Kirjoittaja Aihe: Wolfenstein ET  (Luettu 16589 kertaa)

Nail_Eye

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Wolfenstein ET
« : 10.12.05 - klo:18.14 »
 Joo moro vaan kaikille. Aloitan tämän ongelmani kertomisen ihan suoraan,
ilman mitään jaaritteluja. Joo eli siis ongelma on se, että en saa Wolfenstein ET:tä toimimaan, kun suoritan et:n tulee vain musta ikkuna josta se ei mene eteenpäin. Mikäköhän on vaikana?

En tiedä sit ollenkaan käänsinkö asennus ohjelman edes oikein.

Tein sen näin:


cd /home/naileye/Desktop

chmod 777 et-linux-2.60.x86.run (kokeilin myös chmod +x et-linux-2.60.x86.run)

./et-linux-2.60.x86.run

Tämän jälkeen asensin pelin kansioon /usr/local/games/enemy-territory

Sitten suoritin pelin ja tadaa ruutuun tulee vain musta ikkuna joka
ei mene peliin.

moonstone

  • Vieras
Re: Wolfenstein ET
« Vastaus #1 : 10.12.05 - klo:19.09 »
Mikä näytönohjain ja onko 3D-kiihdytys päällä?

Konsoliin
Koodia: [Valitse]
glxinfo | grep directJos lukee Yes on se päällä.

Nail_Eye

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Re: Wolfenstein ET
« Vastaus #2 : 10.12.05 - klo:19.33 »
Nytten kyllä nolottaa tunnustaa, etten kuolaksenikaan muista mikä tämän koneen näytönohjain oli enkä tiedä mistä sen näkee linux:ta, koska asensin tämän tänään. Sen muistan, että tämän koneen näytönohjain oli joku tosi paska muistaakseni se oli joku Intelin Integroitu  ;D paska.

Sitten toi 3D kiihdytys on päällä.
« Viimeksi muokattu: 10.12.05 - klo:19.36 kirjoittanut Nail_Eye »

moonstone

  • Vieras
Re: Wolfenstein ET
« Vastaus #3 : 10.12.05 - klo:20.21 »
konsolissa kirjota
Koodia: [Valitse]
lspcisiinä pitäisi lukea myös tietoa näyttiksestä.

kokeile poistaa hakemisto .etwolf kotihakemistostasi. Se on piilotettu hakemisto joka löytyy avaamalla "sijainnit->kotikansio" ja laita piilotetut tiedostot näkyviin (ctrl+h).

Kokeile käynnistää uudestaan konsolista komennolla
Koodia: [Valitse]
et jos se kuatuu niin siinä lukee jotain miksi.
« Viimeksi muokattu: 10.12.05 - klo:20.25 kirjoittanut moonstone »

Nail_Eye

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Re: Wolfenstein ET
« Vastaus #4 : 10.12.05 - klo:21.08 »
Ei tapahtunut mitään muutosta ???

Edit1; Ainakun käynistän ET:n se luo automaattisesti .etwolf:in

Koodia: [Valitse]
naileye@kone1:~$ et
ET 2.60 linux-i386 Mar 10 2005
----- FS_Startup -----
Current search path:
/home/naileye/.etwolf/etmain
/usr/local/games/enemy-territory/etmain/pak2.pk3 (22 files)
/usr/local/games/enemy-territory/etmain/pak1.pk3 (10 files)
/usr/local/games/enemy-territory/etmain/pak0.pk3 (3725 files)
/usr/local/games/enemy-territory/etmain/mp_bin.pk3 (6 files)
/usr/local/games/enemy-territory/etmain

----------------------
3763 files in pk3 files
execing default.cfg
couldn't exec language.cfg
couldn't exec autoexec.cfg
Hunk_Clear: reset the hunk ok

------- Input Initialization -------
Joystick is not active.
------------------------------------
Bypassing CD checks
----- Client Initialization -----
----- Initializing Renderer ----
-------------------------------
----- Client Initialization Complete -----
----- R_Init -----
...loading libGL.so.1: Initializing OpenGL display
...setting mode 4: 800 600
Using XFree86-VidModeExtension Version 2.2
XF86DGA Mouse (Version 2.0) initialized
XFree86-VidModeExtension: No acceptable modes found
Using 8/8/8 Color bits, 24 depth, 0 stencil display.
GL_RENDERER: Mesa DRI Intel(R) 845G 20041217 x86/MMX/SSE2
Initializing OpenGL extensions
...GL_S3_s3tc not found
...ignoring GL_EXT_texture_env_add
...using GL_ARB_multitexture
...using GL_EXT_compiled_vertex_array
...GL_NV_fog_distance not found
...ignoring GL_EXT_texture_filter_anisotropic
Initializing GLX extensions
... GLX_SGI_swap_control not found
... GLX_SGI_video_sync not found
XF86 Gamma extension initialized

