Kirjoittaja Aihe: Ikuinen QuickTime-ongelma ja totem-gstreamer  (Luettu 1709 kertaa)

vkkk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 326
    • Profiili
Ikuinen QuickTime-ongelma ja totem-gstreamer
« : 11.07.07 - klo:13.56 »
Moi.
Olen täällä useita kertoja valitellut ongelmiani, viimeksi tuossa ketjussa http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=10865.msg77974#msg77974.
Tämäkään mahtava foorumi ei ole yllättäen ratkaisua minulle löytänyt.

Ei tarvi lukea, tiivistän:
Joku "juttu" Feistyssä on aina sotinut QuickTime-formaatin toistoa vastaan. MOV-tiedostot ovat totemilla soittokelvottomia ja VLC-playerilla toimivat 4/5 tiedostoista.
Olen siis siksi halunnut saada totemin toimimaan, että minun tarvitsee pystyä hidastamaan noita videoita ja totemissa on ominaisuus jolla voin tehdä sen "käsivaralta". Eli vedellä sitä toistopalkkia hiirellä sopivaan kohtaan kuvan muuttuessa reaaliaikaisesti.

Nyt kun taas yritin asentaa maailman kaikkia olemassaolevia koodekkeja koneelleni, jotta ongelma ratkaisi, törmäsin synapticissa totem-gstreamer pakettiin. Huomasin, että kun asennan sen, se poistaa minulta automaattisesti paketin totem-xine. Asensin sen ja kaikki ongelmat olivat siltä osin poissa, kaikki toimi kuten Edgyn aikaan!

Kysymykset kuuluvatkin:
Minkä takia feistyssä on oletuksena huonommin toimiva totem-xine? Mikä on periaatteellinen ero xinen ja gstreamerin välillä, eli kumpaa olisi parempi käyttää? Saanko joidenkin muiden videoformaattien tms. kanssa katua, että vaihdoin gstreameriin? Miksi ylipäätään tarvitsee olla kaksi eri alustaa (tai mitä ovatkaan)?
Ihmisiä on 10 eri tyyppiä, niitä jotka ymmärtävät binääriä ja niitä jotka eivät.