Kirjoittaja Aihe: widgetit? [ratkaistu]  (Luettu 3521 kertaa)

tupu

  • Vieras
widgetit? [ratkaistu]
« : 07.08.07 - klo:08.18 »
olen kyllä aika hukassa, en tiedä mistä nuo widgetit saa työpöydälle... joten voisiko joku kertoa?
« Viimeksi muokattu: 17.08.07 - klo:13.06 kirjoittanut Petri Järvisalo »

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: widgetit?
« Vastaus #1 : 07.08.07 - klo:10.08 »
gdesklet:llä saa ainakin jotain ja adesklet taitaa myös olla. gdesklet on ainoa, jota olen kokeillut ja oli ainakin helppo ottaa käyttöön.

tupu

  • Vieras
Vs: widgetit?
« Vastaus #2 : 07.08.07 - klo:11.21 »
gdesklet:llä saa ainakin jotain ja adesklet taitaa myös olla. gdesklet on ainoa, jota olen kokeillut ja oli ainakin helppo ottaa käyttöön.
kiitos, nyt on widgetit työpöydäl  8)

tupu

  • Vieras
Vs: widgetit?
« Vastaus #3 : 07.08.07 - klo:12.28 »
apua tarvitseisin. no vähän aikaa leikittyäni noilla widgeteillä--> koko gdesklet kaatui ja en saa millään sitä päälle ilman että se ei kaatuisi uudestaan. päätteessä se herjaa  sh: gtk-imonc: not found eli mitä teen? olen koittanut jo kerran asentaa uusiksi mutta ei sekään auttanut, sama ongelma jatkuu

Kari Argillander

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 437
  • Kubuntu - Hardy
    • Profiili
Vs: widgetit?
« Vastaus #4 : 07.08.07 - klo:12.56 »
Koitappa poistaa kotihakemistosta kansio (on piilotiedosto) .gdesklets
Kaikkea täällä sanomaani saa käyttää public domain lisenssillä. Lainauksia ei saa käyttää ellei lainauksen lähde sitä salli. Tiedostoja ei saa käyttää ellei sitä erikseen sallita.

tupu

  • Vieras
Vs: widgetit?
« Vastaus #5 : 07.08.07 - klo:13.11 »
Koitappa poistaa kotihakemistosta kansio (on piilotiedosto) .gdesklets
kiitos, taas toimii  8)

MikkoJP

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1148
  • iBook 600 MHz + Debian 4.0
    • Profiili
Vs: widgetit?
« Vastaus #6 : 07.08.07 - klo:13.24 »
KDE:lle on puolestaan SuperKaramba (http://netdragon.sourceforge.net/ssuperkaramba.html).

teprrr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 304
    • Profiili
Vs: widgetit?
« Vastaus #7 : 09.08.07 - klo:03.56 »
Ja KDE 4:n puolelle Plasma alkaa olemaan siinä vaiheessa, että widgettejä ("plasmoids") pystyy jo hyvin alkaa tekemään. KDE:n TechBasesta löytyy jopa pieni tutoriaalinkin, joka näyttää miten pienen helloworld-plasmoidin saa aikaiseksi. Nyt siis on hyvä aika alkaa kehittämään omia plasmoideja tai auttamaan jo aloitettujen tekemisessä, jos aikaa, oppimisen halua ja mielenkiintoa asiaan löytyy.

Voisin turinoida aiheesta enemmänkin, mutta jos kysyttävää ilmenee, niin voin auliisti niihin vastailla ja yrittää auttaa mahdollisuuksieni mukaan.

Higgins

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 497
    • Profiili
Vs: widgetit?
« Vastaus #8 : 09.08.07 - klo:10.23 »
Lainaus käyttäjältä: MikkoJP l
KDE:lle on puolestaan SuperKaramba

XFce:lle? Ei siinä, että koskaan laittaisin, mutta ihan mielenkiinosta...

Hig

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5672
    • Profiili
Vs: widgetit? [ratkaistu]
« Vastaus #9 : 17.10.07 - klo:22.47 »
Ratsastelen aiheella

Päivitin gutsyyn (gnome käytössä), enkä ole vielä kokeillut mitään widget hommia linuxissa. Löytyykö tuolta jostain compiz valikoista valmiiksi jotain widget juttuja vai pitääkö lisätä asentaa joku sovellus? Kuution sain laitettua sieltä päälle, mutta tuli vain mieleen jos asennuksen mukana on jo tullut joku soveltuva ohjelma? Kokemuksia, vinkkejä?

Faeryan

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 121
  • 10.04 Lucid
    • Profiili
Vs: widgetit? [ratkaistu]
« Vastaus #10 : 18.10.07 - klo:04.36 »
Itse en gDeskletistä tykännyt kun sitä aikanaan käytin. Siihen maailman aikaan se oli hiukan epävarma käynnistymään ja toimimaan. En tiedä nykyisestä.
Kuitenkin hiukan paremmaksi olen todennut Screenletsin, jossa siinäkin kyllä omat ongelmansa. Vaatii compizin toimiakseen.
AsRock939-DualSata2 | AMD Athlon64 X2 4000+ | Club3D GeForce 6600 GS | 2Gt 400MHz DDR | Samsung HD160JJ | Logitech G15 | Samsung 226BW | Razer Diamondback | Logitech Trackman Wheel | Antec P180