Kirjoittaja Aihe: PGP-tiedosto auki [ratkaistu]  (Luettu 2693 kertaa)

Ked

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 394
    • Profiili
PGP-tiedosto auki [ratkaistu]
« : 05.08.07 - klo:05.27 »
Mulla on Windowsissa PGP-ohjelma jolla pystyy salaamaan tiedoston ilman mitään avaimia, siis annetaan tiedostolle vaan salasana ja avattaessa sama uudelleen, kuten tässä esimerkissä: http://core.ecu.edu/psyc/wuenschk/help/password.htm

Linuxin puolella oon kokeillut monenlaisia ohjelmia sellaisen avaamiseen ja selannut nettiä, mutta ei ole tullut vielä vastaan softaa jolla aukeaisi siten salattu tiedosto Linukassa. Aina pyydetään importtaamaan joku avain, mutta eihän testitiedostoani ole salattu avaimella!
« Viimeksi muokattu: 18.08.07 - klo:00.57 kirjoittanut Petri Järvisalo »

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Vs: PGP-tiedosto auki
« Vastaus #1 : 06.08.07 - klo:20.48 »
Asenna paketti gpgp
alias vililikku

Ked

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 394
    • Profiili
Vs: PGP-tiedosto auki
« Vastaus #2 : 06.08.07 - klo:22.30 »
Olen asentanut jo, mutta tiedosto ei silti aukea.. ..tietysti voi olla etten vain osaa sitä käyttää mutta kaikki asetukset olen mielestäni kahlannut läpi.

Voin postata testi-failin jos löytyy intoa kokeilla. Kyseessä on siis nimenomaan "Conventional encryption", ei tavallinen avaimen kanssa salattava.

Stargazers

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 549
    • Profiili
Vs: PGP-tiedosto auki
« Vastaus #3 : 07.08.07 - klo:10.25 »
No lähetä miulle vaikka testifaili, voin kattoa jos saan jotain tolkkua.
aleksi_rasanen@hotmail.com

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: PGP-tiedosto auki
« Vastaus #4 : 07.08.07 - klo:12.29 »
Olen asentanut jo, mutta tiedosto ei silti aukea.. ..tietysti voi olla etten vain osaa sitä käyttää mutta kaikki asetukset olen mielestäni kahlannut läpi.

Voin postata testi-failin jos löytyy intoa kokeilla. Kyseessä on siis nimenomaan "Conventional encryption", ei tavallinen avaimen kanssa salattava.

siis eikö pelkkä:
Koodia: [Valitse]
$ gpg <tiedosto>
toimi?

siis kuten esim. täällä on ohjeistettu?
Janne

Ked

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 394
    • Profiili
Vs: PGP-tiedosto auki
« Vastaus #5 : 07.08.07 - klo:16.20 »
Ahaa, salataan siis:
Koodia: [Valitse]
$ gpg -c testi.jpg
Avataan:
Koodia: [Valitse]
$ gpg test.jpg.gpg
Tänään sain tiedoston auki myös KGgp -nimisellä ohjelmalla, joka lienee KDE:n ohjelmistoja. :D Vielä on auki miten tuon graafisen ohjelmiston kautta pystyy salaamaan salasanalla ja pystyykö tuolla salaaman kokonaisia kansiollisia tavaraa (esim. kansio jossa on 10 kuvaa tms.). Se ei tosin ole suuri ongelma koska salattuja tiedostoja ei mulla ole montaa mutta hyvä tietää silti. :)