Kirjoittaja Aihe: pppoe ongelma  (Luettu 2717 kertaa)

mihatsu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 77
    • Profiili
pppoe ongelma
« : 16.12.05 - klo:09.47 »
Hei

Mulla on pikkuinen ongelma tuon pppoe kanssa. Eli saan kyllä yhteyden muodostettua ja se toimiikin mutta joka kerta kun koneen käynnistää niin pitää ajaa komennot sudo ifconfig eth1 up ja sudo pon dsl-provider . Tämä siitä syystä että pppoeconf teki kyllä käynnistys juttuja /etc/network/interfaces tiedostoon mutta ne eivät toimineet ja lisäksi ne vain sekoitti koko verkon koneesta esim ssh ja mysql ei toimineet tuon takia. Minne mun pitäs upottaa nuo pari käynnistystä ja vielä niin että se tapahtuu ennen kun no-ip scripti ajetaan?

Mika

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Re: pppoe ongelma
« Vastaus #1 : 16.12.05 - klo:10.47 »
minulla itsellä oli tuo sama ongelma
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=996.0
ongelma on ilmeisesti tuossa  /etc/network/interfaces tiedostossa, joten sisältöä kannattaa hiukan tarkemmin tutkia.
itsellä korjautui kun kopioin tuolla olevan /etc/network/interfaces tiedoston omani tilalle. mutta vieläkin joskus tempuilee tahtoo käynnistää useamman kuin yhden pppoe yhteyden ja sen takia sitten ei toimi.

en tiedä oliko tästä mitään apua, mutta onnea sen kanssa.  :)

mihatsu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 77
    • Profiili
Re: pppoe ongelma
« Vastaus #2 : 16.12.05 - klo:14.27 »
minulla itsellä oli tuo sama ongelma
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=996.0
ongelma on ilmeisesti tuossa  /etc/network/interfaces tiedostossa, joten sisältöä kannattaa hiukan tarkemmin tutkia.
itsellä korjautui kun kopioin tuolla olevan /etc/network/interfaces tiedoston omani tilalle. mutta vieläkin joskus tempuilee tahtoo käynnistää useamman kuin yhden pppoe yhteyden ja sen takia sitten ei toimi.

en tiedä oliko tästä mitään apua, mutta onnea sen kanssa.  :)

Ongelma tuntus olevan siinä että tuo mun eth1 ei lähde päälle vaikka tuolla interfacesissa on auto eth1. Verkkoasetuksissakin lukeea vain aina että se ei ole aktiivinen. pitää antaa tuo ifconfig eth1 up että se tulee aktiiviseski. en tajua miksi se ei muutu bootissa aktiiviseksi vaikka tuo auto komento on siellä. Vai pitääkö sen olla jossain muuallakin?

Mika

mihatsu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 77
    • Profiili
Re: pppoe ongelma
« Vastaus #3 : 16.12.05 - klo:15.20 »
No nyt se lähti toimimaan. Ongelma littyi tuohon järjestykseen. Tässä ois tämä jos joku joskus tarvitsee. Tämä myös poistaa sen ongleman mikä jollain on ollut että tuo käynnistyy kaksi kertaa

# This file describes the network interfaces available on your system
# and how to activate them. For more information, see interfaces(5).

# The loopback network interface
auto lo
iface lo inet loopback

# added by pppoeconf
auto eth1
        iface eth1 inet manual


# This is a list of hotpluggable network interfaces.
# They will be activated automatically by the hotplug subsystem.
mapping hotplug
        script grep
        map eth1


auto dsl-provider
iface dsl-provider inet ppp
provider dsl-provider


    pre-up /sbin/ifconfig eth1 up # line maintained by pppoeconf
« Viimeksi muokattu: 16.12.05 - klo:15.37 kirjoittanut mihatsu »

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Re: pppoe ongelma
« Vastaus #4 : 16.12.05 - klo:15.45 »
No nyt se lähti toimimaan. Ongelma littyi tuohon järjestykseen. Tässä ois tämä jos joku joskus tarvitsee. Tämä myös poistaa sen ongleman mikä jollain on ollut että tuo käynnistyy kaksi kertaa

Ilmeisesti sillä on sitten aika suuri merkitys missä järjestyksessä tuolla nuo rivit on. Itsekin sen huomasin koska mitään muuta suurempaa ei tarvittu korjaamiseen.