Kirjoittaja Aihe: Äänet ei toimi, missä vika  (Luettu 2560 kertaa)

mortty

• Käyttäjä
    • Profiili
Äänet ei toimi, missä vika
« : 02.09.07 - klo:23.24 »
Eli siis.

Oon yrittäny ettiä tietoa ihan kaameesti.
Mulla on Atin Radeon Xpress 200 Host Bridge- äänikortti, integroitu. En löydä mitään mikä viittaisi mun ongelmaan.
Kajarit on päällä, ääni ei kuulu. Oon koittanu kirjoittaa päätteeseen jos jonkinnäköstä koodinpätkää mutta mikään ei auta.
Äänenvoimakkuus ei ole mutella, eli siitä ei ole kysymys.

Haluisin vaan simppelit ohjeet jos niitä ois. Oon tosiaan aloittelija tässä Ubuntun käytössä, mutta pakkohan on jotenkin oppia.
Kiitos jo etukäteen  :)

Mellian

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Äänet ei toimi, missä vika
« Vastaus #1 : 03.09.07 - klo:00.13 »
Oon itekin aloittelija mut kokeillaan jelpata kuiteski  ;)

Mitä se ilmoittaa sun äänilaitteeks ku meet järjestelmä/asetukset/ääni valikkoon? Sieltä pitäs voida päästä valkkaan eri vaihtoehtoja äänentoistoon ja testata et toimiiko. Jos ei sieltä löydy mitään ratkaisua ni sit tarttetaan kokenutta käyttäjää jelppimään...

Ootko käyttäny kyseistä kokoonpanoa esim Windows puolella et tiedät et äänipiiri toimii tai on biosista otettu käyttöön?

Lykkyä opiskeluun :)
« Viimeksi muokattu: 03.09.07 - klo:00.17 kirjoittanut Mellian »

mortty

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 03.09.07 - klo:17.33 »
Äänilaitteeksi ilmoittaa tuon Realtekin ALC861-VD:n.
Mikään vaihtoehto ei toimi. Kajarit vaan rätisee hiukan mutta muuten ei kuulu yhtään ääntä.

Koitan kovasti ettiä vastauksia muualtakin.

Brotherhalfmoon

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 08.09.07 - klo:19.07 »
Oletko ainoa käyttäjä kyseisellä koneella? Toimiiko äänet toisella käyttäjätunnuksella?
Itselläni kävi kerran silleen, että olin luonnut tunnuksen jolla oli sudo oikeudet (ylläpito) niin enpä sit huomannut, että sillä ei ollut oletuksena äänilaitteisiin mitään oikeuksia, ne kun lisäs niin johan lähti äänetkin pelittää :P

timbba

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 08.09.07 - klo:19.42 »
Äänilaitteeksi ilmoittaa tuon Realtekin ALC861-VD:n.
Mikään vaihtoehto ei toimi. Kajarit vaan rätisee hiukan mutta muuten ei kuulu yhtään ääntä.

Koitan kovasti ettiä vastauksia muualtakin.

Mulla itellä oli sillee, yhel emol, et front audio headerissa ei ollut mitään jumppereita eikä johtoja kii. Tällöin äänet ei toiminu ollenkaa, mut ku kytki front audio piuhat kii emoon, nii joha rokkas.

MikkoJP

• Käyttäjä
  • iBook 600 MHz + Debian 4.0
    • Profiili
« Vastaus #5 : 10.09.07 - klo:18.46 »
Mixeristä volyymiä päälle (kometorivillä alsamixer).