Kirjoittaja Aihe: Kontact käynnistyy ja Kwin kaatuu  (Luettu 3037 kertaa)

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Kontact käynnistyy ja Kwin kaatuu
« : 17.05.07 - klo:16.21 »
Onko kellään sattunut sellaista, että käynnistettäessä kontactia kwin kaatuu. Olen yrittänyt katsella kontactin asetuksia poistella niitä parhaani mukaan kotihakemistosta eikä homma tuota tulosta. Esimerkiksi pelkkä KMail ei tätä aiheuta.
Tällä hetkellä on käytössä Openbox KDE:ssä (ei mitenkään huono)
On kovasti hakattu päätteeseen noita allaolevia systeemejä.
Koodia: [Valitse]
openbox --replace &ja
Koodia: [Valitse]
kwin --replace &
Sama homma kun vaihtaa ikkuna ohjelman kontactin ollessa päällä niin myös kaatuu.
Niin pyörittelin eilen vähän pitkään aikaan beryliä  aquamarinella tavanomaisesta poiketen jos tällä on osuutta asiaan. Olen kyllä poistanut ~/.beryl hakemiston.
Jos jollain hajua mitä ihmettä tässä on pielessä otan vinkin kiitollisena vastaan. En heti haluasi koko ~/.kde systeemiä pyyhkäistä jos siitäkään olisi apua.

LISÄYS

Jos jollain on hajua ikkunamanagerista, joka ymmärtää/ saadaan ymmärtämään "Näytä työpöytä" -painiketta riittäisi minulle myös.
« Viimeksi muokattu: 17.05.07 - klo:17.25 kirjoittanut UbunTux »
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

Kalle Kipinä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 78
    • Profiili
Vs: Kontact käynnistyy ja Kwin kaatuu
« Vastaus #1 : 18.05.07 - klo:03.39 »
Jos jollain on hajua ikkunamanagerista, joka ymmärtää/ saadaan ymmärtämään "Näytä työpöytä" -painiketta riittäisi minulle myös.

KDE:ssä: klikkaa paneelia hiiren oikealla napilla -> "Unlock Panels" -> uusi klikkaus -> "Add Applet to Panel..." -> "Show Desktop".

Pahoittelen, että on englanniksi. KDE:n suomenkielisten pakettien asennus on ilmeisesti jäänyt puolitiehen. :)

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: Kontact käynnistyy ja Kwin kaatuu
« Vastaus #2 : 18.05.07 - klo:11.21 »
Jos jollain on hajua ikkunamanagerista, joka ymmärtää/ saadaan ymmärtämään "Näytä työpöytä" -painiketta riittäisi minulle myös.

KDE:ssä: klikkaa paneelia hiiren oikealla napilla -> "Unlock Panels" -> uusi klikkaus -> "Add Applet to Panel..." -> "Show Desktop".

Pahoittelen, että on englanniksi. KDE:n suomenkielisten pakettien asennus on ilmeisesti jäänyt puolitiehen. :)

Ongelmana onkin tuo kwin ... sillä onnistuu, mutta Kontact sanoo sille krash. En ole saanut muita ikkunamanagereja tuohon taipumaan (IceWM, Openbox,...).

Väittäisin jopa, että tuo kwin on melkoinen tehosyöppö sillä homma  tuntuu sujuvan huomattavasti nopeammin, jos sen korvaa openboxilla:

/usr/bin/kdeopenbox.sh
Koodia: [Valitse]
#!/bin/sh
export KDEWM=/usr/bin/openbox
exec startkde
Koodia: [Valitse]
sudo chmod a+x /usr/bin/kdeopenbox.sh
ja

/usr/share/xsessions/KDE-openbox.desktop
Koodia: [Valitse]
[Desktop Entry]
Encoding=UTF-8
Name=KDE-openbox
Exec=/usr/bin/kdeopenbox.sh
Icon=
Type=Application

No, kun tähän asti ollaan tultu niin eiköhän minä tässä jotain asialle kehittele  :P
« Viimeksi muokattu: 18.05.07 - klo:12.25 kirjoittanut UbunTux »
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

Kalle Kipinä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 78
    • Profiili
Vs: Kontact käynnistyy ja Kwin kaatuu
« Vastaus #3 : 18.05.07 - klo:11.57 »
Jos jollain on hajua ikkunamanagerista, joka ymmärtää/ saadaan ymmärtämään "Näytä työpöytä" -painiketta riittäisi minulle myös.

KDE:ssä: klikkaa paneelia hiiren oikealla napilla -> "Unlock Panels" -> uusi klikkaus -> "Add Applet to Panel..." -> "Show Desktop".

Pahoittelen, että on englanniksi. KDE:n suomenkielisten pakettien asennus on ilmeisesti jäänyt puolitiehen. :)

Ongelmana onkin tuo kwin ... sillä onnistuu, mutta Kontact sanoo sille krash. En ole saanut muita ikkunamanagereja tuohon taipumaan (IceWM, Openbox,...).
Openboxilla ainakin onnistuu, kun pypanelin eri osille pystyy käskyttämään erilaisia toimintoja hiiren eri nappuloille. Esimerkiksi omani piilottaa/paljastaa nyt kaikki ikkunat työpöydältä, kun hiiren keskinapilla klikkaa työpöytävaihdinta. .pypanelrc-tiedostossa kotihakemistossani on tällaista:

Koodia: [Valitse]
   
#----------------------------------
def desktopButtonEvent(pp, button):
#----------------------------------
""" Button event handler for the panel's desktop object """

    if button == 1:
        pp.changeDesktop(-1)
    elif button == 2:
        pp.showDesktop()
    elif button == 3:
        pp.changeDesktop(1)
    elif button == 4:
        pp.changeDesktop(1)
    elif button == 5:
        pp.changeDesktop(-1)

Tosin ainakin minulla oletuksena myös kellopaneelin päällä hiiren rullaa pyörittämällä (hiiren napit 4 ja 5) pystyy vaihtamaan ikkunoiden näkyvyyttä.

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: Kontact käynnistyy ja Kwin kaatuu
« Vastaus #4 : 18.05.07 - klo:12.37 »
Sain määriteltyä Openboxille näppäimistöyhdistelmän. Näemmä jotkin pikanäppäin toiminnoista sekoittuu keskenään,kun käyttää Openboxia ja KDE:tä.
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

Kalle Kipinä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 78
    • Profiili
Vs: Kontact käynnistyy ja Kwin kaatuu
« Vastaus #5 : 18.05.07 - klo:13.07 »
Tarkoititko alkuperäisellä kysymykselläsi "näytä työpöytä" -painikkeesta siis näppäimistössä olevaa näppäintä vai jotain muuta? Itse luulin sinun tarkoittaneen tuollaista hiirellä klikattavaa nappulaa työkalupalkissa tai vastaavassa. :)

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: Kontact käynnistyy ja Kwin kaatuu
« Vastaus #6 : 18.05.07 - klo:13.38 »
Ei sillä niin väliä kunhan toimii  :D
Olen tällainen näppäimistöoikoteiden hiirikliksuttelujen yms todellinen sekakäyttäjä  ;D

Mutta tuon työpöytä kuvakkeen ja Openboxin yhteistyö taitaa vaatia melkoista noitumista.
Ehkä jokin erillinen kuvake pitäisi tehdä kickeriin joka niin kuin tuon hoitaisi...
Taitaa meikäläinen vetää vähän henkeä välissä.
« Viimeksi muokattu: 18.05.07 - klo:13.45 kirjoittanut UbunTux »
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla