Kirjoittaja Aihe: live-cd  (Luettu 2103 kertaa)

slc0295

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
live-cd
« : 27.06.07 - klo:19.20 »
Moro kaikille :)

Mahtaako kukaan tietää, että onko tuossa live-cd:ssä sellainen ominaisuus, ettei netti lähde päälle. Testailin järjestelmääni, olen harkinnut Linuxin asentamista XP:n viereen tähän kannettavaani (Toshiba Satellite Pro 1,7 GHz 512 Mb jne), valitettavasti en voi kokonaan heittäytyä Linuxín käyttäjksi, minulla on sellaisia ohjelmia, mitkä eivät tue Linuxia. Testailin ne, eivätkä lähteneet toimimaan.

Olen testannut nettiyhteyksiä Knoppixin CD:llä ja sillä lähti toimimaan. Tosin tarkistin tietysti tuosta Ubuntun järjestelmänhallinnasta verkkoyhteyksien statuksen ja siellä verkko oli aktiivinen.

Haluan alkaa käyttää Linuxia, valitettavasti en osaa itse konffata tuota selainta oikeaan tilaan, tuli virheilmoitus asetuksista, ettei löydä palveluntarjoajaa. ???

Olen kiitollinen kaikista vihjeistä, auttakaa vanhaa ukkoa ;)

Saku

slc0295

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: live-cd
« Vastaus #1 : 27.06.07 - klo:19.40 »
Moi!

Jatkan omaa viestiäni, selailin hakutoiminnolla noita vanhoja viestejä ja totesin zafnerin antaneen aikoinaan vastauksen melkein samanlaiseen ongelmaan kuin minulla on.

Tarkista toimivuuden ja tulen sitten kertomaan tänne sivuille mahdollisesta onnistumisesta.

Saku

peran

  • Vieras
Vs: live-cd
« Vastaus #2 : 27.06.07 - klo:19.51 »
Vaikea on noiden tietojen perusteella päätellä ongelmista, mutta ...

Mitähän tulostaa päätteessä ifconfig. Kopioi-ja liitä laita se tekstieditoriin ja tallenna se esim. muistitikulle tekstitiedostona, kun et varmaan netissä pysty lähettämään suoraan tietoja tänne.

Edit - myös linkki ratkaisuun, jota kokeilit olisi kiva.

MikkoJP

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1148
  • iBook 600 MHz + Debian 4.0
    • Profiili
Vs: live-cd
« Vastaus #3 : 27.06.07 - klo:20.28 »
Haluan alkaa käyttää Linuxia, valitettavasti en osaa itse konffata tuota selainta oikeaan tilaan, tuli virheilmoitus asetuksista, ettei löydä palveluntarjoajaa.

Ja mikähän palveluntarjoaja sulla on? Kaapelimodeemi? HomePNA? 56 kbit/s modeemiyhteys  ::) ?

Kyllä Ubuntun pitäisi nostaa netti pystyyn automaagisesti.

gefa

  • Vieras
Vs: live-cd
« Vastaus #4 : 27.06.07 - klo:22.48 »
Ja kun kerrot vielä menetkö piuhaa pitkin vai käytätkö Wlania,sillä live CD ja langaton on joskus yhtä tuskaa... ::)

eap

  • Vieras
Vs: live-cd
« Vastaus #5 : 27.06.07 - klo:23.14 »
Minulla ei pelaa wlan live-cd:ltä (feisty), piuhaa pitkin taas pääsee liukkaasti virtuaalimaailmaan seikkailemaan.

gefa

  • Vieras
Vs: live-cd
« Vastaus #6 : 28.06.07 - klo:18.31 »
Tähän voisi lisätä että sain kerran (vähän niinkuin peräkammarinpoika  ;D ) tuon wlanin kauhean väännön jälkeen tulille Live Cd:ltä, en vaan muista miten ja varsinkin miksi, kun on mulla tuota verkkopiuhaakin, kuin sähköyhtiöllä voimalinjoja ...