Moro
Linux kaatuu hieman X:ään loggautumisen jälkeen. Pystyn liikuttelemaan kursoria työpöydällä, mutta heti kun koitan päästä käsiksi esim valikoihin niin kone _jäätyy_ täydellisesti ja toisinaan boottaa itsensä. Kone toimii aivan täydellisesti ellen asenna nvidian binary ajureita, mutta tarvitsen 3d -kiihdytyksen ja tv-ulostuloa joten nähdäkseni nvidian ajurit ovat siihen tarkoitukseen oikeat.
Olen koittanut asentaa mm. nvidian sivuilta ladatut ajurit, nvidia-glx-legacy, nvidia-glx ja nvidia-glx-new paketit ilman toimivaa lopputulosta. Olen koittanut disabloida biossista Cool'n'Quiet toiminnon ilman vaikutusta. Lisäksi olen xorg.confista yrittänyt säätää asetuksia monien ohjeiden mukaan. En myöskään usko että liika lämpeäminen on ongelma sillä sama ongelma ilmeni kaveriltani lainaamalla nvidian näyttiksellä.
Ongelma ei ilmeisesti johdu distrosta sillä olen koittanut ubuntun x86 ja x86_64 julkaisuja sekä Gentoota ja Arch-linuxia.
Olennaiset osat:
Asus T2-AE1 barebone (emo on K8ST)
nVidia GeForce 6200
Sempron 3400+ (64bit)
Koitin äskettäin selailla xorgin logia, mutta en ole kovinkaan kokenut linuxin käyttäjä niin eipä se kauheesti auttanut.