niinhän sitä aina toivotaan. Tuota samaa on ennustettu jo vaikka kuinka kauan. Itsekkin uskoin tuohon kun aloin käyttämään, mutta eipä se mihkään muuttunu oo. Kaikki aikanaan.
Itse olen tästä näkemyksestä täysin päinvastaista mieltä - viimeisen parin, kolmen vuoden aikana on tapahtunut huomattavia muutoksia Linuxin yleisyydessä ja jakeluissa. Esimerkiksi Ubuntu Linuxin versiot alkavat olemaan ns. "idioottihelppoja" siinä mielessä, että perusjamppa oppii sitä käyttämään. Komentoriviin koskeminen _ei_ ole ehdoton välttämättömyys, jos konettaan haluaa vain käyttää ilman turhempia kikkailuja. Toista se oli vielä joitain vuosia sitten. Tai kenties olen vain valinnut aiemmin vääriä distroja, mene tiedä.
Mutta yhtä kaikki - linuxia saa jo tietokonevalmistajien paketoimana (kuten nyt tämä Dell), ei vielä tainnut muutamia vuosia sitten yhtä suurilla konemyyjillä olla linuxia vaihtoehtona?
Toisekseen suuret yritykset, mm. Peugeot-Citröen vai mikä liekkään, mikä kääntyi Linux-käyttäjäksi. Myös monissa kouluissa (Noomarkku taisi olla yksi?) on alettu huomaamaan Linuxin käytön mahdollisuudet etc.
Minusta ainakin muutosta on huomattavasti tapahtunut.