Kirjoittaja Aihe: ATI Radeon R250 Lf [Radeon mobility 9000 M9] ja sen tv-out  (Luettu 3014 kertaa)

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
eli jos joku kokenut henkilö voisi tehdä yhteen vedon miten atin tv-out saadaan toimimaan, niin olisin todella iloinen. olen lukenut useamman artikkelin täällä joissa sitä sivutaan mutta niillä ohjeilla en ole saanut kuin päänäytönkin pimeäksi!
joten jospa joku guru osaisi auttaa tässä ongelmassa. :)
En tarvitse välttämättä sitä ominaisuutta, kuin videoiden katsomiseen eli jos edes pelkästään leffat sais tv:seen niin se riittäisi mulle! eli ei myöskään väliä onko ykkös näytön kopio vaiko kokonaan omanäyttö. kunhan ei tarvii resoja alkaa aina muuttamaan sen takia kun alkaa katsomaan!

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Re: ATI Radeon R250 Lf [Radeon mobility 9000 M9] ja sen tv-out
« Vastaus #1 : 12.12.05 - klo:11.24 »
Eli vastaan itse itselleni.
ajoin tälläisen kun ensin olin saanut koneen niin sekaisin että x ei startannut vaikka palautti toimivan /etc/X11/xorg.conf
Koodia: [Valitse]

sudo dpkg-reconfigure  xserver-xorg
en oikeestaan tiedä mitä se teki mutta tv:ssä on nyt sama kuva kuin näytöllä.
kaiken lisäksi kyseinen ohjelma tilttaa koko koneen ainakin minulla kohtaan jossa aletaan tunnistamaan näyttöjä aika ja hermot eivät riittäneet kuin 5min mustaa ruutua. saattoi olla että olisi jossain vaiheessa herännytkin, mutta kun kone oli hiljaa eikä tehnyt mitään niin sammutin ja käynnistin uudestaan ja kaikki toimi, sekä lisäksi tv:ssä oli kuva.  :) joskin täytyi resoluutiota korjata ja aina kun alkaa katsomaan leffaa joutuu pudottamaan resoluution pienemmäksi että sopii tv:seen.

sitten kysymys
onko mahdollisesti tämä se asetus joka laittaa tv-out:n päälle?
Koodia: [Valitse]
Section "Device"
...
Option          "UseFBDev"              "true"

sais vielä tuon tv:n erilleen että vois samalla tehdä muutakin jos leffaa katsoo mutta enpä taida jaksaa säätää kun kerran toimii. on sen verran käyttäjä ystävällinen tuo ati:n ajuri! :)