Kirjoittaja Aihe: Web-selain ongelmia  (Luettu 3112 kertaa)

nebula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 438
    • Profiili
Web-selain ongelmia
« : 14.06.07 - klo:15.32 »
Elikkäs olisi semmosia selain ongelmia että, firefox/swiftfox (firefox pahempi) kaataa toisinaan koko järjestelmän kun menee salatuille sivuille (esim. Osuuspankki)... normaali sivuilla ei ongelmaa.
Miksi ?

Olen yrittänyt alkaa käyttää Operaa (9.20), mutta siinä taas ongelma että en saa plugineja toimimaan kunnolla... flash toimii muttei muut
Plugin-poluksi olen laittanut Mozillan pluginit, mutta ei vaan toimi.
Miksi ?

Swiftfox on nyt sitten käytössä, mutta siihen taas en saa asentumaan javaa (firefoxissa toimii moitteetta)
Suosittelen, koska...  http://c64s.com/

Siis tarkoitus olisi saada käyttöön sellainen selain joka olisi "yleispätevä" ettei tarvitsisi katsoa eri sivuja eri selaimella, vaan yhdellä onnistuisi kaikki ;)

Siis Gnome käytössä enkä haluaisi konqueria asentaa.

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Web-selain ongelmia
« Vastaus #1 : 14.06.07 - klo:18.50 »
wähän tarkempaa tietoa, kiitos, Mikä ubuntun versio ?Miten rakennettu, ugrade vai puhdas asennus ?  Koneen ja näytönohjaimen perustiedot ?  Kaatuuko selain, X vai tosissaan koko kone ?

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

nebula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 438
    • Profiili
Vs: Web-selain ongelmia
« Vastaus #2 : 15.06.07 - klo:14.11 »
Feisty
Puhdas asennus. Asennuslevyke oli joku beta vaiheen levyke, mutta nyt tietysti päivittynyt.

Athlon XP 3200+
nvidia GeForce FX5200

Kyllä se taitaa koko järjestelmä kaatua. Välillä kuva jämähtää ruutuun eikä reagoi Ctrl+Alt+Back eikä Ctrl+Alt+F4... ainoastaan virtanappiin ... ja välillä Buuttaa koneen itsestään.

Joskus windows aikoina oli hiukan samantyylisiä ongelmia kun latasi torrentteja ABC:llä ja oli paljon yhteyksiä.
Ajattelinkin että voisiko johtua verkkokortista, mutta voiko verkkokortti aiheuttaa KOKO järjestelmän kaatumisen?
Verkkokortti siis joku emolevyyn integroitu (VIA rhine II)

juyli

  • Vieras
Vs: Web-selain ongelmia
« Vastaus #3 : 15.06.07 - klo:14.29 »
Olen yrittänyt alkaa käyttää Operaa (9.20),

Operasta on jo aikoja ollut päivitetty versio 9.21. Paras noutaa suoraa Operan sivuilta deb-paketti.
Firefox toimii minulla erittäin hyvin, ei kaatumisia.

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: Web-selain ongelmia
« Vastaus #4 : 15.06.07 - klo:14.39 »
Olen yrittänyt alkaa käyttää Operaa (9.20),

Operasta on jo aikoja ollut päivitetty versio 9.21. Paras noutaa suoraa Operan sivuilta deb-paketti.
Firefox toimii minulla erittäin hyvin, ei kaatumisia.


ei tuo päivitys korjaa tuota ongelmaa itsekin tappelin saman ongelman kanssa kunnes jostaki ihmeestä löysin tälläisen laita javan poluksi /usr/lib/jvm/java-6-sun-1.6.0.00/jre/lib/i386/ ja koittele täälä http://www.java.com/en/download/help/testvm.xml toimiiko java..onnea muihin plugineihin riittänee asetuksista lisäasetukset-sisältö kohdasta lisäosa-asetukset ja hae uusi pitäs löytää
« Viimeksi muokattu: 15.06.07 - klo:14.42 kirjoittanut Jakke77 »
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

nebula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 438
    • Profiili
Vs: Web-selain ongelmia
« Vastaus #5 : 15.06.07 - klo:16.01 »
Jakke---
Joo, tolla sain javan toimimaan... KIITOS !

Olin jo kokeillut ratkaisua aika läheltä:
/usr/lib/jvm/java-6-sun-1.6.0.00/jre/plugin/i386/ns7/libjavaplugin_oji.so .... mutta ei auttanut, kuten arvata saattaa.

Kyllä noi pluginit näkyy Operassa Työkalut → lisäasetukset → lisäosat ... mutta ei vaan toimi.
Onkohan vika oikeuksissa? Ja onko noiden pakko olla "root" vai onko muu turvatonta?

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: Web-selain ongelmia
« Vastaus #6 : 15.06.07 - klo:18.59 »
/usr/lib/opera/plugins:/usr/lib/mozilla/plugins:/usr/lib/netscape/plugins-libc6:/home/KÄYTTÄJÄTUNNUKSESI/.netscape/plugins

tollanen polku mulla noihin lisä osiin koitteles ja muista vaihtaa oma käyttäjätunnus tonne väliin
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Web-selain ongelmia
« Vastaus #7 : 15.06.07 - klo:22.18 »
Tuli mieleen, josko kyse olisi muistivirheestä, jossain loppupäässä muistia. Livelevyltä voi pistää muistitestin pyörimään muutamaksi tunniksi, niin asia varmistuu tai tulee poissuljettua.

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

nebula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 438
    • Profiili
Vs: Web-selain ongelmia
« Vastaus #8 : 15.06.07 - klo:22.52 »
Itse asiassa olen jättänyt parikin kertaa yön ajaksi ton muistitestin pyörimään, eikä ole erroreita tullut.
Alan hiukan epäilemään että emolevyn käyttötunnit alkavat tulla täyteen.

Operan lisäosa polku on tommonen:
/usr/lib/opera/plugins:/usr/lib/flashplugin-nonfree:/usr/lib/mozilla/plugins:/usr/lib/netscape/plugins-libc6

Ja Opera näyttää että kaikki lisäosat on löydetty, mutta ei vaan videot pyöri... kohta tulee Opera tällä koneella tiensä päähän :(