Kirjoittaja Aihe: kubuntun KDE desktop managerin vaihto GDE:ksi  (Luettu 4656 kertaa)

susa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 30
    • Profiili
kubuntun KDE desktop managerin vaihto GDE:ksi
« : 14.12.05 - klo:00.47 »
miten voisin muuttaa kubuntun KDE desktop manager, Gnomen GDE:ksi ?

Gnome on jo asennettu ja voin kirjautuessa valita sen tai KDE 3.4 joka on defaulttina

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: kubuntun KDE desktop managerin vaihto GDE:ksi
« Vastaus #1 : 14.12.05 - klo:00.48 »
miten voisin muuttaa kubuntun KDE desktop manager, Gnomen GDE:ksi ?

Gnome on jo asennettu ja voin kirjautuessa valita sen tai KDE 3.4 joka on defaulttina

eikö pelkkä gdm:n asentaminen riitä?
Janne

susa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Re: kubuntun KDE desktop managerin vaihto GDE:ksi
« Vastaus #2 : 14.12.05 - klo:01.45 »
ei riita

koneen kaynnistyessa se ilmoittaa ettei GDM ole kaytossa (koska KDE on desktop manager)

muistan etta samanlainen tilanne oli gentoo koneessani jossa oli editoitava jotain conf filua ja laitettava "DESKTOPMANAGER=GDM" tai jotain sinnepain

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: kubuntun KDE desktop managerin vaihto GDE:ksi
« Vastaus #3 : 14.12.05 - klo:01.52 »
ei riita

koneen kaynnistyessa se ilmoittaa ettei GDM ole kaytossa (koska KDE on desktop manager)

ainakin minulla testatessani xdm:n asennus gdm:n rinnalle antoi vaihtoehdon kumpi (gdm/xdm) ladatessa käynnistetään. näin ollen olettaisin noin käyneen myös gdm:n asennuksen yhteydessä. voihan sitä silti kokeilla komentaa:
Koodia: [Valitse]
$ dpkg-reconfigure gdm
jos vaikka valinta olisi jäänyt epähuomiossa tekemättä.
Janne

LittleLion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1232
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/littleli/
Re: kubuntun KDE desktop managerin vaihto GDE:ksi
« Vastaus #4 : 14.12.05 - klo:01.53 »
Tai poistaa KDM:n: sudo apt-get remove kdm

Patse

  • Vieras
Re: kubuntun KDE desktop managerin vaihto GDE:ksi
« Vastaus #5 : 13.01.06 - klo:21.41 »
Mulla oli kans vähän ihmeellinen ongelma, kun asennin kubuntun  ja ei oikein kolahtanut joten asensin Gnomen.Siihen kyllä pysty kirjautuu...valitsee pöydäksi Gnome, k.tunnus ja salasana ja ootellaan ja...Sittenhän se KDE lähteekin latailee itteään käyntiin!!!!KDE nyt sattuu olemaan surkee, Ääniä ei saa säädettyy hyvin ja hiiren kans sellanen pieni ongelma. että tulee ranne pas***si kun asetuksia ei saa sopivaksi ja hiiri liikkuu pöydällä niinkuin pöydän ja hiiren välissä ois jotain pihkan tapaista :( Vaikka gnomessa on kans Alsa niin musiikki on paljon puhtaampaa ja täyteläisempää Gnomessa kuin Kde:ssä? Ja huom en ole pakatun musiikin ystävä joten kaikki levyt josita pidän on alkuperäisenä hyllyssä!Kommentoikaa ihmeessä ja neuvokaa jos osaatte.En käytä K/ubuntua kuin testaus mielessä kun oon Fedora Core 4 käyttäja joka näyttää olevan mun hermoille helpoin Linux distro.Wintoosaa en laita enään IKINÄ omalle koneelle.Toivottavasti FC pysyy jatkossakin yhtä helppo käyttösenä,vakaana ja ilmaisena distrona!Ubuntulle kans hatun nosto!!! se on perus käytössä helppo (GNOME) mut sitten kun tarttee rootin oikeuksia, niin johan on monimutkaista! Ainakin Fedoraan tottuneelle :)