Kirjoittaja Aihe: Dreambox  (Luettu 10914 kertaa)

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Dreambox
« : 21.08.07 - klo:14.56 »
http://www.saunalahti.fi/znark/dreambox/dm7025/

Eli olen tässä hankkimassa tallentavaa digivastaanotinta ja alkaa homma karata lapasesta, kun topfield on nyt vaihtunut ProCaster:n kautta Dreambox:iin... (siis laite jota olen ajatellut hommata en vielä ole ostanut mitään)

Topfield tuntui hankalata koska vaatii oman softan jolla siirretään tavara koneelle ja siksi aloin miettiä procaster:a, mutta siitä tietoja etsiessä törmäsin tänään tuollaiseen linux pohjaiseen Dreambox tuoteperheeseen.

Laite ei ole aivan ongelmaton, eikä varmasti luotettavin (siis oman virittely halun tuntien), mutta laiteesta ei ainakaan ominaisuudet lopu, esim kiintolevyä ei tarvita vaan voi käyttää "palvelinta" ja samalla tallenteet ja maksukortti on kaikkien laitteiden saatavilla sekä verkon yli tv:tä voi katsella vaikka kannettavalla vessassa, jos jollain on sellaiselle tarvetta. Toisaalta taas jos on yksi kiintolevyllinen versio sitä voi käyttää palvelimena muille boxeille ja ihan yleensäkin tiedostojen jakoon koti verkossa.

Onko tämä tuote kenellekään tuttu?

Itse ainakin kiinnostuin laitteesta heti... tosin mieli tekisi odottaa uuden mallin julkaisua. tuo nälkä taitaa kasvaa syödessä tai tässä tapauksessa asiaa pohtiessa pitää kohta viheltää peli poikki ettei aivan karkaa.... :)

compusat myy suomessa kyseistä tuotetta.

Siirsin tämän itse tänne, kun eipä tämä oikein ubuntun käyttöön liity, jonka alla tuo laitealue on

juminy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 500
    • Profiili
Vs: Dreambox
« Vastaus #1 : 21.08.07 - klo:15.23 »
En tiedä onko tästä (jo aikaa sitten alkaneesta ketjusta) mitään iloa, mutta eipä haittaakaan - no, voi sen kanssa aikaa mennä...

http://dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=23423&highlight=dreambox

ja dvdplazalta kannatanee haeskella lisääkin.

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Dreambox
« Vastaus #2 : 21.08.07 - klo:18.15 »
En tiedä onko tästä (jo aikaa sitten alkaneesta ketjusta) mitään iloa, mutta eipä haittaakaan - no, voi sen kanssa aikaa mennä...

http://dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=23423&highlight=dreambox

ja dvdplazalta kannatanee haeskella lisääkin.

niin no itseäni kiinnostaa eniten se että se ei ole media-pc eikä oikeastaan tavallinen digiboxikaan vaan jotain sen väliltä... varmasti tuon kans menisi aikaa ennen kuin kaikki olisi toiminnassa ja täysin ongelmittakaan varmaan homma ei suju yllätyksiä taatusti tulee...

Mutta laitteen muunneltavuus ja ominaisuudet ovat mielestäni aika ylivertaiset, varsinkin jos on tarkoitus tv:tä katsoa useammalla boxilla ja tv:llä. Tosin tuo DM8000 malli antaa varmaan odottaa itseään, mutta 7025:lla pääsee alkuun... tosin mietinnässä on että kiintolevyllä vai ilman (vaatii sitten verkkolevyn)

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Dreambox
« Vastaus #3 : 04.09.07 - klo:10.04 »
tuossa yksi hyvän tuntuinen paikka, jos jotakuta muutakin satuu kiinnostamaan linux pohjainen tallentava digiboxi.
http://www.dvb.fi/

ei kovin aktiivista keskustelua vielä, mutta monta dm:n omistajaa, joten apua varmaan saa kysymällä.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Dreambox
« Vastaus #4 : 04.09.07 - klo:19.47 »
minun hankintalistallani topfield, procaster ja dreambox purkeille tuli kova vastus kun huomasin maximumin c-8000 purkin:
http://www.maximum.fi/maximum_8000.html

se ei ilmeisesti ole yhtä avoin kuin dreambox, mutta sisällä kuitenkin linux, mahdollisuus oman softan ajamiseen ja hyvät ominaisuudet jo oletuksenakin. silti säätövaihtoehtona dreambox on kyllä varsin vahvoilla, varsinkin se tuleva malli.
Janne

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Dreambox
« Vastaus #5 : 05.09.07 - klo:15.25 »
minun hankintalistallani topfield, procaster ja dreambox purkeille tuli kova vastus kun huomasin maximumin c-8000 purkin:
http://www.maximum.fi/maximum_8000.html

se ei ilmeisesti ole yhtä avoin kuin dreambox, mutta sisällä kuitenkin linux, mahdollisuus oman softan ajamiseen ja hyvät ominaisuudet jo oletuksenakin. silti säätövaihtoehtona dreambox on kyllä varsin vahvoilla, varsinkin se tuleva malli.

