Kirjoittaja Aihe: Kannettavan näyttö sammuu  (Luettu 3768 kertaa)

roiga

• Käyttäjä
    • Profiili
Kannettavan näyttö sammuu
« : 23.07.07 - klo:21.49 »
Ongelmani on tällä kertaa tämä.

Kanettavan tietokoneeni näyttö sammuu aina tasan 10 minuutin päästä jos en kirjoita mitään tai liikuttele hiirtä, eli joutilaana ollessaan pimenee. Asiassa ei toki ole mitään kun tarvitsee liikauttaa vain hiirtä tai painaa näppäintä niin näyttö on taas näkyvillä, samalla tavalla kuin näytönsäästäjien kanssa.

Se minua kiinnostaa että miksi se tekee niin vaikka olen kokeillut kaikkia mahdollisia virransäästö asetuksia ja näytönsäästäjä asetuksia, vaikka laittaisin säästäjän ja virransäästön kokonaan pois päältä niin silti se menee pimeäksi jos ei tee 10 minuuttiin mitään. Kaikkein ärsyttävin juttu tässä on se että se tulee jopa silloin kun katselen elokuvia tai jotain muuta liikkuvaa kuvaa.

Testailin olisiko vika mahtanut olla soittimien asetuksissa ja katsoin ne disable screensaverit yms onko ne päällä, ne kyllä toimii, ei näy näytönsäästäjiä mutta kun 10 minuuttia on kulunut, that's it, tulee tämä "tyhjä näyttö" tapainen ja joutuu liikauttamaan hiirtä.

Olisiko jossain confissa jokin automaaginen virransäästö päällä tai jotain?

Kiitoksia jo etukäteen

Koneen tiedot: Acer Aspire 3024WMLi, Ati Mobility Radeon X600, 1gb muistia, 3100+ prosessori

roiga

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Kannettavan näyttö sammuu
« Vastaus #1 : 24.07.07 - klo:14.33 »
Kiitos tkv, sain toimimaan :)
« Viimeksi muokattu: 24.07.07 - klo:14.59 kirjoittanut roiga »

Ilokaasu

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 25.07.07 - klo:17.06 »
Pitäis varmaan itsekkin koittaa. Jos jätän koneen auki niin se näyttö pysyy myös koko ajan päällä, mutta jos katson leffaa niin se sammuu tietyn väliajoin. Hiukan hassua, luulisi nyt edes toisin päin olevan.

Tomin

• Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
« Vastaus #3 : 25.07.07 - klo:17.23 »
Minulla käy noin jokus kun pelaan UrbanTerroria (leffoja en ole pahemmin katsellut) joten pitää kokeilla tuota juttua.

EDIT: Hei eihän minulla ole Asetusten muokkaus kohtaa.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

eliasj

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 25.07.07 - klo:17.38 »
Minulla käy noin jokus kun pelaan UrbanTerroria (leffoja en ole pahemmin katsellut) joten pitää kokeilla tuota juttua.

EDIT: Hei eihän minulla ole Asetusten muokkaus kohtaa.
Komenna gconf-editor.
alias vililikku