Kirjoittaja Aihe: sound-juicer eli Musiikkimaija ei tunnista kaikkia levyjä  (Luettu 3664 kertaa)

Storck

  • Vieras
Onko tietoa miten (jos mitenkään) saa cd-levyjen tunnistetiedot kikkailtua koneelle kun ohjelma ei tunnista kaikkia levyjä??
Ihan kaupasta ostettuja eikä mitään piraatteja.
Osa "varmuuskopioista" tunnistuu hyvin joten ihmettelen miksei kaupan hyllyltä kannetut.

Apuja? Vinkkejä? Kikkoja?  Onko mitään tehtävissä?

 :o :o
« Viimeksi muokattu: 24.05.07 - klo:08.47 kirjoittanut Storck »

PkT

  • Vieras
Vs: sound-juicer eli Musiikkimaija ei tunnista kaikkia levyjä
« Vastaus #1 : 24.05.07 - klo:12.22 »
Itellä on tossa Sound-juicerissa sellainen ongelma,että jos alkuperäinen levy sisältää myös multimediaa esim.videon,niin sitä on turha juiceriin puskea.Ei onnistu rippaamiset,kun raitoja ei tunnisteta.Tohon ongelmaan oon löytänyt sellaisen lääkkeen kuin Grip.Paaaljon monipuolisempi rippaus hommiin :)

Storck

  • Vieras
Vs: sound-juicer eli Musiikkimaija ei tunnista kaikkia levyjä
« Vastaus #2 : 24.05.07 - klo:16.13 »
Itellä on tossa Sound-juicerissa sellainen ongelma,että jos alkuperäinen levy sisältää myös multimediaa esim.videon,niin sitä on turha juiceriin puskea.Ei onnistu rippaamiset,kun raitoja ei tunnisteta.Tohon ongelmaan oon löytänyt sellaisen lääkkeen kuin Grip.Paaaljon monipuolisempi rippaus hommiin :)

Aivan, itse en tarvitse muuhun kuin CD:ltä koneeseen siirtämiseen ja ogg:ksi muuntamiseen. Perusjuttua vaan. Odotellaan ja katsellaan.... 8)

pttk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: sound-juicer eli Musiikkimaija ei tunnista kaikkia levyjä
« Vastaus #3 : 24.05.07 - klo:17.39 »

 Grippiä tulee itsekin käytettyä vaikka koneella on  soundKonverter;kin enpä ole tuota edes kokeillut.
Debian 6 "Squeeze", Ubuntu  10.04, Ubuntu 12.04

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: sound-juicer eli Musiikkimaija ei tunnista kaikkia levyjä
« Vastaus #4 : 24.05.07 - klo:18.30 »
Onko tietoa miten (jos mitenkään) saa cd-levyjen tunnistetiedot kikkailtua koneelle kun ohjelma ei tunnista kaikkia levyjä??

eikös ne voi näpytellä itse siinä käyttöliittymässä paikoilleen?

ohjelma itsessäänhän ei tunnista yhtään mitään. sen tekijällä ei ole listaa kaikista maailmassa julkaistuista cd-levyistä, vaan se yrittää kysellä tietoja netistä erinäisistä palveluista. jos kukaan ei ole näpytellyt tietoja noihin palveluihin, niin ohjelmakaan ei niitä "tunnista". toisaalta jos sinä näpyttelet ne ja lähetät ne ko. paveluihin niin seuraavan käyttäjän kohdalla ko. levy tunnistetaankin ;)
Janne

Storck

  • Vieras
Vs: sound-juicer eli Musiikkimaija ei tunnista kaikkia levyjä
« Vastaus #5 : 24.05.07 - klo:19.41 »
Niinhän se saattaa olla..

Ihmettelen vaan kun aikaisemmin laitoin levyn koneeseen niin netistä haki tunnisteet joo - olivat vaan ihan jotain muuta mitä levy piti sisällään. Eilen (muutama viikko välissä) laitoin koneeseen niin ei tullut mitään tietoja.
Voihan se olla että jos käsin näpyttelee niin seuraavalla tunnistus toimii.  Mut mut... miten testaus....?? ???

pjotr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 625
    • Profiili
Vs: sound-juicer eli Musiikkimaija ei tunnista kaikkia levyjä
« Vastaus #6 : 24.05.07 - klo:19.54 »
Ihmettelen vaan kun aikaisemmin laitoin levyn koneeseen niin netistä haki tunnisteet joo - olivat vaan ihan jotain muuta mitä levy piti sisällään.

Minä pistin Nick Cave and the Bad Seedsin Best of levyn sisään ja Musiikkimaija väkisin tunki jotain Rocky soundtrack -kuvaa siihen... Piti editoida itse sitä .xml-tiedostoa, notta tajuaisi että on kyseessä eri Best of...
www.tehotuotanto.net

The surest sign that intelligent life exists elsewhere in the Universe is that none of it has tried to contact us.

muusikko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 145
    • Profiili
Vs: sound-juicer eli Musiikkimaija ei tunnista kaikkia levyjä
« Vastaus #7 : 24.05.07 - klo:20.26 »
sillon kun itse kopion levyt koneelle oli samanlaisia ongelmia. parhaiten toimi suoraan komentoriviltä abcde, käyttääköhän mahdollisesti eri tietokantaa kuin musiikkimaija. mene ja tiedä.

joskus myös rhythmbox näyttää aika veikeitä sanoja kappaleille. mikäli ko. kappaleeseen ei ole olemassa sanoja valmiina, ohjelma hakee otsikkoa lähinnä olevan toisen kappaleen. ja tulos on välillä aika hauska.