Kirjoittaja Aihe: Dreamlinuxin asennus  (Luettu 4380 kertaa)

waari

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 56
    • Profiili
Dreamlinuxin asennus
« : 01.07.07 - klo:22.01 »
olisikohan jollain asennettuna dreamlinux tietokoneelle?itse haluaisin testata sitä,mutta ongelma on etten saa asennettua sitä kiintolevylle.itse en ymmärrä mitään kiintolevyn osioinnista linuxia varten,eikä kyseisen linuxin kotisivustosta ollut minulle mitään apua vaikka siellä oli jotain asennus kuvaa.jos joku viitsisi auttaa tätä "kädetöntä" linux käyttäjää niin olisin kiitollinen.dreamlinux ei ilmeisesti "hoitele"kiintolevyä automaattisesti,kuin esim.ubuntu.

Higgins

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 497
    • Profiili
Vs: Dreamlinuxin asennus
« Vastaus #1 : 01.07.07 - klo:22.52 »
olisikohan jollain asennettuna dreamlinux tietokoneelle?itse haluaisin testata sitä,mutta ongelma on etten saa asennettua sitä kiintolevylle.itse en ymmärrä mitään kiintolevyn osioinnista linuxia varten,eikä kyseisen linuxin kotisivustosta ollut minulle mitään apua vaikka siellä oli jotain asennus kuvaa.jos joku viitsisi auttaa tätä "kädetöntä" linux käyttäjää niin olisin kiitollinen.dreamlinux ei ilmeisesti "hoitele"kiintolevyä automaattisesti,kuin esim.ubuntu.

Koko osion kun laitat, ei mitään ihmeellistä. Tai no, mount point eli liitoskohta=root /, ja swap- osiokin on enemmän kuin suositeltava, vaikka 512mb, esim puppuLinuxilla tai sillä dreamlivellä. Sitten onnistuu..

Kerro jos tökkii, kyllä se siitä
Hig
Hig

Tuntematon Käyttäjä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 113
    • Profiili
Vs: Dreamlinuxin asennus
« Vastaus #2 : 02.07.07 - klo:14.04 »
Todella nopea ja hyvän näköinen jakelu. Asennus oli hieman sekava.
« Viimeksi muokattu: 02.07.07 - klo:14.21 kirjoittanut Tuntematon Käyttäjä »
Debian 7.2

waari

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 56
    • Profiili
Vs: Dreamlinuxin asennus
« Vastaus #3 : 02.07.07 - klo:14.32 »
mukavaltahan se näyttää,en tiedä sitten käytössä millainen on.ongelmani on Qparted osiointiohjelma tai no yleisestikään en 
ole tehnyt osioita linuxille.nyt sain tehtyä 3 osiota muttei niillä asennus ei lähtenyt etenemään,ilmeisesti väärin osioitu.käytössä olisi 17G kiintolevy,jos joku linux taituri voisi neuvoa miten osioida kyseisen kokoinen levy Qparted ohjelmalla.

Tuntematon Käyttäjä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 113
    • Profiili
Vs: Dreamlinuxin asennus
« Vastaus #4 : 02.07.07 - klo:14.49 »
Minulla se QParted ei lähtenyt edes käyntiin ja samalla koko asennus tilttasi. Jouduin lopulta käyttämään Ubuntun osioita.
« Viimeksi muokattu: 02.07.07 - klo:14.51 kirjoittanut Tuntematon Käyttäjä »
Debian 7.2

Higgins

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 497
    • Profiili
Vs: Dreamlinuxin asennus
« Vastaus #5 : 02.07.07 - klo:15.26 »
Minulla se QParted ei lähtenyt edes käyntiin ja samalla koko asennus tilttasi. Jouduin lopulta käyttämään Ubuntun osioita.

Unmount ensin, sitten onnistuu, Hig

Higgins

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 497
    • Profiili
Vs: Dreamlinuxin asennus
« Vastaus #6 : 02.07.07 - klo:15.59 »
,ilmeisesti väärin osioitu.käytössä olisi 17G kiintolevy,jos joku linux taituri voisi neuvoa miten osioida kyseisen kokoinen levy Qparted ohjelmalla.

Löytyy Dreamlinuxin sivuilta: http://www.dreamlinux.com.br/english/tutorials/installation/new_installer.html

Hig

waari

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 56
    • Profiili
Vs: Dreamlinuxin asennus
« Vastaus #7 : 02.07.07 - klo:17.41 »
luovutan.kyllähän tuo minttukin näyttää ihan hyvältä.kiitos nyt kuitenkin Higgins ja tuntematon käyttäjä1