GL_VENDOR: Tungsten Graphics, Inc
GL_RENDERER: Mesa DRI Intel(R) 845G 20041217 x86/MMX/SSE2
GL_VERSION: 1.3 Mesa 6.2.1
GL_EXTENSIONS: GL_ARB_imaging GL_ARB_multisample GL_ARB_multitexture GL_ARB_point_parameters GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_crossbar GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_texture_rectangle GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_vertex_buffer_object GL_ARB_vertex_program GL_ARB_window_pos GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_equation_separate GL_EXT_blend_func_separate GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_clip_volume_hint GL_EXT_cull_vertex GL_EXT_compiled_vertex_array GL_EXT_convolution GL_EXT_copy_texture GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_fog_coord GL_EXT_histogram GL_EXT_multi_draw_arrays GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_point_parameters GL_EXT_polygon_offset GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_stencil_wrap GL_EXT_subtexture GL_EXT_texture GL_EXT_texture3D GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_object GL_EXT_texture_rectangle GL_EXT_vertex_array GL_3DFX_texture_compression_FXT1 GL_APPLE_client_storage GL_APPLE_packed_pixels GL_ATI_blend_equation_separate GL_IBM_rasterpos_clip GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_INGR_blend_func_separate GL_MESA_pack_invert GL_MESA_ycbcr_texture GL_MESA_window_pos GL_NV_blend_square GL_NV_light_max_exponent GL_NV_texture_rectangle GL_NV_texgen_reflection GL_NV_vertex_program GL_NV_vertex_program1_1 GL_SGI_color_matrix GL_SGI_color_table GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_texture_border_clamp GL_SGIS_texture_edge_clamp GL_SGIS_texture_lod GL_SUN_multi_draw_arrays
GLX_EXTENSIONS: GLX_ARB_get_proc_address GLX_ARB_multisample GLX_EXT_import_context GLX_EXT_visual_info GLX_EXT_visual_rating GLX_MESA_allocate_memory GLX_OML_swap_method GLX_SGI_make_current_read GLX_SGIS_multisample GLX_SGIX_fbconfig
GL_MAX_TEXTURE_SIZE: 2048
GL_MAX_ACTIVE_TEXTURES_ARB: 4

PIXELFORMAT: color(24-bits) Z(24-bit) stencil(0-bits)
MODE: 4, 800 x 600 fullscreen hz:N/A
GAMMA: hardware w/ 0 overbright bits
CPU:
rendering primitives: single glDrawElements
texturemode: GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST
picmip: 1
texture bits: 0
multitexture: enabled
compiled vertex arrays: enabled
texenv add: disabled
compressed textures: disabled
anisotropy: 1.0
NV distance fog: disabled
Initializing Shaders
----- finished R_Init -----

------- sound initialization -------

« Viimeksi muokattu: 10.12.05 - klo:21.19 kirjoittanut Nail_Eye »

moonstone

  • Vieras
Re: Wolfenstein ET
« Vastaus #5 : 10.12.05 - klo:21.57 »
Edit1; Ainakun käynistän ET:n se luo automaattisesti .etwolf:in

Näin kuuluukin olla.
Mitenkäs muut 3D-kiihdytystä vaativat pelit toimii? (tuxracer,frozen bubble, chromium ja kenties zsnes)
Alkaako edes musa kuulua? Jääkö kone ihan totaalisesti lukkoon, että pelkkä resetti auttaa?

Brexe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Re: Wolfenstein ET
« Vastaus #6 : 10.12.05 - klo:22.26 »
Mikä näytönohjain ja onko 3D-kiihdytys päällä?

Konsoliin
Koodia: [Valitse]
glxinfo | grep directJos lukee Yes on se päällä.
Minulla on sama ongelma, mutta kun katsoin niin  3D-kiihdytys ei taida olla päällä.
Koodia: [Valitse]
-:~$ glxinfo | grep direct
direct rendering: No
OpenGL renderer string: Mesa GLX Indirect
Eli mitä nyt siis tehdään?

