Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutUusimmat julkaisut: 24.04.1 LTS (suositeltu, 29.8.2024) ja 24.10 - Ubuntun 20-vuotisjulkaisu! (10.10.2024).
Elikkäs mulla on kiintee ip serverissäni ja olen asettanut sen serverille ja se käyttää sitä nyt. Mutta en pääse enään servuun käsiksi toisella koneella. Se vaan lataa ja lataa sivua eikä mitään tapahdu. Mistäköhän vois johtua?
Lainaus käyttäjältä: Marbo - 20.06.07 - klo:18.53Elikkäs mulla on kiintee ip serverissäni ja olen asettanut sen serverille ja se käyttää sitä nyt. Mutta en pääse enään servuun käsiksi toisella koneella. Se vaan lataa ja lataa sivua eikä mitään tapahdu. Mistäköhän vois johtua? Kerro ensin, mikä palvelin ja mitä sivua... onko sulla webbiserveri, tulostuspalvelin, tiedostopalvelin, ssh, ftp vai mikä siellä? Estääkö palomuuri sisäänpääsyn?
Lainaus käyttäjältä: MikkoJP - 20.06.07 - klo:18.56Lainaus käyttäjältä: Marbo - 20.06.07 - klo:18.53Elikkäs mulla on kiintee ip serverissäni ja olen asettanut sen serverille ja se käyttää sitä nyt. Mutta en pääse enään servuun käsiksi toisella koneella. Se vaan lataa ja lataa sivua eikä mitään tapahdu. Mistäköhän vois johtua? Kerro ensin, mikä palvelin ja mitä sivua... onko sulla webbiserveri, tulostuspalvelin, tiedostopalvelin, ssh, ftp vai mikä siellä? Estääkö palomuuri sisäänpääsyn?Joo olin just tulossa lisäilemään tähän kun huomasin, että viestini jäi lyhyeksi.Elikkäs mulla on siellä webserveri eli apache2 sit on ssh ja sftp palvelin. Palomuurin ei pitäisi estää kun ei se ennenkään ole estäny. Ja jos otan pois kiinteän ip:n niin sit pääsee palvelimelle käsiksi.
Kyllä, mikään ei toiminu. Mutta nyt tajusin kokeilla servukoneella että pääsekö sillä käsiksi esimerkiksi tekemilleni sivuille, ja sillähän pääs. Eli ei pääse kuin serveri koneella. Tai voithan sinä tai joku muu kokeilla, että toimiiko nämä sivut esim. http://kahva.dy.fi .
jos siinä on joku dns vika. kokeile ip:tä pelkästään.
Lainaus käyttäjältä: fingerling - 20.06.07 - klo:20.11jos siinä on joku dns vika. kokeile ip:tä pelkästään. Enkös mä sanonu tossa aikasemmin, että toimii ilman kiinteää ip:tä. Eli jossain on vikaa, mut missä?
Onko sun systeemisi päivittänyt kiinteän IP:n tuonne dy.fi -palveluun? Pääsetkö sisään toisesta koneestasi pistämällä IP-osoitteen webbiselaimeen? Onko sulla joku linksys palomuuri/reititin tms mötikkä verkon jakamiseen siinä välissä?
Lainaus käyttäjältä: MikkoJP - 20.06.07 - klo:20.18Onko sun systeemisi päivittänyt kiinteän IP:n tuonne dy.fi -palveluun? Pääsetkö sisään toisesta koneestasi pistämällä IP-osoitteen webbiselaimeen? Onko sulla joku linksys palomuuri/reititin tms mötikkä verkon jakamiseen siinä välissä?On päivittäny. En pääse jos laitan pelkän ip:n toiseen koneeseen. Siinä välissä on zyxel presting 660h-61 ADSL purkki. Pitäiskö sieltä asetuksista jotain muuttaa?
Lainaus käyttäjältä: Marbo - 20.06.07 - klo:20.24Lainaus käyttäjältä: MikkoJP - 20.06.07 - klo:20.18Onko sun systeemisi päivittänyt kiinteän IP:n tuonne dy.fi -palveluun? Pääsetkö sisään toisesta koneestasi pistämällä IP-osoitteen webbiselaimeen? Onko sulla joku linksys palomuuri/reititin tms mötikkä verkon jakamiseen siinä välissä?On päivittäny. En pääse jos laitan pelkän ip:n toiseen koneeseen. Siinä välissä on zyxel presting 660h-61 ADSL purkki. Pitäiskö sieltä asetuksista jotain muuttaa?Ainakin mun linksys-purkissa pitää ilmoittaa mihin ip-osoitteeseen se välittää ulkoa tulevat yhteydet.edit.: ks. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/272719
Niin siis minne sinne se ip pitäisi laittaa?
Onko sinulla siis palvelin kotiverkossa NATin takana?Toisin sanoen, mikä on palvelimen IP osoite (se minkä kone itse kertoo).Tai siis laita se osoite näkyviin muotoa:192.155.xx.xxxEli elä kaikkia numeroita paljasta. Vaikka 2 ensimmäistä sarjaa.
Lainaus käyttäjältä: Regel - 20.06.07 - klo:23.05Onko sinulla siis palvelin kotiverkossa NATin takana?Toisin sanoen, mikä on palvelimen IP osoite (se minkä kone itse kertoo).Tai siis laita se osoite näkyviin muotoa:192.155.xx.xxxEli elä kaikkia numeroita paljasta. Vaikka 2 ensimmäistä sarjaa.Siis kone kertoi ihan sen osoitteen minkä olin määritellyt sille eli, 217.119.xx.xxx. Palvelin ei ollut aluksi NATin takana, sitten pistin ja koitin sillä saada toimimaan mutta en osannut.
Eli elä kaikkia numeroita paljasta. Vaikka 2 ensimmäistä sarjaa.