Kirjoittaja Aihe: Asennus  (Luettu 1804 kertaa)

maunoh

• Käyttäjä
    • Profiili
Asennus
« : 31.05.07 - klo:12.53 »
Minulla on HP pavilion. Ubuntun asennus ei onnistu, XP latautuu aina ensimmäiseksi ja CD ei käynnisty boottauksen yhteydessä. Ohjeista kiitos etukäteen terveisin Maunoh

Regel

• Käyttäjä
  • Lucid
    • Profiili
Vs: Asennus
« Vastaus #1 : 31.05.07 - klo:12.57 »
Tuo "Aloittelijoiden alue ja Ubuntun asentaminen" olisi ollut oikea osio, mutta kohtapa modet tänkin siirtää  ;)

Sinun pitänee biosista valita CD-asema käynnistysjärjestyksen kärkeen. Biosiin pääset aivan käynnistyksen alussa, monesti näytössä lukeekin, millä näppäimellä pääsee. F1, del, esc yms. ovat yleisimpiä mielestäni.

Timo Jyrinki

• Sr. Member
    • Profiili
    • kotisivu
« Vastaus #2 : 31.05.07 - klo:13.26 »
Usein on tarjolla myös jokin toinen valinta, että käynnistä CD:ltä tai käynnistä vaiihtoehtoisesta (alternative) kohteesta. Esim. kannettavassani painamalla koneen alkukäynnistysruudun yhteydessä F12 kysyy kone, käynnistetäänkö kovalevyltä vai CD:ltä.

katape

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 03.06.07 - klo:20.32 »
Minulla on samantyyppinen ongelma.  Biosissa on asennettu ensimmäiseksi lukemaan cd, mutta siitä huolimatta kone ei ala lukemaan cd:tä vaan avaa sivun jossa voin valita käynnistänkö koneen xp:llä tai vanhemmalla ubuntulla. Vanhempi ubuntu ei toimi enää kun x serverillä on jotakin häikkää.  Minun taitoni ei riitä korjaamaan.