Kirjoittaja Aihe: Suositeltava DVD-RW aihio?  (Luettu 2515 kertaa)

JoHa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 294
    • Profiili
Suositeltava DVD-RW aihio?
« : 15.05.07 - klo:13.19 »
Moi.

Olen tässä toiminut noiden rw-cd aihioiden parissa mutta niitä tuntuu kertyvän joten olisi varmaan hyvä siirtyä käyttämään rw-dvd aihioita.

Onko jotain merkki tms. suosituksia olemassa? Lähinnä tiedustelen teiltä omia kokemuksia jne.

Mahdollisimman paljon eri huomioita jos saisi tähän niin olisi hyvä "mahdollisten" vahinkojen tai harmien välttämiseksi.
# 21712

hpne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 118
    • Profiili
Vs: Suositeltava DVD-RW aihio?
« Vastaus #1 : 15.05.07 - klo:13.45 »
Imationin halpikset ja TDKn lätyt ovat meikäläisellä toimineet ok.

Nakkis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 154
    • Profiili
Vs: Suositeltava DVD-RW aihio?
« Vastaus #2 : 15.05.07 - klo:15.51 »
Niin DVD- kuin CD-aihioissa kannattaa käyttää Taiyo Yudenin valmistamia aihioita. Monet Verbatimin levyt käyttävät Taiyo Yudenia, kannattaa varmistaa googlesta mitkä DVDRW-levyt sisältävät TY:a.   ;)

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Suositeltava DVD-RW aihio?
« Vastaus #3 : 15.05.07 - klo:19.52 »
Niin DVD- kuin CD-aihioissa kannattaa käyttää Taiyo Yudenin valmistamia aihioita.

täsmälleen näin. itse asiassa mitsubishillakin on ollut ihan ok aihioita (ja samon tdk:lla kun se vielä valmisti levynsä itse).

Monet Verbatimin levyt käyttävät Taiyo Yudenia,

jotenkin minä olen kuvitellu, että ne olisivat mitsubishia, kun se nyt kerran on samaa firmaa. tiedä sitten. itsekin kyllä käytän nykyään verbatimia kun se on tosiaan laadukas ja vielä suhteellisen halpa.

kannattaa varmistaa googlesta mitkä DVDRW-levyt sisältävät TY:a.   ;)

tuo ei välttämättä kerro mitään. sama 'valmistaja' voi brädätä eri valmistajilla teettämiään levyjä täsmälleen samalla tavalla. tuollaisiin olen törmännyt ainakin canonilla ja tdk:lla joilta molemmilta löytyi laadukkaita levyjä taiyo yudenilta ja toisella myös tdk:lta, mutta molemmilla oli täsmälleen samanlaisissa paketeissa/koteloissa myös ritekia ym. kuraa.
Janne

Nakkis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 154
    • Profiili
Vs: Suositeltava DVD-RW aihio?
« Vastaus #4 : 16.05.07 - klo:12.36 »
tuo ei välttämättä kerro mitään. sama 'valmistaja' voi brädätä eri valmistajilla teettämiään levyjä täsmälleen samalla tavalla. tuollaisiin olen törmännyt ainakin canonilla ja tdk:lla joilta molemmilta löytyi laadukkaita levyjä taiyo yudenilta ja toisella myös tdk:lta, mutta molemmilla oli täsmälleen samanlaisissa paketeissa/koteloissa myös ritekia ym. kuraa.
Joo, tämä on kyllä valitettavasti totta. CD-aihioista tiedän tosin, että Verbatimin Pastels-levyt ovat aina Taiyo Yudenia (niitä saa mm. verkkokaupasta). DVD-levyissä ei taida Verbatimilla olla "varmaa nakkia", vaan aihioiden valmistaja vaihtelee erän mukaan.
« Viimeksi muokattu: 16.05.07 - klo:12.41 kirjoittanut Nakkis »