Satutteko muuten tietämään, voiko Live CD:llä kirjoittaa NTFS asemalle mitenkään? Kokeilin eikä onnistunut. Selkeästikään siellä ei valmiina ollut NTFS-3g ajureita. Asennetulla käyttiksellä tuo on helppoa, mutta tällä kertaa se pitäisi tehdä ihan vain livelätyllä.
Ai että miksikö? Long story.
Kaverin vintoosa mosahti. Hän asuu kaukana. Kerran hän toi kovonsa mulle katsottavaksi ja siellä oli käyttis ihan sekaisin. Formaattiin meni, mutta sitä ennen otin ext3 osiolleni kaverin tärkeät tiedostot talteen. Niitä oli jotain 50GB Hän asenteli windowsin takaisin ja lähti matkoihinsa. Päivien kuluttua järjestettiin uusi tapaaminen taas paremmalla ajalla Windows tiettävästi ei tunnista tuota osiota lainkaan, joten windowsin masterina ajamista tuskin tarvitsee edes ehdottaa. Minulla oli oma kovoni mukana ja pistin sen koneeseen kiini ja ajattelin että live CD näkee molemmat kovot ja osaa siirtää dataa ext3 -> NTFS. En voinut ajaa silloin oman kovoni linuxia, kun se on 64 bittinen ja kaverin prossu ei ole. Seuraavan kerran kun tavataan, täytyy kaveri varmaan kutsua meille käymään, että saadaan siirto pelaamaan onglemitta. Mutta siis asiaan. Onko minun mitään mieltä mennä kaverin luo ja hoitaa datasiirtoa siellä liveCD:llä tai mitenkään muuten?