http://ubuntuguide.org/ mukaan olen XMMS asentanu ja samalla sen pitäisi olla oletussoittimena mp3:lle mutta ei ole vaan Totem-soitin.
tämä menee vähän aiheen ohi, mutta... olethan kokeillut mp3-soittoon myös ubuntun ja gnomen oletusta rhythmboxia? minusta aika on monessa suhteessa ajanut winampin kaltaisten soittosoftien ohi ihan toiminnallisuudessa ja käytön kätevyydessä. sama pätee myös XMMS:ään ja sen uudempaan versioon beep-media-playeriin. musiikkia vaan on kätevämpi etsiä ja hallita jos soittosofta kategorisoi sen jotenkin, aivan kuten rhythmbox (tai itunes tai JuK tai amarok tai...).
Pitääkö firestarter:lle tehdä asennuksen jälkeen jotain? Windowsissa olen käyttä sygate:a ja se aina kyseli ohjelmille lupia, mitenkä firestarter? Ja entäs Nessus, se on kai jokin virusohjelma. Pidetäänkö sitä päällä koko ajan?
firestarterille pitää kertoa vain jos haluaa päästää jotain läpi jompaankumpaan suuntaan. periaatteessa se ei kuitenkaan erikseen valvo käyttäjän ottamia yhteyksiä ja niitä ottavien ohjelmien muutoksia koska käyttäjän oikeuksin ei voi muuttaa ajettavia ohjelmia.
Kysymyksiä olisi vaikka kuinka mutta yksi vielä, kuinka pystyy luomaan kansioita graafisessa tilassa ja poistamaan?
kuten jo vastattiinkin, ihan sillä tiedostonhallinnalla (vaikka Places -> Home Folder), jolla voi muuten tehdä linkkejä, ottaa yhteyttä ftp/scp/sftp-servereihin ym.
Mitä torrent ohjelmaa voitte suositella? (ABC:n käyttäjä windows puolella)
riippuu mitä sillä haluaa tehdä. oletuksena asentuva Gnome BitTorrent on aika pelkistetty mutta toimiva. itse olen siinä määrin hieman tylsä, että ajelen bittorrenttia ihan komentoriviltä, tällöin ei ole edes väliä millä koneella olen. konetorivillä vakibittorrent on vähän vanha ja uusi monipuolisempi bt on tulossa vasta seuraavaan versioon (vielä pari kuukautta ja pääseen päivittämään
) sillä välin lisätoiminnallisuutta tarvitseva voi käyttä bittornadoa ja näköjään sille on olemassa joku GUI:kin nimellä bittornado-gui. tuota GUI:ta en ole kuitenkaan koskaan käyttänyt joten en osaa siitä mitään sanoa.