Kirjoittaja Aihe: Emolevyn toimivuus linux:ssa (AsRock conroe945G-DVI)  (Luettu 1805 kertaa)

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
AsRock conroe945G-DVI eli tuollaista emolevyä olen ajatellut media PC:n pohjaksi, mutta hiukan arveluttaa toimiiko tuon koneen DVI liitin joka on erillisellä kortilla.
Olisiko jollakulla kokemusta tekeekö tuolla mitään? ja onko kortti vain lisäliitin vai erillinen näytönohjain?

http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=ConRoe945G-DVI
Lainaus
1 x DVI Graphics-SI card

jos jollakulla on ehdottaa microATX emoa LGA 775 kannalla ja mielellään DVI- liittimellä niin ehdotuksia otetaan vastaan.

Ja siltä varalta että joudun erillisen näytönohjaimen ostamaan niin mikä ohjain riittäisi FullHD kuvaan? (ja tietysti DVI-liitäntä sekä mielellään avoimilla ajureilla toimiva, mutta kunhan nyt edes luotettavasti ubuntussa toimiva)

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Vs: Emolevyn toimivuus linux:ssa (AsRock conroe945G-DVI)
« Vastaus #1 : 19.07.07 - klo:20.01 »
Ja siltä varalta että joudun erillisen näytönohjaimen ostamaan niin mikä ohjain riittäisi FullHD kuvaan? (ja tietysti DVI-liitäntä sekä mielellään avoimilla ajureilla toimiva, mutta kunhan nyt edes luotettavasti ubuntussa toimiva)
NVidian ohjaimet on yleisesti todettu Ubuntu-ystävällisiksi. (joo, mulla on ati ja sekin toimii suht. hyvin, mutta kuitenkin.)

Eikös kaikista ohjaimista saa FullHD-resoluution? Kyllä mä luulisin että uusista ohjaimista (>64Mt muistia) kaikki pystyvät siihen.
Kun vaan löytyy näyttö mikä tukee.
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Emolevyn toimivuus linux:ssa (AsRock conroe945G-DVI)
« Vastaus #2 : 20.07.07 - klo:17.32 »
Ja siltä varalta että joudun erillisen näytönohjaimen ostamaan niin mikä ohjain riittäisi FullHD kuvaan? (ja tietysti DVI-liitäntä sekä mielellään avoimilla ajureilla toimiva, mutta kunhan nyt edes luotettavasti ubuntussa toimiva)
NVidian ohjaimet on yleisesti todettu Ubuntu-ystävällisiksi. (joo, mulla on ati ja sekin toimii suht. hyvin, mutta kuitenkin.)

Eikös kaikista ohjaimista saa FullHD-resoluution? Kyllä mä luulisin että uusista ohjaimista (>64Mt muistia) kaikki pystyvät siihen.
Kun vaan löytyy näyttö mikä tukee.
juu no yksi ati löytyy ja taitaa olla viimeinen minulla. tuo FullHD nyt vain olisi aluksi varalla jos raskisi talvella sitä tukevan taulun olkkariin ostaa (hdmi ja DVI ovat käsittääkseni yhteen sopivia tarvitaan vain kaapeli.)