Kirjoittaja Aihe: Bin/cue tiedostot  (Luettu 4777 kertaa)

renecane

  • Vieras
Bin/cue tiedostot
« : 02.09.07 - klo:14.37 »
Siis miten nuo Bin/Cue/Iso jne.Imaget saa mountattua linuxilla,onko tähän jotain softaa?

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Vs: Bin/cue tiedostot
« Vastaus #1 : 02.09.07 - klo:16.10 »

Tuolla: http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=11295.10 on ohje pienen scriptin tekemisenen

ttk81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Vs: Bin/cue tiedostot
« Vastaus #2 : 02.09.07 - klo:19.57 »
Itse olen käyttänyt fuseisoa: http://fuse.sourceforge.net/wiki/index.php/FuseIso. Ja jos käytät Kubuntua niin Kfuseiso:lla mounttaus käy katevästi graafisesti.

Tosin feistyssä on liian vanha fuseison versio .bin ja .nrg tiedostojen mounttaamiseen, joten sen joutuu kääntämään lähdekoodista. Gutsyssä näyttäisi olevan valmiina riittävän uusi.
« Viimeksi muokattu: 02.09.07 - klo:20.00 kirjoittanut ttk81 »

renecane

  • Vieras
Vs: Bin/cue tiedostot
« Vastaus #3 : 03.09.07 - klo:16.39 »
onko jotain softaa joka vastaisi Alcoholia eli millä nuita imageita pystyisi kätevästi polttamaan?

vkkk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 326
    • Profiili
Vs: Bin/cue tiedostot
« Vastaus #4 : 03.09.07 - klo:17.12 »
Ware taitaa olla ainoata mitä ylipäätään BIN/CUE tiedostoina saa, joten en kommentoi.

Kaikki kunnialliset levykuvat ovat aina .iso muotoisia tietääkseni.
Ihmisiä on 10 eri tyyppiä, niitä jotka ymmärtävät binääriä ja niitä jotka eivät.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Bin/cue tiedostot
« Vastaus #5 : 03.09.07 - klo:18.01 »
Ware taitaa olla ainoata mitä ylipäätään BIN/CUE tiedostoina saa, joten en kommentoi.

Kaikki kunnialliset levykuvat ovat aina .iso muotoisia tietääkseni.

ei nyt ihan. iso-tiedostossa ei voi olla kuin yksi osio, eli esim. cd-audiota ja dataraidan sisältäviä levyjä (cd-extra, mixed mode sikäli kun sitä kukaan käyttää, ym.) ei voi tallentaan iso-muodossa.
Janne

ttk81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Vs: Bin/cue tiedostot
« Vastaus #6 : 03.09.07 - klo:21.13 »
onko jotain softaa joka vastaisi Alcoholia eli millä nuita imageita pystyisi kätevästi polttamaan?
Polttaminen onnistuu esim. K3b:llä.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Bin/cue tiedostot
« Vastaus #7 : 03.09.07 - klo:23.51 »
Polttaminen onnistuu esim. K3b:llä.

niin siis oikeastihan sen polttamisen mahdollistaa ne backendit, joten polton pitäisi olla mahdollista millä tahansa softalla johon optio on toteutettu. wodim (ent. cdrecord) polttaa noita cue/bin imageja vaikka komentoriviltä (ja sitä se k3b:kin käyttänee, tai cdrdaoa jolla homma myös onnistuu).
Janne

teprrr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 304
    • Profiili
Vs: Bin/cue tiedostot
« Vastaus #8 : 05.09.07 - klo:02.10 »
Ware taitaa olla ainoata mitä ylipäätään BIN/CUE tiedostoina saa, joten en kommentoi.

Kaikki kunnialliset levykuvat ovat aina .iso muotoisia tietääkseni.

ei nyt ihan. iso-tiedostossa ei voi olla kuin yksi osio, eli esim. cd-audiota ja dataraidan sisältäviä levyjä (cd-extra, mixed mode sikäli kun sitä kukaan käyttää, ym.) ei voi tallentaan iso-muodossa.
Hmm, ehkäpä säikeen aloittaja valaisee meitä aiheesta, että mikä peli on kyseessä. Itse en ole kyllä tavannut kovin usein ilmaisia pelejä, joita levitetään levykuvina, mutta en kyllä mikään kovin aktiivinen pelaaja olekkaan. Levykuvina jaetut pelit kuulostavat vähän isommilta julkaisuilta, joten itsekin voisin mielenkiinnosta kyseistä peliä kokeilla :-)

Stanner

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 203
    • Profiili
Vs: Bin/cue tiedostot
« Vastaus #9 : 05.09.07 - klo:10.18 »
Itse olen käyttänyt gmount-iso ohjelmaa .iso tiedostojen mounttaamiseen gnomessa. Siinä on graafinen käyttöliittymä. Se on väärän kielinen, mutta toimii ja on helppokäyttöinen. Noita komentorivin käskyjä ei koskaan muista silloin kuin pitäisi.

lunatiC

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 459
    • Profiili
    • http://www.hurjatmopoilija.com/
Vs: Bin/cue tiedostot
« Vastaus #10 : 05.09.07 - klo:10.54 »
Minä taas käytän "mountfile" nimistä ohjelmaa KDE puolella:
http://www.kde-apps.org/content/show.php/MountFile?content=61955

renecane

  • Vieras
Vs: Bin/cue tiedostot
« Vastaus #11 : 05.09.07 - klo:19.58 »
Ware taitaa olla ainoata mitä ylipäätään BIN/CUE tiedostoina saa, joten en kommentoi.

Kaikki kunnialliset levykuvat ovat aina .iso muotoisia tietääkseni.

ei nyt ihan. iso-tiedostossa ei voi olla kuin yksi osio, eli esim. cd-audiota ja dataraidan sisältäviä levyjä (cd-extra, mixed mode sikäli kun sitä kukaan käyttää, ym.) ei voi tallentaan iso-muodossa.
Hmm, ehkäpä säikeen aloittaja valaisee meitä aiheesta, että mikä peli on kyseessä. Itse en ole kyllä tavannut kovin usein ilmaisia pelejä, joita levitetään levykuvina, mutta en kyllä mikään kovin aktiivinen pelaaja olekkaan. Levykuvina jaetut pelit kuulostavat vähän isommilta julkaisuilta, joten itsekin voisin mielenkiinnosta kyseistä peliä kokeilla :-)
kyseessä on joku vanha rippi saksan levystä(siitä joka on niitten kirjojen takana) joka on tehty winukan puolella