Kirjoittaja Aihe: X perusohjelmien polkujen solmujen selvittäminen  (Luettu 1571 kertaa)

caremon

• Käyttäjä
    • Profiili
Ongelma on ainakin minulla aika uusi ja mielenkiintoinen ja uskon että tähän löytyy heti vastaus linkityksestä mutta en osaa itse löytää sitä...

Ongelma on seuraava:

Kun käynnistän x:n ubuntu server 6.06:ssa niin en saa bach enkä mitään "valmiina" tullutta ohjelmaa auki. Konelle tällä hetkellä on asennettu icewm ja siinä toimii sen omat ohjelmat esim kello ja jopa firefox jonka asensin testiksi...

Lyhyesti:

Mistä pääsen muokkaamaan x peruspolkuja ja minne ne pitää osoittaa että saan esim Bash ja Top tyyliset linkit toimimaan?

Kiitos

anttimr

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: X perusohjelmien polkujen solmujen selvittäminen
« Vastaus #1 : 30.08.07 - klo:21.46 »
Päätteessä

Koodia: [Valitse]
echo $PATH
Tulostaa ohjelmien hakupolun. PATH-muuttuja asetetaan ainakin /etc/environment tiedostossa, joka näyttää minulla tältä. Mutta tuota tiedostoa ei kannata sörkkiä kevein perustein.

Koodia: [Valitse]
cat /etc/environment
PATH="/usr/local/sbin:/usr/local/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/sbin:/bin:/usr/bin/X11:/usr/games"
LANG="fi_FI.UTF-8"

Ikkunamanagerit ja työpöydät saattavat omissa asetuksissaan muutella PATHia. Ei aavistustakaan, tekeekö IceWM näin ja jos tekee niin minkä tiedoston perusteella.
Toivottavasti auttoi eteenpäin.
Ubuntu 12.10 Quantal Quetzal