Ensinnäkin modet siirtäkööt, jos tämä topiikki meni väärään paikkaan. Täytyy myös pyytää anteeksi jälleen uuden topiikin luontia...
Seuraavanlaista aloin tässä miettimään, kun uutta konetta olisi tarkoitus hankkia lähiaikoina: Mitenkä hyvin nämä uudet näytikset tukevat ubuntua ajurien puolesta? Ainakin takavuosina ATI:n linuxpuolen ajurituki oli jossain kurjan ja surkean välimaastossa, Nvidian ollessa välttävä. Entä miten on nykyisin? Kykenevätkö nämä Directx 10:lle suunnitellut näyttikset toimimaan tyydyttävästi ubuntussa, ja saako niistä täyden hyödyn irti OpenGL:llä? Paremmin tietävät vastatkoon.
Entäpä sitten, mikä näytönohjain kannattaisi tällä hetkellä ostaa? Itse ajattelin GeForce 8600GTS:ää, mutta olen toisaalta kuullut, että noilla oli joku suorituskykyongelma liian kapean muistiväylän takia. Ei kuitenkaan viitsisi maksaa 500€ jostain uutuudesta, joka on tehoonsa ja hyötyynsä nähden täysin ylihinnoiteltu.
Mitä suosittelisitte, kun itse pelailen satunnaisesti, mutta teen paljon grafiikkaa ja 3D-mallinnusta?