Kirjoittaja Aihe: Crossover office ja ääkköset  (Luettu 2758 kertaa)

Jerkku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Crossover office ja ääkköset
« : 13.05.07 - klo:22.25 »
Asensin crossover officen standard-version ja office XP:n Ubuntu feistyyn.

Muuten pelittää loistavasti, mutta officessa ei pelitä ääkköset, eli Crossover ei ilmeisesti tunnista suomalaista näppäimistöä?
Mikähän tähän mahtaisi auttaa?

P.S. Open officea en voi töissä käyttää, koska muotoilut ei käy officen kanssa yksiin..

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: Crossover office ja ääkköset
« Vastaus #1 : 13.05.07 - klo:22.45 »
P.S. Open officea en voi töissä käyttää, koska muotoilut ei käy officen kanssa yksiin..

Mikä muotoiluissa/käytetyissä tyyleissä on niin monimutkaista?

Omassa työssäni tämä on varmastikin pisimmälle muotoiltu/tyylitelty dokumentti, jonka saan kuitenkin aivan sievästi auki OOo:lla.

http://www.evl.fi/kkh/to/kjmk/jp-kirja/messu013.doc

Olen asentanut tarjotun nuottifontin (Capella), joten fontitkaan eivät (Capella, Times New Roman jne), eivät tuota ongelmia.

Kuvakaappaus ohessa.

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Jerkku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Crossover office ja ääkköset
« Vastaus #2 : 14.05.07 - klo:11.13 »
Itse asiassa open officen muotoiluissa, eikä itse ohjelmassa ole mielestäni mitään vikaa (paitsi suomen kielinen tavutus), mutta yhteensopivuus wordin kanssa ei pelaa. Esimerkiksi jos avataan dokumentti jossa on käytetty sivunumeroita, oikeaoppisesti tehtyä sisällysluetteloa yms. Aiheesta saisi varmasti hyvän väittelyn, että kumpi ompi parempi!  ;D

Lähinnä kuitenkin hain ratkaisua itse ongelmaan.  ;)

Tällaisen linkin löysin, mutta tuo ei oikein itselleni avautunut: http://www.codeweavers.com/support/docs/crossover-standard/troubleshooting#INTERNATIONAL-KEYBOARD 

Zhraelyn

  • Vieras
Vs: Crossover office ja ääkköset
« Vastaus #3 : 14.05.07 - klo:14.20 »
Mitä järkeä kuitenkin tuollaisen kanssa tapella, jos sillä saa aukastua ne hyvin. Eiköhän siihenkin noita kikkoja löydy, asentaa oikeat fontit ja vähän fixailee. Asmolla varmaan enemmän kokemusta tästä, koska jos fontit aukee noin kivasti niin eiköhän ne sivunumerot myös. Jos olet koittanut sitä ohjelmaa vain ihan "kylmiltään" jos noin voi sanoa.  :P