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Wolfenstein ET
« Vastaus #7 : 10.12.05 - klo:22.28 »
Mitenkäs muut 3D-kiihdytystä vaativat pelit toimii? (tuxracer,frozen bubble, chromium ja kenties zsnes)
Alkaako edes musa kuulua? Jääkö kone ihan totaalisesti lukkoon, että pelkkä resetti auttaa?

vaatiiko muka frozen bubble tai chromium 3d-kiihdytystä? tuxracer (vai mikä planetpenguin-racer se nykyään onkaan) kyllä vaatii  ja zsnesistä en tiedä mitään. tuxracerin lisäksi ainakin crack-attack vaatii 3d-kiihdytystä (itseasiassa aika pajon niinkin simppeliksi ja addiktiiviseksi peliksi).
Janne

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Wolfenstein ET
« Vastaus #8 : 10.12.05 - klo:22.34 »
Minulla on sama ongelma, mutta kun katsoin niin  3D-kiihdytys ei taida olla päällä.
Koodia: [Valitse]
-:~$ glxinfo | grep direct
direct rendering: No
OpenGL renderer string: Mesa GLX Indirect
Eli mitä nyt siis tehdään?

seuraavaksi varmaan laitetaan 3d-kkihdytys pelaamaan. miten se sitten tehdään riippuukin aika paljon käytetystä näytönohajimesta...
Janne

tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Re: Wolfenstein ET
« Vastaus #9 : 11.12.05 - klo:01.04 »
Lainaus
GL_RENDERER: Mesa DRI Intel(R) 845G 20041217 x86/MMX/SSE2

Tuossa sinun näyttikses, näyttäis intgroidulta. Pistäpä konsoleen komento:
Koodia: [Valitse]
glxinfo | egrep "OpenGL"
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...

Nail_Eye

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Re: Wolfenstein ET
« Vastaus #10 : 11.12.05 - klo:10.43 »
Lainaus
Tuossa sinun näyttikses, näyttäis intgroidulta. Pistäpä konsoleen komento:
Koodia: [Valitse]
glxinfo | egrep "OpenGL"

Jos tarkoitit minun näyttistäni nii olet täysin oikeassa, se todellakin on integroitu.

Kun kirjotin konsoliin tämän:

Koodia: [Valitse]
glxinfo | egrep "OpenGL"
Tuli tällästä:
Koodia: [Valitse]
naileye@kone1:~$ glxinfo | egrep "OpenGL"
OpenGL vendor string: Tungsten Graphics, Inc
OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) 845G 20041217 x86/MMX/SSE2
OpenGL version string: 1.3 Mesa 6.2.1
OpenGL extensions:

Tulivain mieleen, että voisiko se vaikuttaa toimivuuteen, että en ole asentanut näytönohjaimen ajureita? Jos se on siitä kiinni nii miten voin
kääntää ne Linuxille?


janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Wolfenstein ET
« Vastaus #11 : 11.12.05 - klo:14.16 »
Koodia: [Valitse]
naileye@kone1:~$ glxinfo | egrep "OpenGL"
OpenGL vendor string: Tungsten Graphics, Inc
OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) 845G 20041217 x86/MMX/SSE2
OpenGL version string: 1.3 Mesa 6.2.1
OpenGL extensions:

Tulivain mieleen, että voisiko se vaikuttaa toimivuuteen, että en ole asentanut näytönohjaimen ajureita? Jos se on siitä kiinni nii miten voin
kääntää ne Linuxille?


linuxille ei yleensä tarvita erillisiä ajureita, sillä en ovat joko kernelissä tai jonkun sovellusksen  (X-serveri, cups, sane, jne.) mukana automaattisesti, poikkeuksena tietysti NVIDIA, ATI ja vastaavata vain binääriajureita tukevat. intelin näyttiksissä on kyllä 3d-kiihdytys tuoettuna, vaikka ne eivät mitään tosi tykkejä yleensä olekaan. tosin nyt netistä lukiessani vaikutti äkkiseltään siltä, että tuon sinun korttisi DRI tuki saattaisi olla rikki. en mene tästä takuuseen, mutta jos näin on, niin homma voi mennä aika säätämiseksi:
http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=97317

siellä varsinkin viesti #4.

toivottavasti noin ei tietysti ole.
Janne

Nail_Eye

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Re: Wolfenstein ET
« Vastaus #12 : 11.12.05 - klo:16.53 »
Lainaus
tosin nyt netistä lukiessani vaikutti äkkiseltään siltä, että tuon sinun korttisi DRI tuki saattaisi olla rikki

Eli siis mitä tämä tarkoittaa käytännössä?

