Sorry nyt saattaa sisältää rumia sanoja.ÄLKÄÄ ASENTAKO NIITA ULKOPUOLISIA LÄHTEITÄ JA SITTEN VALITTAKO ETTÄ EI TOIMI! EI OO UBUNTUN VIKA! Vika on siellä lähde sivuilla.
juu, ulkopuoliset lähteet eivät välttämättä sisällä yhtä hyvin testattua kamaa, mutta sitäkin useammin niissä löytyy suljettua kamaa jota jotkut haluavat koneelleen. tosin kyllä noiden lähteiden kanssa kannattaa käyttää järkeä, sillä epävirallisia paketteja asentamalla antaa käytännössä rootin oikeudet paketin tekijälle omalla koneellaan.
Ite oon hakenut vaan lamen Debianin sivuilta ja se riittää.
tästä minulle herää kysymys miksi? mitä vikaa ubuntun tarjoamassa lamessa sinun mielestäsi on? minä välttelisin debianin paketien asentamista, koska niiden yhteensopivuudesta ei oikeasti ole takeita.
Jotenkin arsyttää kun kaikki valittaa jostain epävirallisesta sydeemeistä! Mitä te saatte asennettua niiltä saiteilta mitä Ubuntun omista ei saa? No uudemman versios joka vaatii sen ja sen ja sit se ei toimi.
uudemmat versiot tietty backportataan itse
kuten jo sanoin, noista lähteistä saa sellaisia paketteja joita ei esim. lisenssisyistä ubuntun mukana tarjota. jotkut kaipaavat esimerkiksi acrobat readeria, koska se on valitettavasti edelleen ainoa pdf-readeri jolla pystyy täyttämään täytettäviä pdf-lomakkeita. jotkut haluavat katsella tiettyjä videotiedostoja ja niiden katsomiseen tarvitaan suljettuja koodekkeja, dvd-salauksen purkamiseen tarvitaan tiettyjä kirjastoja, joku haluaa välttämättä relaplayerin tai skypen. syitä on varmasti monia.
[edit]niin, itselläni tuo on ollut lähinnä koodekkikokeilujen ja google-earthin testaamista varten.