Kirjoittaja Aihe: Vähän "pelotti" mutta kuinka ollakkaan 7.10 (B4) toimi heittämällä...  (Luettu 2605 kertaa)

Qup

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 62
  • Muisti hyvä mutta lyhyt.
    • Profiili
ainakin alustavasti niin näyttäs, Tietysti suomennokset ja muut on vielä osin lontoota.

Mutta sitten kysymyksiin, tietoturvahullu kun olen:

AppArmor, miten käytetään, siis onko kellään kokemuksia (vai tarviiko mitään säätöjä)?

Etten alaa ruuvaileen tähän mitään ylimääräisiä.

edit: ...aha palomuuri täytyy ainaki säätää vissiin käsin....
« Viimeksi muokattu: 15.08.07 - klo:15.46 kirjoittanut Qup »

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Mutta sitten kysymyksiin, tietoturvahullu kun olen:

AppArmor, miten käytetään, siis onko kellään kokemuksia (vai tarviiko mitään säätöjä)?

Etten alaa ruuvaileen tähän mitään ylimääräisiä.

edit: ...aha palomuuri täytyy ainaki säätää vissiin käsin....
Et tarvitse Ubuntuun tuota AppArmoria. Palomuurin asetusten graafinen säädin on firestarter. Se löytyy pakettienhallinnasta.
alias vililikku

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Mutta sitten kysymyksiin, tietoturvahullu kun olen:

AppArmor, miten käytetään, siis onko kellään kokemuksia (vai tarviiko mitään säätöjä)?

Etten alaa ruuvaileen tähän mitään ylimääräisiä.

edit: ...aha palomuuri täytyy ainaki säätää vissiin käsin....
Et tarvitse Ubuntuun tuota AppArmoria. Palomuurin asetusten graafinen säädin on firestarter. Se löytyy pakettienhallinnasta.

ja jos haluat vain estää muita pääsemästä koneelle etkä avata portteja niin et tarvitse edes firestarter:a mihinkään vaan oletuksena palomuuri on päällä tai siis kone ei kuuntele portteja. näin olen itse ymmärtänyt.

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Mutta sitten kysymyksiin, tietoturvahullu kun olen:

AppArmor, miten käytetään, siis onko kellään kokemuksia (vai tarviiko mitään säätöjä)?

Etten alaa ruuvaileen tähän mitään ylimääräisiä.

edit: ...aha palomuuri täytyy ainaki säätää vissiin käsin....
Et tarvitse Ubuntuun tuota AppArmoria. Palomuurin asetusten graafinen säädin on firestarter. Se löytyy pakettienhallinnasta.

ja jos haluat vain estää muita pääsemästä koneelle etkä avata portteja niin et tarvitse edes firestarter:a mihinkään vaan oletuksena palomuuri on päällä tai siis kone ei kuuntele portteja. näin olen itse ymmärtänyt.
Oletuksena palomuuri on päällä, mutta se estä mitään portteja, koska Ubuntun perusasennuksessa ei asenneta ohjelmia, jotka kuuntelisivat joitain portteja. (vaikeasti selitin) Näin itse olen ymmärtänyt.
alias vililikku

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1836
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Oletuksena palomuuri on päällä, mutta se estä mitään portteja, koska Ubuntun perusasennuksessa ei asenneta ohjelmia, jotka kuuntelisivat joitain portteja. (vaikeasti selitin) Näin itse olen ymmärtänyt.

Onko asia muuttunut 710 myötä? Ainakaan vanhemmissa buntuissa siis palomuuri on pois päältä mutta defaulttina ei ole yhtään serviceä, jotka kuuntelisivat portteja saatika vastailivat niihin.

Qup

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 62
  • Muisti hyvä mutta lyhyt.
    • Profiili
No mä ainakin jouduin ruuvaamaan käsin portit kiinni, eli olivat avoimia vaikka kuuntelevia demoneja ei ollutkaan päällä.

Haulla iptables löytyy hyvä minihowto.

Vastausta kysymykseen ei kuitenkaan tullut vaan fraasimainen "et tarvitse sitä etkä tätä", tuo on jo tuttua.

Eli vähänkin erikoisemmat jutut täytyy edelleen hakea Lontoon sivustoilta. Eikä muuta kuin selvittämään.

Miksihän Ubuntuun on AppArmor väsätty JOS sillä ei ole mitään käyttöä!!!!!?????

PS. Tietoa ei siis joko ole tai sitä pihdataan  :-[