Kirjoittaja Aihe: Kirjautumisongelma *ratk* tilalla toinen pieni ongelma  (Luettu 2155 kertaa)

mick

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 83
    • Profiili
Ubuntu 7.04

Koneen käynnistyttyä pystyy kirjautumaan kuka vain käyttäjistä ihan normaalisti. Mutta jokin aiheuttaa häiriötä jossain vaiheessa. Yritän kuvailla ongelmaa:

Yksi käyttäjä on kirjautuneena sisään, mutta kone on sisäänkirjautumiskohdassa. Kirjaudun omalla tunnuksellani, mutta kone menee jumiin. Aluksi tulee se normaali latausikkuna, jossa on pieniä kuvakkeita kun lataa Gnomen eri osia. Sitten tulee valkoinen ruutu, jolla näkyy ainoastaan hiiren kursori. Mitään muuta ei tapahdukkaan, kone jää tähän tilaan. Mikään ei auta... Kehoitteeseen taitaa kuitenkin päästä, eli kone ei ole täysin jumissa. Ja hiiren kursoria voi liikutella.

Normaalissa sisäänkirjautumisessa tuon valkoisen ruudun tilalla pitäisi olla musta ruutu, ylä ja alapalkki ilmestyy, sovellukset-sijainnit-järjestelmä jne pikakuvakkeet ilmestyy ja sitten tulee työpöydän tausta ja loput kuvakkeet.

Mikä tuon aiheuttaa?

/lisäys
En ole varma ilmaantuuko tuo ongelma jos olen jo valmiiksi sisään kirjautuneena ja joku muu käy koneella välillä... Ei ainakaan ole tuota muistaakseni tehnyt muuta kuin ensin mainitulla tavalla. Ongelmaa ei nähtävästi olisi jos kerkeäisin ensimmäisenä aina koneelle ;)
« Viimeksi muokattu: 17.06.07 - klo:18.29 kirjoittanut mick »

pttk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Kirjautumisongelma
« Vastaus #1 : 27.05.07 - klo:16.58 »

Mielenkiintoista täällä kanssa Feisty ajossa, mutta ei tule tuollaista valkoista ikkunaa??  Viakka itse olen pääkäyttäjä sisällä tai en niin kyllä toiset voivat kirjautua ihan normaalisti.
 5 kuukautta 1 viikko linux/ubuntua 6.06 LTS, Edgy ja nyt Drapper ei yksikään ole tehnyt tuollaista. ???
Nyt täytyy vartoilla viisaampien neuvoja......?
Debian 6 "Squeeze", Ubuntu  10.04, Ubuntu 12.04

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Kirjautumisongelma
« Vastaus #2 : 27.05.07 - klo:17.45 »
Tää on tosi kaukaa haettua taas mutta onko sillä toisella kirjautuneella beryl/compiz käytössä ? Tai kenties itselläsi ?

mick

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 83
    • Profiili
Vs: Kirjautumisongelma
« Vastaus #3 : 17.06.07 - klo:18.29 »
Tää on tosi kaukaa haettua taas mutta onko sillä toisella kirjautuneella beryl/compiz käytössä ? Tai kenties itselläsi ?
No perhana :D

Järjestelmä -> Asetukset -> Työpöytätehosteet
Tuolla oli nappi "Ota käyttöön työpöytätehosteet". Olen painanu sitä joskus, mutta napissa luki silti tuo sama "Ota käyttöön...". Painoin uudestaan ja ongelma poistui :D

Haittapuolia:
SSH yhteydellä irkki, ja olen säätänyt ikkunan niin että alla oleva kuva näkyy läpi osittain. Kun tuo työpöytätehosteet oli päällä, niin alla näkyi seuraava ikkuna. Nyt tehosteiden ollessa poissa päältä alla näkyy aina työpöydän taustakuva, vaikka välissä olisi sata ikkunaa... Millä tuon "Röntgenkatseen" saisi pois päältä? Oli niin näppärää tutkailla alla olevaa ikkunaa toisen läpi :)

Kalle Kipinä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 78
    • Profiili
Vs: Kirjautumisongelma *ratk* tilalla toinen pieni ongelma
« Vastaus #4 : 18.06.07 - klo:05.27 »
Aito läpinäkyvyys on osa työpöytätehosteita, sitä ei käsittääkseni saa aikaan ilman niitä. "Röntgenkatseen" saa varmasti pois päältä pääteohjelman asetuksia sörkkimällä.

Varmasti joku osaisi myös neuvoa, miten työpöytätehosteet jälleen saisi kuntoon. Jopa sanahaku foorumilta voisi auttaa.

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Vs: Kirjautumisongelma *ratk* tilalla toinen pieni ongelma
« Vastaus #5 : 18.06.07 - klo:12.08 »
Aito läpinäkyvyys on osa työpöytätehosteita, sitä ei käsittääkseni saa aikaan ilman niitä. "Röntgenkatseen" saa varmasti pois päältä pääteohjelman asetuksia sörkkimällä.
Xcompmgr:llä saa aidon läpinäkyvyyden toimimaan. http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=75527
alias vililikku