No nyt sitten itsellänikin on taas sama mietintä uudestaan edessä... :)

samat vaihtoehdot ovat käyneet itsellänikin mielessä ja etenkin DM8000, joka on tulossa (sitten kun tulee). nyt olen ehkä päässyt siihen tulokseen että ostan DM7025:n sitä odotellessa, ja siirrän sen sitten toiseen töllöön, jos tulee tuo uudempi ostettua. eniten minua dm:ssä kiinnostaa ne ominaisuudet mitkä saa käyttöön useammalla laitteella eli tallenteiden jako yms. verkko ominaisuudet. Toisaalta varmasti topfield tai procaster riittäisivät vallan mainiosti, mutta... :)

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11442
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Dreambox
« Vastaus #6 : 29.11.07 - klo:19.24 »
Voiko tuohon DM600:seen laittaa kahta viritintä? Ilmeisesti ei, mutta haluaisin varmistua kun missään ei lue oikein niiin, että tajuaisi.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Vs: Dreambox
« Vastaus #7 : 29.11.07 - klo:23.38 »
Dreamboxista oli pari numero sitten juttu muistaakseni TM:ssä, vai olikohan mikrobitissä? Kuitenkin kovin kiinnostava laite. Ainut paha vaan mielestäni, että tuon kiintolevymallin hinnalla saisi ostettua esim. VIA Epia sarjan mini-itx lankun, gigasen muistin siihen, suht ison kiintolevyn ja ne pari tikkua persuuksiin. Jossain lupailivat noille uusimille malleille, että teho riittäisi jopa teräpiirtomateriaalin purkuun?? Epäilen hiukan, mutta silti ennemmin päätyisin askartelemaan oman "haitek" digiboksin tuolla hinnalla. Plus saisi yhden linux purnukan jonka saisi solmuun omilla kokeiluilla :D

Tänään piti viimeksi kuolata koteloita ja ratkaisuja
http://www.mini-itx.com/

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11442
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Dreambox
« Vastaus #8 : 30.11.07 - klo:15.48 »
Puhuin DM600:sta joka maksaa ilman kiintolevyä n. 320 € ja siihen saa 2,5 tuumaisen kiintolevyn ata-liittimellä.Mistään vaan ei saa selvää montako viritintä siinä on tai montako siihen saa. Kaksi olisi kiva, mutta jos ei onnistu niin ei se mitään. Virittimiä tuohon näköjään saa, koska ne ovat samoja kuin DM7025:ssa. Ainoa kohta missä on tuosta sanottu on: - Tuner modules, Plug&Play tuolla:http://www.compusat.fi/product.asp?lang=1&sua=1&tk=1166444&s=1138 Virttimen ominaisuudet kohta ei kerro sen enempää.

Onko tuossa VIA:n emolevyssä edes tv-ulostuloja? Ja pajonko siitä tehtynä se maksaisi. (kiintolevy n. 80 GB tai enemmän)
EDIT: Onhan tuossa mahdollisuus tv-ulostuloon s-video tai komposiitti.
« Viimeksi muokattu: 30.11.07 - klo:16.14 kirjoittanut Tomppeli »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Jiku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 248
    • Profiili
Vs: Dreambox
« Vastaus #9 : 18.12.07 - klo:07.46 »
joo yksi viritin tohon dm600-malliin vain sopii kerrallansa. tuli kyseinen boksi kaapeliverkkoon hankittua.
ja kun perus linux-osaaminen jo on, niin täytyy sanoa että on tuo tähän mennessä helpoin digiboksi ollut saada toimintaan. ei tarvita nollamodeemikaapelilla räveltämistä. itse firmwarekin vaihtui toiseen niin, että yksinkertaisesti poisti boottitiedostot ja sen jälkeen pöytäkoneella otti yhteyden boksiin selaimella ja lähetti sinne uuden firmiksen.

itse laitoin heti geminin sisälle. siinä saa asennettua pluginit yms suoraan boksin kaukosäätimen kautta.
tekstitystä ja maksukanavia varten tartti ladata pluginit, mutta ne sai tietysti suoraan pakettienhallinnasta.
streamaus lähiverkkoon onnistuu helposti ja tällä hetkellä mulla ei vielä boksissa ole kiintolevyä, joten tallenteetkin hoituu verkon kautta pöytäkoneelle. tarkoituksena kuitenkin hommata boksiin joku pienehkö kiintolevy.

