Kirjoittaja Aihe: Inkscape hyytyy Feistyssä  (Luettu 2234 kertaa)

eap

  • Vieras
Inkscape hyytyy Feistyssä
« : 11.05.07 - klo:13.29 »
Hei,

huomasin tuota julistetta pyöritellessäni, että minun kokoonpanollani, AMD Duron 1,8GHz, 1Gb sdram, nvidia 6200 (256 mb) Inkscape ei jaksanut pyörittää niin isoa tiedostoa vaan hyytyi. Onkohan tässä nyt kysymys Feisty + Inkscape ominaisuudesta vai raudan heikkoudesta. Myös GIMP jauhaa tuota samaa juttua huomattavan hitaasti, mutta varmemmin. Onko Feistystä tullut uusien kilkkeiden myötä winkkarin tapainen muistisyöppö?

Vapaan koodin kananmuna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1536
    • Profiili
Vs: Inkscape hyytyy Feistyssä
« Vastaus #1 : 11.05.07 - klo:13.34 »
Hei,

huomasin tuota julistetta pyöritellessäni, että minun kokoonpanollani, AMD Duron 1,8GHz, 1Gb sdram, nvidia 6200 (256 mb) Inkscape ei jaksanut pyörittää niin isoa tiedostoa vaan hyytyi. Onkohan tässä nyt kysymys Feisty + Inkscape ominaisuudesta vai raudan heikkoudesta. Myös GIMP jauhaa tuota samaa juttua huomattavan hitaasti, mutta varmemmin. Onko Feistystä tullut uusien kilkkeiden myötä winkkarin tapainen muistisyöppö?
Kuvan suuruudesta siinä luultavasti on kyse.
Purettuna tuon kuvan vaatima muistimäärä on melkoinen, olisiko ollut jotain 400megaa per taso, joten sekin voi jo riittää.
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

eap

  • Vieras
Vs: Inkscape hyytyy Feistyssä
« Vastaus #2 : 11.05.07 - klo:13.40 »
Niin minäkin vähän ajattelin, toisaalta kun olen vasta aloitellut Inkscapen käyttöä niin heitinpä kysymyksen. Kai sitä pitää sitten rautakauppaan suunnata ja alkaa suunnittelemaan uuden kuvankäsittelymyllyn rakentamista. Pitää myös tuossa illan hiljaisina hetkinä vertailun vuoksi kokeilla dapper-koneella, joka on tosin vielä heikkotehoisempi  :)

Vapaan koodin kananmuna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1536
    • Profiili
Vs: Inkscape hyytyy Feistyssä
« Vastaus #3 : 11.05.07 - klo:13.53 »
Testasin 512MB 1,33GHz P3 dapper-koneella tuon julisteen pyörittelyä gimpissä ja voin kertoa, ettei se ollut mitään juhlaa.
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

eap

  • Vieras
Vs: Inkscape hyytyy Feistyssä
« Vastaus #4 : 11.05.07 - klo:14.09 »
Testasin 512MB 1,33GHz P3 dapper-koneella tuon julisteen pyörittelyä gimpissä ja voin kertoa, ettei se ollut mitään juhlaa.

No ei kai sitten tarvitse amd 900 ja 650 mb ram edes yrittää.  :D

Eli ongelma on raudassa.