Kirjoittaja Aihe: Mikä olisi hyvä?  (Luettu 3282 kertaa)

Marbo

• Käyttäjä
    • Profiili
    • Toimi.org
Mikä olisi hyvä?
« : 21.08.07 - klo:13.20 »
Niin, että mikä linux olisi hyvä jos haluaa käyttää windowsin päällä linuxia? Elikkä ei tarvii bootata vaan voi suoraan windowsista avata sen linuxin? Asennettuna usb tikulle. Asennus ohjeet olis kivat :>

Linux user #460798

juyli

• Vieras
Vs: Mikä olisi hyvä?
« Vastaus #1 : 21.08.07 - klo:13.39 »
mikä linux olisi hyvä jos haluaa käyttää windowsin päällä linuxia?
Oikea ratkaisu on VMWare ja mikä jakelu tahansa. Mutta tavallinen boottailu koneiden välillä lienee kuitenkin yksinkertaisinta ja yleensä välttämätöntä. Onhan muistettava, ettei fat/vfat/ntfs tue Linuxin tiedostojärjestelmän oikeuksia.
http://lwn.net/Distributions/#dos
+ jotkin Live-CD -jakelut, jotka voi _bootata_ Win-osiolta.

Enpä voi kuin ihmetellä, mistä yleensä tulevat nämä "perverssit" halut asentaa/ajaa Linux ihan mihin tahansa?

Toni Alenius

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 21.08.07 - klo:14.06 »
no, USB:ltä buuttaavia linux -distroja on pirusti, mutten ihan heti keksi, miten Windowsin puolella voi boottia linuxiin, ja tosiaan, on aika omituista haluta boottia Windowsin kautta USB:lle asennettuun linuxiin, mutta lienee vain asenteesta ja mielipiteistä kiinni.
Ubuntu 24.04.01 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
2x480 GB SSD

Marbo

• Käyttäjä
    • Profiili
    • Toimi.org
« Vastaus #3 : 21.08.07 - klo:14.09 »
no, USB:ltä buuttaavia linux -distroja on pirusti, mutten ihan heti keksi, miten Windowsin puolella voi boottia linuxiin, ja tosiaan, on aika omituista haluta boottia Windowsin kautta USB:lle asennettuun linuxiin, mutta lienee vain asenteesta ja mielipiteistä kiinni.

Ei vaan kun koulut alkaa taas kohta ja nyt on kesä linxin kanssa leikitty, koulussa on koneita joissa windows, ja pitää myös keskittyä oppitunteihin välillä niin ei voi boottailla koko ajan konetta. :> siksi kysyin tota, että mikä olis sellanen, että vois käynnistää suoraan windowsista. :> mutta löysin jo jonkun dsl version jota nyt seuraavaksi kokeilen.

Linux user #460798

Toni Alenius

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 21.08.07 - klo:14.12 »
jaajaa, enpä ole itse kokeillut, johtunee siitä, että meillä on itse asennettuja koneita, linuxilla, tietty, joita käytetään aina toisinaan.
Ei amis olekaan pöllömpi paikka  ;)
Ubuntu 24.04.01 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
2x480 GB SSD

Grandi

• Käyttäjä
    • Profiili
    • Mun kotisivut englanniksi
« Vastaus #5 : 26.08.07 - klo:20.33 »
Damn Small Linux saattaisi olla hyvä. Vie tilaakin pirun vähän, kuten nimikin kertoo  ;)

fingerling

• Käyttäjä
  • Linux user #460757
    • Profiili
« Vastaus #6 : 26.08.07 - klo:22.50 »
jaajaa, enpä ole itse kokeillut, johtunee siitä, että meillä on itse asennettuja koneita, linuxilla, tietty, joita käytetään aina toisinaan.
Ei amis olekaan pöllömpi paikka  ;)

meijän amiksessa on tiukat win 98:t :D, vois varmaan ehottaa päivitystä rautaan ja käyttikseen
Kun sekä ylläpitäjä että käyttäjä on sama henkilö, ajaudutaan skitsofreniaan. -Asmo Koskinen