Kirjoittaja Aihe: Feisty ja Nvidian ajuriversio?  (Luettu 3003 kertaa)

makelau

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Feisty ja Nvidian ajuriversio?
« : 28.06.07 - klo:11.15 »
Terve

Minkäs version tuo Feistyn rajoitettujen ajureiden asennus oikein asentaa noista Nvidian ajureista?  Saanko jotain hyötyä että lataan ajurin Nvidian sivuilta ja käännän kernelin itse?

Glxgears antaa 4100 framea ja 820FPS, näytönohjain on Nvidian 6200.

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Vs: Feisty ja Nvidian ajuriversio?
« Vastaus #1 : 28.06.07 - klo:11.18 »
Saanko jotain hyötyä että lataan ajurin Nvidian sivuilta ja käännän kernelin itse?
Tietenkin hyödyt jos käännät kernelin itse ja karsit turhat asiat pois. ;)
alias vililikku

makelau

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: Feisty ja Nvidian ajuriversio?
« Vastaus #2 : 28.06.07 - klo:13.32 »
Saanko jotain hyötyä että lataan ajurin Nvidian sivuilta ja käännän kernelin itse?
Tietenkin hyödyt jos käännät kernelin itse ja karsit turhat asiat pois. ;)
Onko mitään valistunutta arvausta paljonko se tuo teholisää näytönohjaimelle? Prosentteja? Frameja?

Outolintu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 167
    • Profiili
Vs: Feisty ja Nvidian ajuriversio?
« Vastaus #3 : 28.06.07 - klo:14.53 »
Olen heittämässä atin korttia mäelle,nvidia on jo postissa.

Ajattelin käyttää tällaista:

 http://www.albertomilone.com/nvidia_scripts1.html

Jammy

makelau

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: Feisty ja Nvidian ajuriversio?
« Vastaus #4 : 28.06.07 - klo:22.28 »
Olen heittämässä atin korttia mäelle,nvidia on jo postissa.

Ajattelin käyttää tällaista:

 http://www.albertomilone.com/nvidia_scripts1.html



KIITOS TÄSTÄ!

Avullasi vältyin jälleen opiskelemasta miten nvidian ajurit asennetaan oikeaoppisesti :D

Otin dd:llä kopion juuriosiostani Firewire-kovolle, ja siirsin tuon kovon kiinni koneeseen ihan vaan kokeillakseni tuota Envyä. (Jouduin säätelemään kovon UID:tä ja ajelemaan fsck:ta jotta sain tuon kopiolevyn boottaamaan. Edelleen fdisk näyttää että levy olisi sda vaikka se on kytketty hda:ksi. Kyllästyin etsiskelemään korjausta tuohon,) ja ajoin tuon Envyn läpi. Toimi kuin buickki.

Jos joku osaa sanoa miksei tuollaista Envyä kannattaisi käyttää, puhukoon nyt, tai vaietkoon ikuisesti :) Eli onko päivityksien myötä odotettavissa ongelmia? Ajelen nyt pari päivää tätä kopiolevyä, jos jotain outoa ilmenee.

edit: onko tuo glxgearsin ruutu aina samankokoinen kun se aukeaa? Nyt glxgears antaa FPS 8300 ja Framet 1650. Elikkäns FPS:t ja framet tuplaantuivat? Voiko pitää paikkansa? Nexuiz:ia pelatessa FPS:t näyttäisivät kuitenkin olevan samoissa kuin noilla aptilla asennetuilla oletusajureilla. Eli sen mukaan hyöty on +-0.

edit2: frameja liikaa yhden nollan verran
« Viimeksi muokattu: 28.06.07 - klo:23.06 kirjoittanut makelau »

nalakku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: Feisty ja Nvidian ajuriversio?
« Vastaus #5 : 29.06.07 - klo:17.08 »
Eipäs pelaa envy ainakaan täällä 64-bittisellä feistyllä. Siis tarkemin sanottuna 100-sarjan ajureita en saa tuolla asennettua, ei mene läpi sitä kernelin conffausta. Ja sitten herjaa kun yrittää x:ää käynnistää että ajureiden ja kernelin versiot ei täsmää. 9755:set toimii.