Kirjoittaja Aihe: Resurssienhallinnan korvike  (Luettu 3667 kertaa)

tkrakas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Resurssienhallinnan korvike
« : 12.09.07 - klo:17.43 »
Käytössä viimeisin suomenkielinen Ubuntu ja Gnome. Olen newbie, mutta muutaman kuukauden käytön jälkeen minua ei enää winukoiden pariin saa  ;).
Ongelmana on, että olen etsiskellyt Ubuntusta windowsin resurssienhallinnan kaltaista softaaa, jolla voisi helposti hiirellä siirrellä tiedostoja kansiosta ja asemasta toiseen. Tiedostoselain on OK, mutta en siinä ole onnistunut saamaan näkymää, jossa siirtely onnistuisi.


eap

  • Vieras
Vs: Resurssienhallinnan korvike
« Vastaus #1 : 12.09.07 - klo:17.54 »
Oletko kokeillut nautilusta?
Kirjoita päätteelle:
Koodia: [Valitse]
nautilus

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Resurssienhallinnan korvike
« Vastaus #2 : 12.09.07 - klo:18.27 »
Ongelmana on, että olen etsiskellyt Ubuntusta windowsin resurssienhallinnan kaltaista softaaa, jolla voisi helposti hiirellä siirrellä tiedostoja kansiosta ja asemasta toiseen. Tiedostoselain on OK, mutta en siinä ole onnistunut saamaan näkymää, jossa siirtely onnistuisi.

haetkohan mahdollisesti jotain saman kaltaista kuin gnome-commander? komentorvillä vastaava midnight commander...
Janne

tkrakas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Vs: Resurssienhallinnan korvike
« Vastaus #3 : 13.09.07 - klo:16.18 »
Ongelmana on, että olen etsiskellyt Ubuntusta windowsin resurssienhallinnan kaltaista softaaa, jolla voisi helposti hiirellä siirrellä tiedostoja kansiosta ja asemasta toiseen. Tiedostoselain on OK, mutta en siinä ole onnistunut saamaan näkymää, jossa siirtely onnistuisi.

haetkohan mahdollisesti jotain saman kaltaista kuin gnome-commander? komentorvillä vastaava midnight commander...

Tuo oli juuri sellainen kuin etsin. Nyt kun vielä tietäisi miten sieltä löytää winukan käytössä olevat osiot, joille olen voinut kirjoittaa ja lukea Ubuntusta?


moonstone

  • Vieras
Vs: Resurssienhallinnan korvike
« Vastaus #4 : 13.09.07 - klo:16.52 »
Tuo oli juuri sellainen kuin etsin. Nyt kun vielä tietäisi miten sieltä löytää winukan käytössä olevat osiot, joille olen voinut kirjoittaa ja lukea Ubuntusta?

Tässäpä todella helppo ohje kyseiseen toimenpiteeseen http://www.ubuntugeek.com/widows-ntfs-partitions-readwrite-support-made-easy-in-ubuntu-feisty.html

Tonde

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 919
  • Feisty Fawn
    • Profiili
Vs: Resurssienhallinnan korvike
« Vastaus #5 : 13.09.07 - klo:20.08 »
Oletko kokeillut nautilusta?
nautilus = gnomen tiedostoselain
« Viimeksi muokattu: 13.09.07 - klo:20.12 kirjoittanut Tonde »
Heitä hyväsit hitaudelle. Asenna ubuntu!

eap

  • Vieras
Vs: Resurssienhallinnan korvike
« Vastaus #6 : 13.09.07 - klo:21.07 »
Oletko kokeillut nautilusta?
nautilus = gnomen tiedostoselain

Jep, sekoitin Thunariin.

jemaku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 328
    • Profiili
Vs: Resurssienhallinnan korvike
« Vastaus #7 : 14.09.07 - klo:00.08 »
windowsin resurssienhallinnan kaltaista softaaa, jolla voisi helposti hiirellä siirrellä tiedostoja kansiosta ja asemasta toiseen. Tiedostoselain on OK, mutta en siinä ole onnistunut saamaan näkymää, jossa siirtely onnistuisi.

Hmm... Oletko kokeillut tiedostoselaimessa eli nautiluksessa Näytä -> Sivupaneeli ja sitten paneelin päältä listasta valinta Puu? Minusta se näyttää kovasti windowsin resurssienhallinnalta.

Tonde

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 919
  • Feisty Fawn
    • Profiili
Vs: Resurssienhallinnan korvike
« Vastaus #8 : 14.09.07 - klo:15.01 »
Hmm... Oletko kokeillut tiedostoselaimessa eli nautiluksessa Näytä -> Sivupaneeli ja sitten paneelin päältä listasta valinta Puu? Minusta se näyttää kovasti windowsin resurssienhallinnalta.

Wau. Niinpä se näyttääkin Kyllä sitä kaikkea nautiluskin pitää sisällään :)
Heitä hyväsit hitaudelle. Asenna ubuntu!

igor_2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 759
    • Profiili
Vs: Resurssienhallinnan korvike
« Vastaus #9 : 14.09.07 - klo:21.08 »
Hmm... Oletko kokeillut tiedostoselaimessa eli nautiluksessa Näytä -> Sivupaneeli ja sitten paneelin päältä listasta valinta Puu? Minusta se näyttää kovasti windowsin resurssienhallinnalta.

Siis jumankauta! Onko tämä ominaisuus ollut koko ajan tuolla piilossa? Ja mulle ei ole kerrottu mitään ;)

Ei vaiska, tuota puuttomuutta olen ittekin pian vuoden harmitellut, tosin olen jo vähän tottunutkin tuohon perusasetukseen, mutta varsinkin alkuun se oli ikävä piirre kyllä.

Kiitos! Kaffeet tulee kun nähhään.

mikkohuo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 562
  • The Ubuntu Counter Project - user number #3339
    • Profiili
Vs: Resurssienhallinnan korvike
« Vastaus #10 : 14.09.07 - klo:21.58 »
Tuo oli juuri sellainen kuin etsin. Nyt kun vielä tietäisi miten sieltä löytää winukan käytössä olevat osiot, joille olen voinut kirjoittaa ja lukea Ubuntusta?

Tässäpä todella helppo ohje kyseiseen toimenpiteeseen http://www.ubuntugeek.com/widows-ntfs-partitions-readwrite-support-made-easy-in-ubuntu-feisty.html

Ja sama suomeksi kotoisessa wikikirjassa: http://fi.wikibooks.org/wiki/Ubuntu_tutuksi/J%C3%A4rjestelm%C3%A4n_asetukset#Windows_-levyosiot

masa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 494
    • Profiili
Vs: Resurssienhallinnan korvike
« Vastaus #11 : 15.09.07 - klo:17.14 »
Mulla toi puu on ollu aina. Tai siis käyttäny vasta 6.10 lähtien mut eniweis...
matti_mato

Kun pulma ratkeaa, lisääppä ekan viestin otsikkoon [RATKAISTU] :)