Kirjoittaja Aihe: Wine:n asennus  (Luettu 2451 kertaa)

mro59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 75
    • Profiili
Wine:n asennus
« : 29.06.07 - klo:20.40 »
Yritin asentaa synaptic- työkalulla em. ohjelmaa. Ei onnistunut.
Mistä mahtaa johtua, kun katsoo winen ominaisuuksia, niin siellä on pitkä rivi "ristiriitoja", jotka eivät korjaannu uudelleen asennettaessakaan. Toisaalta asennuksen aikana ei tule mitään virheilmoituksia.

Mikä siis neuvoksi?

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Wine:n asennus
« Vastaus #1 : 29.06.07 - klo:20.59 »
Joo

Wikikirjassa on hyvä ohjeistus Dapperille(6.06). Katso sieltä. itse ainakin sain sen Dapperilla toimimaan.

Wikin ohjeistus päättyy Edgyn(6.10) tasolle. mikähän lienee Winen toimivuus Feistyssä ? Olen juuri tänään asentanut Feistyn uuteen pöytäkoneeseeni ja parempi puolisko tarvitsisisi Wineä ristipistomallien tulostamiseen.

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

lerppu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: Wine:n asennus
« Vastaus #2 : 29.06.07 - klo:21.04 »
Joo

Wikikirjassa on hyvä ohjeistus Dapperille(6.06). Katso sieltä. itse ainakin sain sen Dapperilla toimimaan.

Wikin ohjeistus päättyy Edgyn(6.10) tasolle. mikähän lienee Winen toimivuus Feistyssä ? Olen juuri tänään asentanut Feistyn uuteen pöytäkoneeseeni ja parempi puolisko tarvitsisisi Wineä ristipistomallien tulostamiseen.

T:Jallu59
joo ainakin toisten kokemukset kertoo että wine toimii ihan hyvin Feistyssäkin,mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä matkan varrella tulee eteen

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Wine:n asennus
« Vastaus #3 : 29.06.07 - klo:21.06 »
Pitääkö se Feistyssäkin hakea tuon vanhan version kautta ?

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

Heikki Mäntysaari

  • Käyttäjä / tiedottaja
  • Viestejä: 377
    • Profiili
Vs: Wine:n asennus
« Vastaus #4 : 29.06.07 - klo:21.14 »
Wine on kehittynyt viime aikoina niin paljon, että minusta ei ole mitään syytä käyttää tuota wikikirjassa neuvottavaa todella vanhaa versiota. Eli asenna suoraan paketinhallinnasta uudehko wine.

Suomenkielinen Linux-wiki: Linux.fi - katso myös http://linux.fi/foorumi

lerppu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: Wine:n asennus
« Vastaus #5 : 29.06.07 - klo:21.21 »
juu itelleni asentui versio 0.9.9,seuraavaa odotellessa........

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Wine:n asennus
« Vastaus #6 : 30.06.07 - klo:14.05 »
Koitinpa siinä sitten wikin muokkaustakin huvikseni. Lisäsin yhden lauseen ohjeeseen että jos ei tarvitte IEtä niin uusinta wineä kehiin vaan. Joku ketä käyttää IE winen avulla voisi tarkistaa toimiiko se uusimmalla winellä? Ja voi sitä joku muukin tietty koittaa..vaikka itsekkin heti kun kotio selviää :P