Kirjoittaja Aihe: Nokia PC suiten asennus ubuntuun???  (Luettu 3290 kertaa)

demin82

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Nokia PC suiten asennus ubuntuun???
« : 30.06.07 - klo:17.19 »
Hei!

Ostin tässä Nokia 6610 navigator puhelimen ja haluaisin asentaa PCSuite ohjelmiston, mutta kun laitan cd:n asemaan niin en näe mitään tietoja /media/cdrom1 hakemistossa???? Miksi cd:stä ei näy asennustiedostoa. No yritin mennä nokian sivuille ja hakea asennuspaketin sieltä, mutta sitten tuli varoitus että käyttöjärjestelmä ei tuettu ja lopeta. Onko jollain kokemusta kyseisen ohjelman asennuksesta?

Wine on käytössä sillä olen asennellut.

Apu olis tarpeen :)
« Viimeksi muokattu: 30.06.07 - klo:17.23 kirjoittanut demin82 »

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Nokia PC suiten asennus ubuntuun???
« Vastaus #1 : 30.06.07 - klo:18.34 »
Ostin tässä Nokia 6610 navigator puhelimen ja haluaisin asentaa PCSuite ohjelmiston, mutta kun laitan cd:n asemaan niin en näe mitään tietoja /media/cdrom1 hakemistossa???? Miksi cd:stä ei näy asennustiedostoa. No yritin mennä nokian sivuille ja hakea asennuspaketin sieltä, mutta sitten tuli varoitus että käyttöjärjestelmä ei tuettu ja lopeta. Onko jollain kokemusta kyseisen ohjelman asennuksesta?

Wine on käytössä sillä olen asennellut.

Apu olis tarpeen :)

veikkaan, että pc suite ei tule toimimaan linuxissa lainkaan. sen korvaajaksi ehdottaisin gammua/wammua ja bluetooth-siirtoa (jos puhelimesta sellainen löytyy). tekstiviestien lähetys ym. pikkunäpertely onnistunee myös gnome-phone-managerilla.
Janne

fpsg6

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 144
    • Profiili
Vs: Nokia PC suiten asennus ubuntuun???
« Vastaus #2 : 30.06.07 - klo:20.18 »
Ei tarvitse veikata ;)ei ole tuettu.Itse olen kuvia siirrellyt nokialla ubuntuun kaapelilla ja valitsemalla massamuistitilan,musasta ja muusta en osaa sanoa.

demin82

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Vs: Nokia PC suiten asennus ubuntuun???
« Vastaus #3 : 01.07.07 - klo:13.01 »
Kiitosta avusta kokeilen tuota gammu ohjelmaa, jos saisin sen toimimaan. Tosin navigator ongelmaa se tuskin poistaa, sillä Route66 ohjelmiston asennus vaatii net framework 2 version microsoftilta. Pitää vielä löytää konsti millä saan siirreltyä eri maiden karttoja ja lisäpalveluja dvd:ltä?

Pientä miinusta voisi nokialle laittaa, että on muitakin ihmisiä, jotka käyttää heidän puhelimiansa kuin wintoosa käyttäjät. xD

:)


Ostin tässä Nokia 6610 navigator puhelimen ja haluaisin asentaa PCSuite ohjelmiston, mutta kun laitan cd:n asemaan niin en näe mitään tietoja /media/cdrom1 hakemistossa???? Miksi cd:stä ei näy asennustiedostoa. No yritin mennä nokian sivuille ja hakea asennuspaketin sieltä, mutta sitten tuli varoitus että käyttöjärjestelmä ei tuettu ja lopeta. Onko jollain kokemusta kyseisen ohjelman asennuksesta?

Wine on käytössä sillä olen asennellut.

Apu olis tarpeen :)

veikkaan, että pc suite ei tule toimimaan linuxissa lainkaan. sen korvaajaksi ehdottaisin gammua/wammua ja bluetooth-siirtoa (jos puhelimesta sellainen löytyy). tekstiviestien lähetys ym. pikkunäpertely onnistunee myös gnome-phone-managerilla.

gefa

  • Vieras
Vs: Nokia PC suiten asennus ubuntuun???
« Vastaus #4 : 01.07.07 - klo:13.32 »
Lainaus
Pientä miinusta voisi nokialle laittaa, että on muitakin ihmisiä, jotka käyttää heidän puhelimiansa kuin wintoosa käyttäjät. xD

Turhaa,Linux käyttäjät ovat joidenkin laitevalmistajien mielestä microsoftin viitottamasta ruodusta poikennutta yhteiskunnan pohjasakkaa,joita ei tarvitse huomioida lainkaan... ;D