Kirjoittaja Aihe: ATIn ajurit  (Luettu 4542 kertaa)

renecane

  • Vieras
ATIn ajurit
« : 30.08.07 - klo:18.54 »
miten saan atin näyttikseen ajurit tai miten ne asennetaan? näyttis on ati radeon 9600.

kmh

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Vs: ATIn ajurit
« Vastaus #1 : 30.08.07 - klo:21.29 »
Ilmeisesti käytät ubuntu 7.04? Itselläni on sama kortti ja pelaa hienosti ihan ubuntun mukana tulevilla open-source ajureilla. Mutta jos haluat käyttää suljetun koodin ajuria,
mene järjestelmä -> ylläpito -> rajoitettujen ajurien hallinta ja siihen täppä että käytä rajoitettua ajuria tms. Sitten käynnistät koneen uudestaan ja sinulla pitäisi olla "uudet" ajurit käytössä.
"If you can't apt-get something, it isn't useful or doesn't exist"

krmis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: ATIn ajurit
« Vastaus #2 : 29.09.07 - klo:14.45 »
Mutta jos haluat käyttää suljetun koodin ajuria,
mene järjestelmä -> ylläpito -> rajoitettujen ajurien hallinta ja siihen täppä että käytä rajoitettua ajuria tms. Sitten käynnistät koneen uudestaan ja sinulla pitäisi olla "uudet" ajurit käytössä.

Vaan eipä ole... tein juuri noin kun tossa on, sitte ku käynnistän GL Desktop ohjelman, ja koitan saada noita GL Desktop juttuja päälle, eli laitan ruksin siihen 'Enable GL Desktop' -kohtaan, ja suljen sen... sitte ku menen uudestaan siihen, ni se ruksi on hävinny... :/ Eli pitääkö mun nyt asentaa jotain ajureita vai mitä mun pitää tehä?! oon ihan kuitsilla tästä... :|
Palataan asiaan.

krmis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: ATIn ajurit
« Vastaus #3 : 29.09.07 - klo:14.51 »
ja sitte ku koitan laittaa noita työpöytätehosteita tuolta Järjestelmä->asetukset->työpöytätehosteet, ni tulee ruutuun ikkuna jossa lukee, Komposiitti-laajennusta ei ole käytettävissä.
mitä ihmettä pitää tehä!? :/ Näyttis on Ati Radeon 9800 XT.
Palataan asiaan.

Sahtor

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 155
    • Profiili
Vs: ATIn ajurit
« Vastaus #4 : 29.09.07 - klo:22.57 »
Kannattaa odottaa ATIn uusia ajureita, jotka luultavasti myöhästyvät Gutsyn julkaisun jälkeen. 8.41.7 ei toimi vanhoissa korteissa (9600 jne...)

Mahdollinen korjaus Compiz ja muuhun käyttöön:
http://wiki.cchtml.com/index.php/Frequently_Asked_Questions
Koodia: [Valitse]
Option "Composite" "Disable"
Ite olen unohtanut 3D-desktopit ja säästän rahoja nvidia-korttiin.

Cvg

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Vs: ATIn ajurit
« Vastaus #5 : 29.09.07 - klo:23.31 »
ja sitte ku koitan laittaa noita työpöytätehosteita tuolta Järjestelmä->asetukset->työpöytätehosteet, ni tulee ruutuun ikkuna jossa lukee, Komposiitti-laajennusta ei ole käytettävissä.
mitä ihmettä pitää tehä!? :/ Näyttis on Ati Radeon 9800 XT.
Nykyisillä suljetuilla ajureilla tehosteiden käyttöönotto ei tule olemaan helppoa, sillä tehosteet tarvitsevat komposiitti-laajennuksen päälle. Atin suljetut ajurit eivät todennäköisesti tykkää, jos tuon extensionin yrittää laittaa päälle. Itselläni on radeon 9600, enkä saanut suljettuja ajureita toimimaan kunnolla. Avoimilla ajureilla on kaikki tähän asti toiminut, lukuunottamatta virkistystaajuuden säätöä, joka ei ole onnistu.

Balthamaisteri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: ATIn ajurit
« Vastaus #6 : 15.10.07 - klo:10.07 »
Läppärissäni on atin mobility radeon x1600 näyttis, ja minulla oli jotain ongelma näytönohjaimien kanssa tuossa ubuntu 7.10 betassa.

Ennekuin sain mitään näkyviin minun täytyi asentaa tekstitilassa fglrx ajurit, sen jälkeen kone käynnistyi ja tyrkkäsi näytille suljetut ajurit. Kannattaako minun ottaa käyttöön ollenkaan noita suljettuja ajureita? entä onko niitä uusia ajureita mahdollisesti tässä joskus tulossa, jotka oikeasti toimisivat.
.asus a6ja.
.ubuntu 8.04.

JTap

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 276
    • Profiili
Vs: ATIn ajurit
« Vastaus #7 : 15.10.07 - klo:11.35 »
muuta käyttöä en itse ole löytänyt restricted-ajureille kuin esim. enemy-territoryn ym pelien pelaaminen. Käytössä radeon 9800 pro

Balthamaisteri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: ATIn ajurit
« Vastaus #8 : 15.10.07 - klo:12.36 »
Eli siis jos aikoo pyörittää 3d grafiikkaa?
.asus a6ja.
.ubuntu 8.04.

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Vs: ATIn ajurit
« Vastaus #9 : 15.10.07 - klo:15.58 »
Eli siis jos aikoo pyörittää 3d grafiikkaa?
Jep.
alias vililikku

Sahtor

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 155
    • Profiili
Vs: ATIn ajurit
« Vastaus #10 : 24.10.07 - klo:01.06 »
Nyt se sitten ilmestyi. AIXGL toimii vaikkakin laitoin tehosteet pois noin 5min käytön jälkeen.