Kirjoittaja Aihe: DVD- ja mp3-toisto Feistyyn ilman nettiä  (Luettu 4152 kertaa)

Soopeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 51
    • Profiili
DVD- ja mp3-toisto Feistyyn ilman nettiä
« : 18.05.07 - klo:11.28 »
Projektina olisi siirtää tarvittavat tiedostot koneelle muistitikulla, mutta epäselvyyttä on ollut, mitä kaikkea pitäisi ladata ja mistä? Riippuvaisuusongelmiin olen jo törmännyt, joten olisiko helpompaa asentaa Feistystä joku epävirallisempi versio, jossa olisi jo kaikki tarvittava valmiina? Linux Mintin Feisty-versio on vielä beta-vaiheessa, joten muitakin suosituksia voisin ottaa vastaan. Jos on käytännössä mahdollista asentaa tarvittavia ajureita ja riippuvaisuuksia käsin, niin hommasta pitäisi selviytyä mahdollisimman vähällä vaivalla (eli jos mahdollista, koittaisin selviytyä niillä soitto-ohjelmilla, joita Feistyssä tulee valmiina)

Ajurit pitäisi olla vielä amd64-versioita. Libdvdcss2 amd64:lle löytyi jo debian-multimedia.org:in kautta, mutta pitäis vielä kartoittaa, mitä kaikkea Feistylle kokonaisuudessaan tarvitsisi. Eli ainakin dvd:t, mp3:t ja wma:t pitäisi saada toimimaan.
« Viimeksi muokattu: 18.05.07 - klo:11.32 kirjoittanut Soopeli »

noonas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 115
    • Profiili
Vs: DVD- ja mp3-toisto Feistyyn ilman nettiä
« Vastaus #1 : 18.05.07 - klo:12.05 »
Olisikohan tästä apua?

Muidenkin Ubuntuun liittyvien asioiden selvittelyssä Ubuntu tutuksi  on mainio opas.
Kannattaa tutustua.

Terveisin noonas

noonas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 115
    • Profiili
Vs: DVD- ja mp3-toisto Feistyyn ilman nettiä
« Vastaus #2 : 18.05.07 - klo:12.07 »
Sorry, jäi näköjään otsikon lukeminen itselläni puolitiehen. :)

Tuohon ilman nettiä tapahtuvaan asennukseen en osaa mitään vastata.

Terveisin noonas

Soopeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 51
    • Profiili
Vs: DVD- ja mp3-toisto Feistyyn ilman nettiä
« Vastaus #3 : 18.05.07 - klo:12.53 »
Aiempiin versioihinhan tuolla sivulla on lueteltu lista
Koodia: [Valitse]
    gstreamer0.10-ffmpeg
    gstreamer0.10-gl
    gstreamer0.10-plugins-base
    gstreamer0.10-plugins-good
    gstreamer0.10-plugins-bad
    gstreamer0.10-plugins-bad-multiverse
    gstreamer0.10-plugins-ugly
    gstreamer0.10-plugins-ugly-multiverse
    gstreamer0.10-pitfdll
    w32codecs

Eli päteekö tuo lista myös Feistyyn? Noita olen kyllä koittanut jo asennella, ja nyt tappelen riippuvuuksien kanssa.

juyli

  • Vieras
Vs: DVD- ja mp3-toisto Feistyyn ilman nettiä
« Vastaus #4 : 18.05.07 - klo:13.21 »
Noita olen kyllä koittanut jo asennella, ja nyt tappelen riippuvuuksien kanssa.

Aika pitkälle pääsee selvitellessä riippuvuuksia, kurkkaamalla, mitä kaikkea asennetaan ohjelman mukana.
Esim. gstreamer0.10-ffmpeg paketin riippuvuudet:
http://packages.ubuntu.com/feisty/libs/gstreamer0.10-ffmpeg

pttk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: DVD- ja mp3-toisto Feistyyn ilman nettiä
« Vastaus #5 : 18.05.07 - klo:13.45 »

 Feisty.  Allaolevat kun löytyy pitäisi DVD;n toisto onnistua.

 DVD-toisto:
 libdvdread3
 libdvdcss2
 libc6 tarvittaessa
                            ja tuo w32codecs tuolla ylhäällä jo olikin.
Debian 6 "Squeeze", Ubuntu  10.04, Ubuntu 12.04

Soopeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 51
    • Profiili
Vs: DVD- ja mp3-toisto Feistyyn ilman nettiä
« Vastaus #6 : 18.05.07 - klo:19.46 »

 Feisty.  Allaolevat kun löytyy pitäisi DVD;n toisto onnistua.

 DVD-toisto:
 libdvdread3
 libdvdcss2
 libc6 tarvittaessa
                            ja tuo w32codecs tuolla ylhäällä jo olikin.

libdvdread3:n latasin packages.ubuntu.com:ista ja libdvdcss2:n http://debian-multimedia.org/ -osoitteesta, ja molemmat asensin. Käykö nuo viimeksimainitusta osoitteesta ladatut paketit Ubuntulle? w32codecsia en vielä löytänyt.

