin, mutta jos epäilee, että alussa jotain merkittäviä virheitä tulee, niin se on helppo tarkistaa ilman valokuvamuistiakin. kaiken ruudulle tulevan tulostuksen saa nimittäin halutessaan ohjattua tiedostoon. joko yhteen tai stdoutin ja stderrin erikseen eri tiedostoihin. sitten vaan tiedosto(i)sta etsimään niitä virheitä ;)

Ensimmäinen virhe taisi tapahtua rivillä:
Koodia: [Valitse]
Loaded sound effect from "tribes/barbarians/workers/fisher/fisher_pull_net_00.ogg" for FXset "fisher_pull_net"
Worker tribes/barbarians/workers/fisher failed: Error reading worker fisher: Parse error in program fish: Line 2: Usage: playFX <fx_name> (garbage directory?)

En tosiaan ymmärrä mitä tämän johdosta pitäisi tehdä.

homma kuitenkin näyttää kaatuvan vasta tuohon criticaliin, mutta on vaikea ymmärtää miten tuolla konffissa voisi olla jotain pielessä jos se tulee oletuksena tuon paketin mukana. hmm...
Janne

Jyrki L

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 502
    • Profiili
Vs: Lähdekoodipaketista asentaminen (.tar.bz2 ja .tar.gz)
« Vastaus #19 : 22.10.07 - klo:20.03 »
joo okei sain pelin toimimaan.
Voisiko joku vielä neuvoa miten se päätteen sisällön kirjoitus tiedostoon tapahtuu?