Kirjoittaja Aihe: Feisty hyytyy  (Luettu 2853 kertaa)

PaMin

• Käyttäjä
    • Profiili
Feisty hyytyy
« : 16.05.07 - klo:19.29 »
mo. Mitä tehdä? kone käyntiin .. lataus normaali.. loggaus ikkuna normaali .... kun laitan tunnuksen ja salasanan sen jälkeen näyttö jämähtää taustan väriseksi.. hiiri liikkuu kivasti ... kun painan printscreen -> tulee normaali talllennus laatikko... joka toimii ok .. mitään muuta ei näyttöön tule.. voin vaihtaa vikasietoiseen päätteeseen mutta mitä siellä tehdä... miten starttaan graaffisen näytön?? vai mitä pitäs tehdä?  Koneeseen pääsee käsiksi putylla normaalisti mutta kun ei tiedä mitä tehdä ? voinko palauttaa jotenkin?? Tää vika tuli yllättäen .. tänään käynnistittäessä... eilen sammutus ja kaikki normaalisti toimi...voi sukset

Kone Asus A4000 sarjan läppäri

Rautamiekka

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Feisty hyytyy
« Vastaus #1 : 16.05.07 - klo:19.37 »
Veljeni Ubu Feistyssä on sama ongelma, joka todennäköisesti ratkeaa, kuten minulle neuvottiin, vaihtamalla xorg.confista esim. 'ati' -> 'vesa'.

PaMin

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 16.05.07 - klo:19.43 »
just.. mut mite? En tätä linuksii oikeen vielä hallitte

Vapaan koodin kananmuna

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 16.05.07 - klo:19.47 »
Veljeni Ubu Feistyssä on sama ongelma, joka todennäköisesti ratkeaa, kuten minulle neuvottiin, vaihtamalla xorg.confista esim. 'ati' -> 'vesa'.
Ei vaikuttaisi rautaongelmalta, vaan ihan työpöytäympäristön sekoilulta.
Tiedosto .xsession-errors voisi selvittää paljon siitä mikä jää käynnistymättä. Kokeilemisen arvoista on myös piilotiedostojen poisto käyttäjän kotihakemistosta, tässä tapauksessa luultavasti .gnome2/ hakemiston poistaminen. Päätetilassa .xsession-errors tiedoston saa näkyville esim. näin:
Koodia: [Valitse]
cat ~/.xsession-errorsPiilotiedostojen poisto
rm -r .gnome2/ Ja gconfin nollaustakin voi kokeilla.
gconftool-2 --recursive-unset /apps/
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

PaMin

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 16.05.07 - klo:23.15 »
Ei vaikuttaisi rautaongelmalta, vaan ihan työpöytäympäristön sekoilulta.
Tiedosto .xsession-errors voisi selvittää paljon siitä mikä jää käynnistymättä. Kokeilemisen arvoista on myös piilotiedostojen poisto käyttäjän kotihakemistosta, tässä tapauksessa luultavasti .gnome2/ hakemiston poistaminen. Päätetilassa .xsession-errors tiedoston saa näkyville esim. näin:
cat ~/.xsession-errorsPiilotiedostojen poisto
rm -r .gnome2/ Ja gconfin nollaustakin voi kokeilla.
gconftool-2 --recursive-unset /apps/

Tolla catilla sain senverran tietoo että olen tappanut jonkun xserverin :0 ikkunointi järjestelmän <- vai mitä siinä ny luki -> Mites tän x:n saa uudelleen peliin mukaan?

Rautamiekka

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 16.05.07 - klo:23.29 »
sudo /etc/init.d/gdm start
tai jos käytössä onkin Kubu

sudo etc/init.d/kdm start

Mikäli edes ymmärsin oikein.

RistoH

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 18.05.07 - klo:16.30 »
Minulla lähinnä Firefox hyytyy! Sivujen lataaminen kestää minuuttitolkulla, vaikka netin pitäisi siirtää 8 Megaa sekunnissa sisään. Samalla kun ohjelman palauttaa täyteen ikkunaan, niin suoritinkäyttö lentää punaiselle!

RistoH