Kirjoittaja Aihe: Konqueror ja Sampon verkkopankki...?  (Luettu 5716 kertaa)

tohtoriS

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 83
    • Profiili
Konqueror ja Sampon verkkopankki...?
« : 20.12.05 - klo:10.18 »
Hei!

Onko kukaan muu huomannut ongelmia sampon verkkopankin käytössä sen uudistuksen jälkeen konqueroria käyttämällä. Itsellä on käytössä KDE 3.5:sen mukana tuleva uusin konqueror ja nyt kun menivät uudistamaan tuota verkkopankkia niin eipä tietysti toimi enään kunnolla vaan esim osa sivujen tavarasta jää pois. Firefoxilla nuo kyllä toimii, mutta sitä en tykkää enää käyttää konquerorin keveyden ja hyvän käyttöliittymään integroinnin vuoksi..

Voisiko noita saada esim. jotain asetuksia muuntamalla toimimaan?

mgronber

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1458
    • Profiili
Re: Konqueror ja Sampon verkkopankki...?
« Vastaus #1 : 22.12.05 - klo:12.29 »
Minulla on aivan samanlaisia ongelmia. Näitä ihmetellessäni huomasin sitten sellaisenkin asian että vasemmalla oleva valikko näkyy minulla väärin. Siellä on määritelty joukko päätteettömiä fontteja mutta ei fonttiperhettä. Minulta ei sitten löytynyt yhtäkään siellä määritellyistä fonteista (Arial, Verdana, Helvetica, Helv) joten se näytettiin päätteellisellä oletusfontilla. Mörhöt suunnittelijat olivat "unohtaneet" sans-serif:n listasta pois.

Lisäksi ihmettelen voiko tuo toimia Verdanallakaan kunnolla. Minulla on fonttikoko määritelty perusfonttikokoa hieman suuremmaksi ja sen seurauksena valikon kentät rivittyvät toistensa päälle. Verdanahan on selkeästi suurempaa kuin vastaava Arial joten epäilen että siitä seuraa sama efekti.

Lähetin heille tuosta Konquerorin ongelmasta palautettakin mutta siihen saadun vastauksen perusteella tuntuu siltä ettei heitä kiinnosta. Palautteen keskeinen sanoma oli että Firefoxilla toimii ja minun kannattaisi käyttää sitä. Kiitos vaan mutta minä vaihdan ennemmin pankkia kuin selainta :)

Mitenköhän tuo toimii nykyään Safarilla? Ennen uudistusta Konqueror toimi jos sen laittoi esiintymään Safarina, mutta nyt ei sekään enää auta.

teprrr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 304
    • Profiili
Re: Konqueror ja Sampon verkkopankki...?
« Vastaus #2 : 22.12.05 - klo:18.50 »
Täälläkään päin ei toimi, mutta olen käyttänyt miniversiota sen sijasta saldon katsomiseen. Se löytyy osoitteesta http://mini.sampo.fi. Nyt ovat muuten uudistaneet tuota hommaa niin, että tunnusluvun joutuu iskemään esim. jos haluaa saldon tarkastaa...

tohtoriS

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 83
    • Profiili
Re: Konqueror ja Sampon verkkopankki...?
« Vastaus #3 : 22.12.05 - klo:20.53 »
Täälläkään päin ei toimi, mutta olen käyttänyt miniversiota sen sijasta saldon katsomiseen. Se löytyy osoitteesta http://mini.sampo.fi. Nyt ovat muuten uudistaneet tuota hommaa niin, että tunnusluvun joutuu iskemään esim. jos haluaa saldon tarkastaa...

Tuohan onkin ihan kätevä tieto, kun saldoa tulee pelkästään aina sillin tälölin tarkisteltua... Tunnusluku homman ovat näköjään tosissan tuohon lisänneet, joka ei nyt sinällään haittaa vaikka aluksi vähän hämääkin.

Uudistettaessa saisivat kuitenkin vähän miettiä että mitä oikein tekevät ja miten. Luulisi, että nykyään jo löytyisi tietotaitoa ihmisiltä jotka pääsevät tuon kokeisen organisaation järjestelmiä väkertämään, että osaisivat tehdä valideja, esteettömiä ja TOIMIVIA sivustoja että ei enää tarvitsisi tuota selainta käyttötarkoituksen vuoksi vaihtaa!!!

Palautetta tuonen on varmaan kyllä laitettava ja toivottavasti mahdolisimman monet tajuavat laittaa, koska on nykyaikaiseksi verkkopalveluksi todella onnetonta, jos toimivuus on todella tuota luokkaa... ???

mgronber

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1458
    • Profiili
Re: Konqueror ja Sampon verkkopankki...?
« Vastaus #4 : 24.12.05 - klo:08.53 »
Täälläkään päin ei toimi, mutta olen käyttänyt miniversiota sen sijasta saldon katsomiseen.
Hemmetti, olisi pitänyt älytä jo kauan sitten yrittää etsiä tuollaista. Tuohan voittaa käytettävyydessään "oikean" verkkopankin mennen tullen :)