Kirjoittaja Aihe: Langaton näppäimistö ja hiiri?  (Luettu 4835 kertaa)

kuosi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Langaton näppäimistö ja hiiri?
« : 19.12.05 - klo:17.49 »
eli olen hommaamassa langatonta hiiri,näppäimistö settiä niin osaisiko joku sanoa toimiiko sellaiset ubuntussa? kiitos jo etukäteen.

Jogger

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Re: Langaton näppäimistö ja hiiri?
« Vastaus #1 : 19.12.05 - klo:17.56 »
Terve !

Mulla ainakin toimii logitechin langaton näppis + hiiri aivan loistavasti. Ei ole ollut ongelmia missään vaiheessa, ei edes asennuksessa.

holkeri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Re: Langaton näppäimistö ja hiiri?
« Vastaus #2 : 19.12.05 - klo:18.04 »
Joo sama ja vieläpä MikkiSoftin langattomilla

Echramath

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 242
    • Profiili
    • http://iki.fi/ech/
Re: Langaton näppäimistö ja hiiri?
« Vastaus #3 : 19.12.05 - klo:18.15 »
eli olen hommaamassa langatonta hiiri,näppäimistö settiä niin osaisiko joku sanoa toimiiko sellaiset ubuntussa? kiitos jo etukäteen.

Langattomuus nyt ei suunnattomia ongelmia aiheuttanet, PS/2-vehkeet ja toisaalta USB-laitteetkin lienevät suhteellisen standardia kamaa ja se langaton tekniikka on ihan laitteen sisäinen asia, ei se vaadi koneelta mitään tukea. Näppäimistöjen kanssa kyse lie lähinnä siitä, onko kaikenlaisia lisänäppäimiä mahdollista saada toimimaan.

kuosi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Re: Langaton näppäimistö ja hiiri?
« Vastaus #4 : 19.12.05 - klo:18.21 »
juu ajattelin vaan kun ubuntu ei tunnista kaikkia USB laitteita ja tämä kyseinen langaton näppis hiiri zydeemi on mallia USB... ps. tarvitseeko muuten mitään ajureita?

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Langaton näppäimistö ja hiiri?
« Vastaus #5 : 19.12.05 - klo:18.42 »
juu ajattelin vaan kun ubuntu ei tunnista kaikkia USB laitteita ja tämä kyseinen langaton näppis hiiri zydeemi on mallia USB...

taitaa se hanskata usb-hiiret ja -näppikset, ellei niissä sitten ole jotain todella epästandardeja kikkailuja.

ps. tarvitseeko muuten mitään ajureita?

tarvitsee, mutta ne ovat kernelissä mukana ja aika todennäköisesti ladataa automaattisesti bootin yhteydessä.
Janne

kuosi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Re: Langaton näppäimistö ja hiiri?
« Vastaus #6 : 19.12.05 - klo:18.45 »
ok kiitos
'

kuosi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Re: Langaton näppäimistö ja hiiri?
« Vastaus #7 : 19.12.05 - klo:19.30 »
kävin ostamassa nyt tämän langaton hiiri näppis setin hyvin toimii! kiitos kaikillla vastanneille!

Ankka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 931
    • Profiili
Re: Langaton näppäimistö ja hiiri?
« Vastaus #8 : 19.12.05 - klo:21.43 »
Mulla on joku acerin näppäimistö ja gnomen volume-daemoni, mikä nyt olikaan, tunnistaa sen voluuminäppäimetkin. Siis volumea voi säätää suoraan näppikseltä. :)

Toisaalta tossa on rivi muita namiskoita mitkä ei tee mitään...