Kirjoittaja Aihe: roskasähköpostiviesti ja sen poistaminen palvelimelta, onko ohjelmaa tähän  (Luettu 1720 kertaa)

VictorTroska

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Hei!
Olen käyttänyt windows-puolella mail dispatcher tyyppistä ohjelmaa, jolla voi poistaa sähköpostiviestejä sähköpostipalvelimelta ilman, että niitä tarvitsee ladata kotikoneelle saakka. Onkohan linux puolella mitään vastaavaa? Useihan jo mailin yleisestä rakenteesta näkee, että roskaa on tulossa. Ei niitä viitsisi ladata koneelle, jos on mahdollista poistaa ne suoraan sähköpostipalvelimen puolella. Tuo ohjelma, jota käytän windowsissa on siihen ihan kätevä. Puutteensa siinäkin on, viestien automaattipoisto voisi olla parempi ainakin.
Mutta miten vastaavan saisi toimimaan ubuntussa?
t.
Victor Troska

bioterror

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 63
  • Forbidden sorcery
    • Profiili
    • bioterror
Hei!
Olen käyttänyt windows-puolella mail dispatcher tyyppistä ohjelmaa, jolla voi poistaa sähköpostiviestejä sähköpostipalvelimelta ilman, että niitä tarvitsee ladata kotikoneelle saakka. Onkohan linux puolella mitään vastaavaa? Useihan jo mailin yleisestä rakenteesta näkee, että roskaa on tulossa. Ei niitä viitsisi ladata koneelle, jos on mahdollista poistaa ne suoraan sähköpostipalvelimen puolella. Tuo ohjelma, jota käytän windowsissa on siihen ihan kätevä. Puutteensa siinäkin on, viestien automaattipoisto voisi olla parempi ainakin.
Mutta miten vastaavan saisi toimimaan ubuntussa?
t.
Victor Troska

Itse käytän Thunderbirdiä ja se kyllä aika hyvin oppii siirtämään roskapostit roskapostille kuuluvaan paikkaan, eli roskakoriin.
Lisäksi mailipalvelimella on spamassasin joka blokkaa enimmät vielä.

Ei kyllä oikeastaan tule mieleen ohjelmaa joka sniffailis ensin onko spammia vai ei.
Ymmärrän kyllä hyvin jos netti on 28k8 modeemi tai GPRS/3G, niin ei huvita ladata ylimäärästä.

 apt-cache search mail |grep spam
ja muutama tulos tulee, sauce ja razor.
.:: shit hits the fan ::.

moonstone

  • Vieras