Menee gigat ja megat sekaisin - se on vain dementiaa, sanoisi tyttäreni. Samalle lapselle ostin nyt aamulla Netistä ammattiläppäriä. Muistin että sillä oli tilillä rahaa tähän ja muihin pikkumenoihin n. 6000 €. Kone pahus maksoi lähes 700 € ja huolestuin kamalasti, miten tytär saa sen nyt maksettua. Tyhmää kyllä, mainitsin ongelmasta vaimolle ... Tämän jälkeen ei ole kotonakaan enää luottamusta jäljellä, vaikka nyt ei mennyt miljoonat ja tuhannet sekaisin, desimaalipilkku vain siirtyi yhden kymmeneksen verran väärään suuntaan aritmetiikkaprossassani.
Mitä tulee edesmenneen naapurinisännän mikroon: Koneen kokosin vanhan emolevyn pohjalta, mutta ihan valmiiksi en itse sitä saanut. Piti löytää kaverin kaveri, jolla oli ollut koneessa sama emolevy ja prosessori. Hän sai vehkeen lopulta pelaamaan. Minä myöhemmin lisäsin muistia ja vaihdoin prosessorin hiukan tehokkaampaan, jonka olin löytänyt Netistä ja jopa hiukan kiihdytin laskimen kierroksia. Laite kesti erinomaisesti kahden vekaran räpläyksen.
Tuskin löytyy mistään (ei ainakaan minulta) tietotaitoa koneen hardiksen virittelyyn. Kaikki ohjekirjatkin on kadoksissa jossain kuolinpesässä. Kiitos kuitenkin vinkeistä. Toivotaan, että Ubuntu 7.04 pärjää vanhuksen kanssa. Tulevat käyttäjät ovat onneksi nuoria tyttöjä ja tuo e.m. tyttäreni