Nail_Eye

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Re: Wolfenstein ET
« Vastaus #13 : 11.12.05 - klo:19.30 »
Nyt huomasin, että koneen äänet eivät toimi ollenkaa.. :'(

Edit1: Sainkin toimimaan äänet.
« Viimeksi muokattu: 11.12.05 - klo:21.32 kirjoittanut Nail_Eye »

Nail_Eye

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Re: Wolfenstein ET
« Vastaus #14 : 12.12.05 - klo:18.19 »
Saisiko tämän DRI tuen korjattua jollain konstin?

JPK1990

  • Vieras
Re: Wolfenstein ET
« Vastaus #15 : 11.01.06 - klo:21.28 »
mulla ETssä varmaan oikeudet sekaisin kun ekälla kerralla asennusohjelman yhteydessä pelitti mutta nyt ei enää toimi ja unohtaa kokoajan asetukset. onko uudelleenasennus looginen vaihtoehto kun poistin jo asennus tiedoston?

tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Re: Wolfenstein ET
« Vastaus #16 : 12.01.06 - klo:02.49 »
mulla ETssä varmaan oikeudet sekaisin kun ekälla kerralla asennusohjelman yhteydessä pelitti mutta nyt ei enää toimi ja unohtaa kokoajan asetukset. onko uudelleenasennus looginen vaihtoehto kun poistin jo asennus tiedoston?

hmm. ET tekee kansion .etwolf kotikansioon(esim mulla /home/tuke/.etwolf), jossa pitäisi olla käyttäjä kohtaiset asetukset pelille. Joten aina kun käynnistät pelin niin se etsii profiileja kyseisestä kansiosta. Tarkistappas että sinulla varmasti on tämä kansio ja kaikki oikeudet siihen. Jos ei sieltä löydy voit tietenkin antaa itsellesi kaikki oikeudet pelikansiolle eli:
Koodia: [Valitse]
chown -R tuke:tuke /usr/local/games/enemy-territory/
Tokkopa tuosta haittaakaan on ellei sinulla satu olemaan koneellasi muita käyttäjä tunnuksia, jotka haluaisivat pelata et:tä
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Wolfenstein ET
« Vastaus #17 : 12.01.06 - klo:13.30 »
Jos ei sieltä löydy voit tietenkin antaa itsellesi kaikki oikeudet pelikansiolle eli:
Koodia: [Valitse]
chown -R tuke:tuke /usr/local/games/enemy-territory/
Tokkopa tuosta haittaakaan on ellei sinulla satu olemaan koneellasi muita käyttäjä tunnuksia, jotka haluaisivat pelata et:tä

yhden käyttäjän koneessa tuo tietty toimii, mutta ehkä pykälää UNIXmaisempi ratkaisu olisi lisätä oma tunnus (ja tietysti kaikki muut peliä pelaavat) games ryhmään ja suorittaa vaikka:
Koodia: [Valitse]
$ sudo chgrp -R games /usr/local/games/enemy-territory
ja tarvittaessa puukotta sitten tuon games ryhmän oikeuksia.
Janne

JPK1990

  • Vieras
Re: Wolfenstein ET
« Vastaus #18 : 12.01.06 - klo:19.16 »
wolffen kansiossa ei ollut oikeuksissa mitään vikaa mutta .etwolf kansio oli ihan perseellään, millä komennolla hakemisto ja sen sisältö peruskäyttäjän käyttöön?

tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Re: Wolfenstein ET
« Vastaus #19 : 12.01.06 - klo:22.11 »
wolffen kansiossa ei ollut oikeuksissa mitään vikaa mutta .etwolf kansio oli ihan perseellään, millä komennolla hakemisto ja sen sisältö peruskäyttäjän käyttöön?

No esimerkiksi jos itselläni olisi, tekisin seuraavasti:
Koodia: [Valitse]
sudo chown -R tuke:tuke /home/tuke/.etwolf
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...