Vaikka olen kaikki nämä ladannut ja asentanut, niin sitkeästä virheilmoituksesta en kuitenkaan ole päässyt eroon:
"Totem cannot play this type of media (DVD) because you do not have the appropriate plugins to handle it."
Harmittaa, kun Totem ei yksilöi, mitä plugineja minulta puuttuu.

Pitääkö ajurit ja pluginit ottaa vielä erikseen käyttöön sen jälkeen, kun ne on asennettu? Olen tehnyt asennukset graafisesta ympäristöstä käsin.

Edit: tuli vielä mieleen, että onko mitään tapaa diagnosoida, mitä ajureita tai plugineja vielä tarvitsisin, tai missä vika voisi olla?
« Viimeksi muokattu: 18.05.07 - klo:19.58 kirjoittanut Soopeli »

pttk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: DVD- ja mp3-toisto Feistyyn ilman nettiä
« Vastaus #7 : 18.05.07 - klo:20.48 »
 Ei tule mieleen kuin.

$ apt-cache policy totem-gstreamer
  totem-gstreamer:
  Asennettu: (ei mitään)
  Ehdokas: 2.18.1-0ubuntu3
  Versiotaulukko:
     2.18.1-0ubuntu3 0
        500 ftp://ftp.funet.fi feisty/main Packages
        500 http://archive.ubuntu.com feisty/main Packages
     2.16.2-0ubuntu1 0
        100 /var/lib/dpkg/status

Mutta tuo komento ei itsellänikään näytä mitään tuon enempää, mutta olen coodekit hakenut netin kautta.
Ja katselen Totemilla ja kyllä tuon debian paketin pitäisi käydä ei siinä mitää.  He olen puolivuotta käyttänyt Ubuntua ei siinäajassa vielä neroksi tulla mutta kyllä siihen varmaan joku komento on.
Debian 6 "Squeeze", Ubuntu  10.04, Ubuntu 12.04

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: DVD- ja mp3-toisto Feistyyn ilman nettiä
« Vastaus #8 : 18.05.07 - klo:20.49 »
Vaikka olen kaikki nämä ladannut ja asentanut, niin sitkeästä virheilmoituksesta en kuitenkaan ole päässyt eroon:
"Totem cannot play this type of media (DVD) because you do not have the appropriate plugins to handle it."
Harmittaa, kun Totem ei yksilöi, mitä plugineja minulta puuttuu.

totem gstreamer backendillä on yleisesti aika huono valinta dvd:n toistoon, koska gstreamer 0.10:lle ei ole vielä kunnollista menut hanskaavaa pluginia. itse käyttäisin suosiolla dvd:n toistoon jotain toista softaa, kuten vlc:ia tai vaikka oglea.
Janne

hpne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 118
    • Profiili
Vs: DVD- ja mp3-toisto Feistyyn ilman nettiä
« Vastaus #9 : 18.05.07 - klo:21.04 »
Vaikka olen kaikki nämä ladannut ja asentanut, niin sitkeästä virheilmoituksesta en kuitenkaan ole päässyt eroon:
"Totem cannot play this type of media (DVD) because you do not have the appropriate plugins to handle it."
Harmittaa, kun Totem ei yksilöi, mitä plugineja minulta puuttuu.

totem gstreamer backendillä on yleisesti aika huono valinta dvd:n toistoon, koska gstreamer 0.10:lle ei ole vielä kunnollista menut hanskaavaa pluginia. itse käyttäisin suosiolla dvd:n toistoon jotain toista softaa, kuten vlc:ia tai vaikka oglea.

Juu, sama havainto Totemista. Itse käytän Kaffeinea, joka toimii erinomaisesti myös Gnomessa (jos ei välitä hitaahkosta käynnistyksestä).

PkT

  • Vieras
Vs: DVD- ja mp3-toisto Feistyyn ilman nettiä
« Vastaus #10 : 18.05.07 - klo:21.36 »
Asenna surutta VLC toimii kuin junan vessa.Ainakin itellä.Kuuntelen myös mp3:set sillä kun jotkut mp3:set rykii ja ryskii tolla Gstreamerin sydeemillä.Riippuvuudet voi olla ongelma.libdvdcss löytyy VLC kotisivuilta "Project and community" kautta.

epatic

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 88
    • Profiili
    • Launchpad
Vs: DVD- ja mp3-toisto Feistyyn ilman nettiä
« Vastaus #11 : 19.05.07 - klo:05.18 »
Jos tuon Totemin käynnistää päätteestä ihan vaan käskyllä "totem" niin sinne päätteeseen kertyy kaikki errorit...kokeilin tossa exe-tiedostoa avata noin ni tuli päätteeseen pitkä sepustus jostain ihan himmeästä x-ms-dos-executable-file (tai jotain) pluginista joka puuttuu...ei ylläripylläri lähteny toistamaan...  ;D
Computers are like airconditioners. They stop working properly immediatelly when you open Windows...