Kirjoittaja Aihe: Wine ja Outlook express  (Luettu 2991 kertaa)

Naksnaks

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Wine ja Outlook express
« : 22.06.07 - klo:11.41 »
(Yritin etsiä vastausta tähän mutta ei tunnu löytyvän, pahoittelen jos tätä on kuitenkin kysytty jo aiemmin...)
Vasta asensi Feistyn ja nyt olisi pieni ongelma. Olen yrittänyt Winellä avata Outlook expressiä, mutta se herjaa seueraavaa: "Outlook expressin käynnistäminen ei onnistunut, koska Msoe.dll-tiedostoa ei löytynyt. Outlook express on ehkä asentunut virheellisesti."
Mitä tuolle voisi tehdä jotta OE löytäisi tuon ja toimisi? Suurin osa tärkeistä vanhoista maileista on OEn takana piilossa, ja ne olisi hyvä saada sieltä näkyviin.
Kiitän jo etukäteen jos joku jaksaa hieman opastaa :)

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Wine ja Outlook express
« Vastaus #1 : 22.06.07 - klo:11.45 »
Mitä tuolle voisi tehdä jotta OE löytäisi tuon ja toimisi? Suurin osa tärkeistä vanhoista maileista on OEn takana piilossa, ja ne olisi hyvä saada sieltä näkyviin.

eikö olisi winen kanssa temppuilemisen sijaan helpompaa vain exportata postit OE:sta ja importata ne johonkin toiseen sähköpostiohjelmaan?
Janne

Naksnaks

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Wine ja Outlook express
« Vastaus #2 : 22.06.07 - klo:11.52 »
Kah, eipä käyny mielessäkään että ne vois exportata. Pitääpi koittaa tuota, kiitos!

ilkkak

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 405
    • Profiili
Vs: Wine ja Outlook express
« Vastaus #3 : 27.06.07 - klo:15.42 »
(Yritin etsiä vastausta tähän mutta ei tunnu löytyvän, pahoittelen jos tätä on kuitenkin kysytty jo aiemmin...)
Vasta asensi Feistyn ja nyt olisi pieni ongelma. Olen yrittänyt Winellä avata Outlook expressiä, mutta se herjaa seueraavaa: "Outlook expressin käynnistäminen ei onnistunut, koska Msoe.dll-tiedostoa ei löytynyt. Outlook express on ehkä asentunut virheellisesti."
Mitä tuolle voisi tehdä jotta OE löytäisi tuon ja toimisi? Suurin osa tärkeistä vanhoista maileista on OEn takana piilossa, ja ne olisi hyvä saada sieltä näkyviin.
Kiitän jo etukäteen jos joku jaksaa hieman opastaa :)

 ;D. Sorry, mutta vähän hassu tilanne, kun käytössäsi on liuta toimivia asiakaspostiohjelmia ja kaipailet m$-tuotetta. Toinen juttu tietysti  on jos työnantajasi tms. pakottaa sinut maksulliselle puolelle.

Naksnaks

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Wine ja Outlook express
« Vastaus #4 : 06.07.07 - klo:10.43 »
Ihan omasta tahdosta sitä olisin käyttänyt :D Siihen on vaan vuosien mittaan tottunut, ja ehkä tärkein syy on että oon niin laiska etten jaksais kaikkia n. 15tä tiliä naputella uusiks johonki muuhun ohjelmaan.
Mutta kyllä mä pärjään, tuleepahan karsittua turhia pois :)

ilkkak

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 405
    • Profiili
Vs: Wine ja Outlook express
« Vastaus #5 : 08.07.07 - klo:19.36 »
Ihan omasta tahdosta sitä olisin käyttänyt :D Siihen on vaan vuosien mittaan tottunut, ja ehkä tärkein syy on että oon niin laiska etten jaksais kaikkia n. 15tä tiliä naputella uusiks johonki muuhun ohjelmaan.
Mutta kyllä mä pärjään, tuleepahan karsittua turhia pois :)


15 tiliä -> 14½ muistamatonta salasanaa -> 15 ongelmaa -> ei kannata vaihtaa ohjelmaa :D

Naksnaks

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Wine ja Outlook express
« Vastaus #6 : 10.07.07 - klo:13.09 »
Juuri näin :D Tosin kyllä ne salasanat saa kaivettua yhdellä ohjelmalla esille, mut olen mieluummin laiska ja valitan ;D

ilkkak

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 405
    • Profiili
Vs: Wine ja Outlook express
« Vastaus #7 : 11.07.07 - klo:12.28 »
Juuri näin :D Tosin kyllä ne salasanat saa kaivettua yhdellä ohjelmalla esille, mut olen mieluummin laiska ja valitan ;D

Laiskuus tekee ihmisestä kekseliään. Suosittelisin vaihtamista esim. KMailiin. Pitemmän päälle uskoisin pääsevän  paljon helpommalle. En tiedä enää mitä OE:n uudet versiot pitävät sisällään kun en ole vuosiin käyttänyt mutta KMailiin olen ollut hyvin tyytyväinen ( - kun ei tiedä paremmasta  ???)

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Vs: Wine ja Outlook express
« Vastaus #8 : 11.07.07 - klo:14.53 »
OE:stä exportti ja KMailiin tai muuhun importti :)

Jos siis tukevat.
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!