mulle toi boksi riittää hyvin vaikka siinä vain yksi viritin on. kun tallennuksen aikana voi silti katsoa jotain muuta saman kanavanipun kanavaa.

edit: missä muuten majailee sen web-käyttöliittymän cgi-skriptit?
selasin mielestäni kaikki hakemistot läpi ja en vain löytänyt..
« Viimeksi muokattu: 18.12.07 - klo:07.50 kirjoittanut Jiku »
Puoliksi suunniteltu on hyvin tehty

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11442
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Dreambox
« Vastaus #10 : 18.12.07 - klo:17.23 »
Kyllähän tuo meillekkin kävisi, kun ei näköjään tarvita mitään ihmellistä asennukseen ja on jo yksi tavan boxi niin voi katsoa sitten ihan mitä vaan (no okei ei ihan mitä vaan, mutta ymmärrät kuitenkin). Jonkunmoinen kiintolevy siihen kuitenkin pitäisi hommata. Esim. 80 gigan kiintolevyllä (erikseen ostettuna ja itse asennettuna), n. 380 € 120 gigasella n. 400 € ja 160 gigasella n. 420 €. :)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Jiku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 248
    • Profiili
Vs: Dreambox
« Vastaus #11 : 26.02.08 - klo:14.19 »
no joo, on se kiintolevy hyvä olla tosiaan niin ei tartte pöytäkonetta pitää aina käynnissä vain tallentamisen takia.
"lainasin" muijan vanhasta läppäristä 6 gigasen kiintolevyn boksiin ja pari tallennusta testannut silleen.
onnistuu ne kätevästi epg:n kautta ja vaikka pöytäkoneelta käsin internet-selaimella (google-selainta ei testattu).

alkaa pikkuhiljaa vaikuttamaan, että tuo dreambox on ainoa tallentava digiboksi, joka oikeasti toimii.
useamman kuukauden sitä käyttänyt ja tähän mennessä toimintavarmuus on ollut täydet 100%.

ja erilaisia firmiksiä on enemmän kuin paljon:
http://www.dreambox.it/dm600.htm

itse tuohon geminiin olen tykästynyt kun se on simppeli ja lisäosat ladataan kaukosäätimellä naputtelemalla.
vaihdoin juuri eilen gemini 4.20:sta tuohon uuteen 4.30:aan ja en kyl vielä mitään eroja ole huomannut.
molemmat toimii aivan täysin.
Puoliksi suunniteltu on hyvin tehty

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Dreambox
« Vastaus #12 : 26.02.08 - klo:22.01 »
Kannattaa varmaan harkita sen kiintolevyn vaihtoehdoksi myös tälläistä
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=18626

Itse jäin odottelemaan DM800 sekä DM8000 eli hd mallien julkaisua joka on kovasti siirtynyt, mutta nyt näyttää että ties vaikkä tänä vuonna tulevat myyntiin... :)

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Dreambox
« Vastaus #13 : 02.03.08 - klo:13.03 »
Itse jäin odottelemaan DM800 sekä DM8000 eli hd mallien julkaisua joka on kovasti siirtynyt, mutta nyt näyttää että ties vaikkä tänä vuonna tulevat myyntiin... :)

samoin kävi minulle, harmi vaan, että julkaisu on lykkääntynyt näinkin pitkälle. no, nyt kotisivut näyttävät molemmat mallit miltei kokonaan, joten eiköhän jotain ole kohta tulossa.
Janne

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1836
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Vs: Dreambox
« Vastaus #14 : 25.03.08 - klo:09.35 »
ja erilaisia firmiksiä on enemmän kuin paljon:
http://www.dreambox.it/dm600.htm

itse tuohon geminiin olen tykästynyt kun se on simppeli ja lisäosat ladataan kaukosäätimellä naputtelemalla.
vaihdoin juuri eilen gemini 4.20:sta tuohon uuteen 4.30:aan ja en kyl vielä mitään eroja ole huomannut.
molemmat toimii aivan täysin.


Itse tuli jokunen viikko myös hankittua kyseinen boxi ja iskettyä heti kärkeen sisään gemini 4.30 firmis. Oletko kokeillut
tuolta linkistä löytyviä muita firmiksiä ja jos olet niin mitä oleellista hyvää/huonoa on geminiiin verrattuna ?

Millä tavalla olet verkottanut boxisi? Itsellä ei blue-valikon kautta toimi päivitykset koska tällä hetkellä laite on säädetty
käyttämään kiinteää sisäverkon ip:tä josta pääsee käsiks LAN:n muihin koneisiin vaan ei internettiin...