Kirjoittaja Aihe: WinXP + Vmware server, jossa Ubuntu7.04  (Luettu 2384 kertaa)

amelie

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
WinXP + Vmware server, jossa Ubuntu7.04
« : 26.06.07 - klo:11.21 »
Moi,

Mulla on Win XPpro koneeseen asennettu VMware server, johon olen luonut Virtual Machinen Ubuntu 7.04:n. Muuten kaikki tähän asti on pelittänyt oikein hyvin , mutta nyt kun tarvisin USB-porttia käyttööni, tuntuu se olevan "täysin hengetön". Mitä olen jättänyt tekemättä, vai saanko ylipäätään tässä ympäristössä USB-laitetta toimimaan  Ubuntuun VMwaren "läpi". Yritin lukea ristiin rastiin keskustelupalstaa, mutta en mistään hokannut ohjetta minulle. Auttakaa tietämätöntä  ???
 

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: WinXP + Vmware server, jossa Ubuntu7.04
« Vastaus #1 : 26.06.07 - klo:16.56 »
Voipi olla että vmwaressa on USB väylät "disabloitu" eli koita etsiä asetuksista vipu missä saisi usb väylän tilaan "enabled"

Jantunen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 254
  • Hö.
    • Profiili
    • Strobotti.com: Valokuvausta ja kameraharrastusta
Vs: WinXP + Vmware server, jossa Ubuntu7.04
« Vastaus #2 : 27.06.07 - klo:09.49 »
Itsellänikin meni vähän aikaa hoksata, kuinka saan siirrettävän kovalevyn kiinni Vmwaren serverillä pyörivään Windows 2000 virtuaaliin.

Homma menee seuraavasti:

varmista (virtuaalin ollessa siis sammutettuna) seuraavasti että olet asentanut USB-laitteen:

Valikosta:
Koodia: [Valitse]
VM - Settings
Jos listalta puuttuu USB Controller lisää se add-painikkeen takaa löytyvästä listasta.

Kytke USB-laite ja seuraavaksi virtuaalikone käyntiin, jonka jälkeen kun käyttis on normaalissa toimintatilassa:

Katso valikosta VM - Removable devices - USB Devices että haluamasi laitteen edessä on ruksi (laite on käytössä) jos ei ole, klikkaa sitä.

Ainakin mulla Windows 2000 tunnisti siirtokovon tuon jälkeen aivan itsestään
Lenovo Thinkpad T420 Intel i5 16Gt/SSD512GB+HDD2TB, Ubuntu 16.04 Xenial Xerus 64bit; Kuvia ja lätinää valokuvauksesta: https://www.strobotti.com/

amelie

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: WinXP + Vmware server, jossa Ubuntu7.04
« Vastaus #3 : 27.06.07 - klo:10.32 »
Kiitos tiedoista. Sain USB:ini hengittämään  :)